Inlägg från: Missciss |Visa alla inlägg
  • Missciss

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Får jag vara med?
    Har en dotter född juni 2012. Har precis haft ÄL, BIM 1 aug. Vi får se om det tar sig, hoppas verkligen, men vi får se. Hade sjukt ont vid ägglossningen denna månad, men vi mös iallafall en gång precis vid ägglossningen, får hoppas det gått vägen!

• Missciss

Jag förstår ditt dåliga samvete bittersweet!! Fast jag får väl säga det klassiska: det är ingen fara!! Barnet får inte ens näring från dig än!!
    Men jag förstår samvetet för jag som aldrig äter sånna saker annats har lyckats äta hjortkött som ej var genomstekt, chevreost plus att jag rensat en kattlåda föera gånger för första gången i mitt liv!! Varför just precis nu??!! Usch, all denna oro för listeria å toxoplasma hade jag glömt :( :( :(

• Missciss

Ultiva, jag sa så till min kille: "hoppas verkligen jag blir gravid annars har vi ju gjort det massa i onödan" Han muttrade typ som svar, hihi

• Missciss

Va synd Tallbarr!

Här är jag på ÄL+9 och BIM-5 och känner ingenting alls å har gjort fyra tester redan som visat så blankt det bara går! Vill så gärna testa igen, som om det skulle göra mig gravid liksom :(

• Missciss

Jag läste förresten att ägglossningstest oxå visar positivt om man är gravid, någon som testat å vet att det stämmer?

• Missciss

Nä, låter ju konstigt iförsig, men läste att Hcg och LH är så lika hormon så ÄL-tester inte känner skillnad

• Missciss

Tack Sarahgbg!
    Jag är oxå extra känslig å blir arg lätt, men för min del är det nog pms, blir så ibland. Men trots negativa test så hoppas jag lite fortfarande!

• Missciss

Jo det är sant! Men jag tänker att det borde synas ett pyttepyttesvagt streck ändå, inte vara supernegativt. Om ägget tar 1 dag att befruktas, å sen 7 dagar att vandra ner å fästa sig så borde kroppen börja producera hcg på bim+8. Tänker jag iaf ;)
    Men alla är ju olika oxå. Jag vill minnas att jag såg ett svagt plus tidigt i min förra graviditet faltiskt, minns inte hur tidigt men sen när jag testade på bim så var det ett starkt streck.
    Guu så jag ältar detta..dagarna går ju jättelångsamt! Tur detta forum finns för sambon blir trött på mig ;)

• Missciss

Jag har några vänner med 12:or och alla utom en har syskon på G. Inte för att vi har velat ha innan, men nu när vi vill ha så kan jag inte vänta en sekund extra känns det som. Jag lider med er som försökt länge utan resultat, va hemskt det måste vara :(

Jag tog ett gravtest imorse igen, tror jag är på ÄL+11 idag, å det var negativt. Har bara ett test kvar nu å det är ett digitalt så det måste ju vara efter BIM jag testar med det, å då har ju kanske mensen redan dykt upp..
    ..efter ca 15 min var det ett puttetunt streck på undre delen av testet (clearblues plus) imorse, jag hänger fast vid det..även fast jag vet att det inte är mkt att gå efter..

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)