• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Bittersweet2012

Hej på er! Fick mens förra helgen, nu väntar vi på ÄL som borde komma i dagarna. Hoppas på att pricka den denna gången

• Tedax

WillhiamsMamma: Så ledsamt att höra att ni fått missfall. Gråter Kram!

Börjar tro att min menscykel håller på att bli knasig, ÄL kommer ett par dagar senare och mensen någon dag tidigare, vilket gör att jag bara haft nio dagar mellan ÄL och mens de två senaste månaderna. Man bör ha minst tio dagar mellan ÄL och mens om man vill bli gravid... Rynkar på näsan Usch, känner mig lite uppgiven.

• AnnC

Får man hoppa in här? Har en dotter född april 2012, och fick ännu en dotter nu i april men hon blev bara 36 dagar gammal. Så nu försöker vi få ett syskon till...
    Är på dag 6 i cykeln så väntar på äl. Min första mens efter fl var knappt nåt alls och hade äl på dag 27, och precis som tedax hade jag sen en lutealfas på bara 9 dagar. Får hoppas denna cykeln blir bättre. Och hoppas det rättar till sig för dig också tedax! Annars kanske glandin eller vad det nu hette hjälper?

• Xarxia

Här har det varit fullt upp på sistone så bebisverkstaden har inte varit prioriterad. Men för två dagar sedan fick jag iaf den första mensen, exakt 28 dagar efter pillerstoppet. Är ganska säker på att jag även däremellan hade äl då den värken är svår att ta miste påGlad Så allting verkar ju ha kommit igång på en gång och det är såklart skönt.

Välkommen AnnC. Ledsen att höra om er förlust. Kan inte föreställa mig vad ni måste ha gått igenom. Men roligt att ni känner er redo för ett nytt försök! Hoppas att cykeln ordnar till sig denna månaden!

Jättetråkigt att hör om ditt missfall WillhiamsMamma, men vad skönt att kroppen ändå tagit hand om det själv och förhoppningsvis återhämtar sig snabbt så ni blir gravida snart igen!

Verkar va många av oss som går och väntar på äl nu. Ska bli spännande att se om det är någon som lyckas denna månaden! Jag har väl äl lagom till nästa helg då både jag och min man är lediga och vår dotter ska åka till mormor och morfar! Så får väl se till att bli lite mys dåFlört 

_

• AnnC

Tack xarxia.. Vi kan aldrig ersätta vårt barn som dog och vi kommer alltid sörja henne, men en del av sorgen är ju själva babylyckan och ett levande friskt syskon som vi var så inställda på att få men inte fick uppleva. Just den sorgen botas med ett till barn kanske man kan säga.. Känns långt bort än.

Vilken tajming för er med äl då om min äl blir "normal" denna månaden så har jag det också nästa helg vid ett dåligt tillfälle då vi inte sover hemma då. Men får se om man kan få till det ändå

• Bittersweet2012

Välkommen AnnC! Beklagar verkligen den stora sorgen...
    Hoppas att ni lyckas att bli gravida ganska fort.
    Xarxia va roligt att ni får en barnfri helg just över ÄL .

Tänkte bara kolla med er om nån vet om man har mest ont i äggstockar innan själva ÄL eller under den??? Jag har haft lite ont i några dagar, men igår gjorde det riktigt ont o nu när jag vaknat så känner jag av lite i äggstockarna, men det gör inte lika mycket ont som igår. Va tror ni??

• Tallbarr12

Hej, hoppar gärna in här! Har en son född november -12 och började försöka med syskon förra månaden. Trodde att jag var gravid då, 5 dagar efter äl kände jag av ligamentsmärta i magen, var illamående och svullen men det avtog nån dag innan bim och mensen kom. Nu väntar jag på bim 26/7 istället!

Första barnet tog ett år, mycket för att min östrogennivå var för låg efter ppillerstopp så jag hade ingen ägglossning. Vi påbörjade utredning men kroppen rättade till sig och jag hann bli gravid innan utredningen ledde till något. Höll mig borta från hormoner efter graviditeten så nu har jag någorlunda regelbunden cykel och hoppas ju att det går fortare denna gången...

• AnnC

Tack bittersweet2012.
    Jag tror man kan ha ont både före, under och efter äl. Hade du väldigt ont igår så kanske det släppte då och så värker det lite efter släppet nu? Min teori

• AnnC

Hej tallbarr, känner igen dig från bebis 2012 tråden

• Tallbarr12

Hej AnnC, kände igen dig med, men kom inte ihåg om det var från före eller efter jag bytte nick!

Beklagar er förlust, kan inte föreställa mig vad ni gått igenom men låter som ni har en sund inställning till nya försök. Håller tummarna för oss alla!

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)