• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • WillhiamsMamma

Nu kom mensen med dunder och brak. 6 dagar sen. Fan också rent ut sagt. Att man inte kan lära sig att inte blir så ledsen varje gång. :( Hur går det för er andra? :)

• cher82
    WillhiamsMamma skrev 2014-06-23 21:50:25 följande:

Nu kom mensen med dunder och brak. 6 dagar sen. Fan också rent ut sagt. Att man inte kan lära sig att inte blir så ledsen varje gång. :( Hur går det för er andra? :)

Usch så trist!

Ja man blir ju så enormt besviken!

Sambon förstår mig inte, det blir när det blir säger han!

Han känner inte den där stressen och pressen som jag lever i!
  • WillhiamsMamma

Nej jag tror inte männen överlag har den stressen eller känner den besvikelsen som vi gör. Min man blir såklart också ledsen men inte alls på det sättet som jag blir.

Nu vart jag på toa innan läggdags och nu blöder jag ingenting. Förstår ingenting just nu. Min mens har alltid kommit prick rätt dag. Och alltid blöder jag mkt. Nu kom visserligen också en del men inte så mkt som det brukar. Och nu plötsligt inte en droppe? Någon som varit med om liknande?

• happyliving
    Tedax skrev 2014-06-23 20:34:10 följande:

happyliving: Välkommen! {#emotions_dlg.flower} Fy för foglossning. Rynkar på näsan Jag hade också det och enligt min barnmorska får de flesta tillbaka det i ny graviditet. Hur man nu ska klara det när man har en liten sedan innan? Obestämd

WillhiamsMamma: Hur går det för dig? Har du testat något mer?

Vi får hoppas att det finna undantag, sådana som får massa foglossning första och ingen under andra. :)

Tänker också på det där med hur man ska lyckas ta hand om grabben hemma om det blir en bedrövlig foglossning... :(
  • happyliving

Tänkte nog försöka ha is i magen med test, BitterSweet2012. Vet ju trots allt inte exakt när jag har BIM, så tänker att har mensen inte kommit på söndag (29/6, BIM +6 - +2)

• Bittersweet2012

Tror inte att män kan förstå hur det känns när man inte lyckas bli gravid. Min man tror att jag kommer att bli på smällen så fort vi har oskyddat sex. När jag sa till honom i helgen att jag inte trodde att jag va gravid, så fick jag till svar "men våddå? Vi hade ju inte skyddat oss - då finns det bebis i magen!". Sen hår han o frågar varannan dag om jag tror att jag är på smällen o när jag tänkte göra test... Vet inte om han är så positiv eller bara dum

• Xarxia

Hej tjejer! Jag hoppar gärna in här också! Har en dotter född i dec 2012 och är i startgroparna för att börja med syskonförsök. Har egentligen inte tänkt börja förrän i aug, men tjuvstartar lite trots allt. Tänker att kroppen kanske behöver lite tid på sig att ställa om sig efter pillerstopp. Så tänkte vi visserligen sist också och då hann jag inte ens få en första mens utan blev gravid direkt! Men känslan säger att det inte händer två gånger i rad. Vi har inte tänkt ha koll på ägglossning och sånt till att börja med, utan vi fortsätter som vanligt och händer det så händer det. 

Roligt att det redan finns plus i gruppen! Håller tummarna för att vi andra också lyckas få plus framöver! Hur känner ni andra för att man ska ha två istället för en? Har hört så olika, en del säger att det blir lättare med två (kanske inte på en gång, men efterhandGlad) och en del säger att det är sååå mycket jobbigare! 

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)