• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • AnnC

Skönt o höra tedax, då är det kanske inte helt omöjligt även om man har kort lutealfas

Hej in the making, ja det var väl också från bebis 2012 tråden

Många som satsar på ca tre år mellan barnen här då vi ville ha tätt, eller tätare.. blev precis två år mellan våra. Har vi tur blir det tre år mellan levande syskon nu istället och så får det ju bli. Jag känner stress bara därför vilket är jättedumt... Allt som betyder nåt är ju egentligen att få ett friskt barn.

Första dottern blev till på tredje försöket och andra dottern på femte försöket. Varje månad är ju en evighet när man försöker, tänk om man bara visste att det skulle bli inom x antal månader så hade man kanske inte behövt känna stressen över att det faktiskt inte är självklart att det går alls. Jag hoppas vi alla får våra plus snart!

Lindiz spännande, hoppas det tog sig

• Tallbarr12
    in the making skrev 2014-07-19 23:20:30 följande:

Hej igen Tallbarr minns dig oxå!

Hur går det med er kille? Tänk att de blir två år i år! Sjukt snabbt tiden går när man har barn..

Ja, det är helt galet! Han börjar kännas så stor, förstår så mycket och lär sig så mycket hela tiden. Men Edvin pratar inte så mycket än så han blir vansinnigt frustrerad när man inte förstår vad han vill... Ska bli intressant att se hur det går på förskolan, han börjar i augusti

Hur är det för er?
  • Bittersweet2012

Välkomna In the making och LindizJ! Va kul att vi är så många som längtar efter syskon till våra 2012!

Nu tjejer får ni hjälpa mig att fatta va som händer...helt förvirrad just nu! Hade ÄL i torsdags (tror det i alla fall för då hade jag som mest ont i äggstockarna) och igårmorse när jag va på toa kom det lite blod på pappret när jag torkade mig. Sen kom det inget under hela dan, men på kvällen efter vi myste kom det rejält med färsk (ljusrött) blod. Under natten kom det en del brunt blöd (fyllde trosskyddet) o nu är det inget igen, bara en skum känsla i magen... Va kan det va????

• AnnC

Kan ju hoppas det var en nidblödning, vet dock inte om det kan bli så mycket av en nidis??

• Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-07-20 12:59:52 följande:

Kan ju hoppas det var en nidblödning, vet dock inte om det kan bli så mycket av en nidis??

Men kan man få nidblödning så fort efter äl? Har faktiskt läst att det kan komma en hel del blöd (om man öht får nidblödning). Med min första minns jag inte att jag hade nidblödning alls, minns inte öht om jag hade några symptom innan jag tog graviditetstest... Va helt inställd på att det skulle ta minst 3 månader för oss att bli gravida, men det gick på första försöket o jag va i chock i flera dagar efter jag gjorde tester .
  • AnnC

Vet faktiskt inte, men något verkar ju hända i din kropp så hoppas det är en början på en graviditet är det här första försöket?
    Lätt att jämföra med förra graviditeten också, men det kan verkligen vara helt olika från gång till gång!

• AnnC

Usch ja, månaderna o dagarna går långsamt när man väntar på äl och bim! Tur det är sommar o fint väder spenderade förra sommaren likadant, känns ju så där egentligen. Verkligen tillbaka på ruta noll inser jag!

Jag väntar med att fylla på bim listan tills jag haft äl

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)