• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • cher82

Åh va kul med ett + Cw12, Grattis!

Går in i min BIM period idag, bara vänta och se, känns dock som om mensen är på G!

• Tedax
    Bittersweet2012 skrev 2014-06-19 09:37:42 följande:

Välkommen Tedax! Håller tummarna att det går fort för er denna gången!

Tack! Glad Ja, hoppas verkligen att det inte behöver ta över ett år att bli gravid igen. Jag har nog tyvärr åldern emot mig då jag är 35 år...
  • Tedax
    cher82 skrev 2014-06-18 22:22:24 följande:

Bara hålla alla tummar och tår i väntan! Känns som en evighet mellan ÄL och BIM! :)

Hur var eran tidigare graviditet?
    Mådde ni bra?

De sista 5-6 veckorna i min graviditet fick jag en ansiktsförlamning på vänstra sidan, funderar nu på om det finns större risk att det händer igen vid nästa graviditet?

Usch, ansiktsförlamning låter läskigt. Rynkar på näsan Och den berodde på graviditeten? Gick den över efter förlossningen? Förstår om du är orolig att den ska komma tillbaka i nästa graviditet...

Själv är jag orolig att få tillbaka foglossningen i en eventuell ny graviditet. Jag hade så ont att jag fick gå på kryckor de sista veckorna och kunde knappt vända på mig i sängen. Hur det nu ska gå med ett litet busfrö som är högt och lågt?

i början av graviditeten mådde jag ganska illa och var väldigt trött.
  • cher82

Ja förlamningen var ingen höjdare, inte kul att få det igen!

Läkarna var tudelade till om det berodde på graviditeten eller inte, kommer ihåg paniken när han sa att "de flesta blir bra inom 6-12 månader" Ett helt jävla år tänkte jag, skjut mig nu! ;)

Men när jag återhämtat mig från akutsnittet upptäckte jag till mun stora glädje att det försvunnit nästan helt, lite känselbortfall i kinden bara men det var helt borta innan vi lämnade BB!

Men tänkte nu att om man haft det tidigare kanske risken är större att åka på det igen?

Annars var min graviditet ganska smärtfri, mådde lite illa mellan typ v.15-25, foglossning bara sista veckorna.

Jobbade då på min sambos företag, så när ansiktsförlamningen kom vart jag undangömd på kontoret för pappersjobb ;)

Jobbade till den 25/8 (Bf-dagen), vart igångsatt den 27/8 och sonen kom tillslut med snitt den 29/8!

Däremot har jag haft problem med foglossning efteråt och haft problem med ett diskbråck, så man undrar ju hur kroppen skulle reagera på en ny graviditet!

• Bittersweet2012
    cher82 skrev 2014-06-19 21:06:05 följande:

Ja förlamningen var ingen höjdare, inte kul att få det igen!

Läkarna var tudelade till om det berodde på graviditeten eller inte, kommer ihåg paniken när han sa att "de flesta blir bra inom 6-12 månader" Ett helt jävla år tänkte jag, skjut mig nu! ;)

Men när jag återhämtat mig från akutsnittet upptäckte jag till mun stora glädje att det försvunnit nästan helt, lite känselbortfall i kinden bara men det var helt borta innan vi lämnade BB!

Men tänkte nu att om man haft det tidigare kanske risken är större att åka på det igen?

Annars var min graviditet ganska smärtfri, mådde lite illa mellan typ v.15-25, foglossning bara sista veckorna.

Jobbade då på min sambos företag, så när ansiktsförlamningen kom vart jag undangömd på kontoret för pappersjobb ;)

Jobbade till den 25/8 (Bf-dagen), vart igångsatt den 27/8 och sonen kom tillslut med snitt den 29/8!

Däremot har jag haft problem med foglossning efteråt och haft problem med ett diskbråck, så man undrar ju hur kroppen skulle reagera på en ny graviditet!

Varför blev du igångsatt och varför blev det snitt?

Min förlossning slutade i akutsnitt med Efter 28 timmar av värkarbete va jag 10cm öppen, men bebisen hade inte skjunkit ner, så jag hade inga krystvärkar alls. Jag hade själv hög feber o bebisen hade puls runt 200 så läkaren tyckte att det va dags att plocka ut henne och ville helst inte vänta o se om krystvärkarna skulle komma igång av sig själv.
  • cher82

Gick på tillväxtkontroller sista två månaderna och de gjorde uppskattningen att han skulle vara såpass stor att de inte ville låta han ligga och jäsa till dig mer efter BF!

Vart igångsatt med hormonpåse måndag morgon, men hände ingenting, fick sovdos till natten, satt in en ballong på tisdagsmorgonen och gick några timmar ned den innan den "ploppa" ut, var då öppen 6cm och dom tog hål på vattnet och satt in värkstimulerande dropp.
    Fick värkar som fan, men inget hände, tidigt på onsdagsnatten var jag fortfarande bara öppen 6cm och både jag och sonen var helt slut, då beslutades om snitt!
    Ut kom en pojke på 4470g, inte såå jättestor som dom trodde, de hade uppskattat honom till en bra bit över 5000g!
    Önskar nästan man hade fått vänta ut tiden själv, uppenbarligen var ju varken jag eller sonen redo än!
    Mådde bra efter snittet och aldrig haft några problem!

Hur har du mått med ditt snitt?

• Bittersweet2012

Jo, jag mådde bra efter snittet. Läckte ihop snabbt o fint. Det ena problemet jag hade va att efter 7 dagar såret öppnade sig. Åkte till akuten på kk, men det visade sig att det va bara 1cm av det översta lagret som som öppnades (nåt som händer när man tar bort tråden lite för tidigt. Jag va hos läkare dagen innan o hon tyckte att det gick bra att ta bort tråden då den irriterade huden runt om).
    Men efter det va allt tip-topp

• WillhiamsMamma

Hej tjejer. Jag hoppar gärna in här.

Har en dotter född -12 och en son född -05. Vi har försökt sedan mars/april med ett syskon, alltså tredje försöket nu.

Hade bim 17/6. Inget plus och ingen mens i sikte. Brukar i princip alltid få mensen prick på dagen så detta är ngt frustrerande ;) Dottern tog ca ett år av försök så vi förväntar nästan oss det även denna gång.

Jag har testat med RFSU grav test. Någon annan som vet om dem är känsliga eller kräver väldigt mkt för att visa plus?

• Tedax
    WillhiamsMamma skrev 2014-06-21 10:01:28 följande:

Hej tjejer. Jag hoppar gärna in här.

Har en dotter född -12 och en son född -05. Vi har försökt sedan mars/april med ett syskon, alltså tredje försöket nu.

Hade bim 17/6. Inget plus och ingen mens i sikte. Brukar i princip alltid få mensen prick på dagen så detta är ngt frustrerande ;) Dottern tog ca ett år av försök så vi förväntar nästan oss det även denna gång.

Jag har testat med RFSU grav test. Någon annan som vet om dem är känsliga eller kräver väldigt mkt för att visa plus?

Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

Räknar också med att det ska tid att få till ett syskon, 15 månader sist. Vi får hoppas att våra kroppar vet hur man gör nu och det inte behöver ta sådan tid. Glad
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)