cher82 skrev 2014-06-21 09:01:28 följande:
Gick på tillväxtkontroller sista två månaderna och de gjorde uppskattningen att han skulle vara såpass stor att de inte ville låta han ligga och jäsa till dig mer efter BF!
Vart igångsatt med hormonpåse måndag morgon, men hände ingenting, fick sovdos till natten, satt in en ballong på tisdagsmorgonen och gick några timmar ned den innan den "ploppa" ut, var då öppen 6cm och dom tog hål på vattnet och satt in värkstimulerande dropp.
Fick värkar som fan, men inget hände, tidigt på onsdagsnatten var jag fortfarande bara öppen 6cm och både jag och sonen var helt slut, då beslutades om snitt!
Ut kom en pojke på 4470g, inte såå jättestor som dom trodde, de hade uppskattat honom till en bra bit över 5000g!
Önskar nästan man hade fått vänta ut tiden själv, uppenbarligen var ju varken jag eller sonen redo än!
Mådde bra efter snittet och aldrig haft några problem!
Hur har du mått med ditt snitt?
Jag gick också på tillväxtkontroller den sista månaden för att sonen var så liten. Så när jag fick en blödning två dagar innan BF så valde de att sätta igång förlossningen dagen efter. Så på självaste BF föddes en guldklimp på 2,6kg.
Vet du om små/stora barn är något som kommer igen i nästa graviditet? Jag har för mig att BM pratade om TUL redan i vecka 25 i en eventuell ny graviditet...