• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Tedax
    Ultiva skrev 2014-07-30 21:35:05 följande:

Är det någon mer än jag som inte fattar hur folk kan råka bli gravida av misstag, och vid one night stands och sådär? Jag menar, om man nu bara kan bli gravid 2-3 dagar per månad, och oftast skiter det sig ändå, och om man väl lyckas bli gravid så slutar en tredjedel i missfall. Hur fan lyckas de? Och framförallt: Vad gör vi för fel?

Så där brukar jag också tänka i mina mörka stunder. När man själv äter folsyra, testar diverse konstiga preparat, undviker alkohol, testar med ÄL-test, tempar, har sex på rätt dagar och ligger kvar med benen i luften och ser allmänt löjlig ut och ändå inte blir gravid. Tungan ute
  • Bittersweet2012

Känner till 2 som råkade bli på smällen för att de räknade fel (trodde att ÄL va över!). Så det känns som att det är lättare att bli gravid när man inte vill det...

Jag har ingen tålamod...testade imorse med ett sånt kassettest o det va negativt (har antingen bim -1 eller -2).

• E88

Hoppar gärna in i den här tråden om det är okej :) Jag har en som är född i april 12 så nu är vi redo för syskon. Har Bim 14/8 hoppas hoppas :)

• AleLB

Har glömt köpa folsyra... Ökar de chansen att bli gravid? Har för mig jag köpte de efter jag blivit gravid sist?

• AleLB

Alltså nu låter detta jätteknäppt men om man för upp en hand, är de normalt att känna som en klump med ett Jack i typ? Om man trycker utåt som om man ska krysta känns de ännu mer :S

• AnnC

Folsyra ökar inte chansen att bli gravid men det ätbara att äta folsyra innan, när man försöker bli gravid och 12 veckor in i graviditeten, för att minska risken för ryggmärgsbråck.
    Man ska nog vara lite försiktig med att känna på livmodertappen, på den här sidan lite längre ner finns instruktion för hur du ska känna och tolka!

• AnnC

Äsch
    Ätbara är lika med är bra. Skulle alltså skriva är bra att äta folsyra

• Ultiva
    Missciss skrev 2014-07-31 20:19:35 följande:

Hur går det för alla? Bittersweet?
    Imorrn kommer min mens. Testade imorse med CB digital. Inte gravid. Tråkigt å jag blev ledsen men vi får försöka igen! Lycka till alla andra!

Tråkigt. Känner med dig.
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)