• LinneaE

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!

• Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
  • pyre88

Hej alla! Idag berättade jag på jobbet. Så skönt! Nu kanske man känner sig lite mer avslappnad. Chefen tog det bra och kollegorna grattade.

Längtar SJUKT mycket till ultraljudet nästa månad. Vecka 20 känns sent. Hoppas att smulan mår bra.

• Cariol
    pyre88 skrev 2014-08-25 19:36:14 följande:

Hej alla! Idag berättade jag på jobbet. Så skönt! Nu kanske man känner sig lite mer avslappnad. Chefen tog det bra och kollegorna grattade.

Längtar SJUKT mycket till ultraljudet nästa månad. Vecka 20 känns sent. Hoppas att smulan mår bra.

Vad skönt att det gick bra! Nu får du njuta en massa :)

Ja, det känns länge att vänta efter RUL. Samtidigt får man tänka att de kan se bättre ju senare man gör det :)
  • LinneaE

Välkomna alla nya!

Pyre88- Skönt att alla tog det så bra! Det känns alltid bättre när man har berättat för alla. :)
    Jag börjar också längta mer och mer efter ultraljudet, nu är det "bara" 3 v kvar för min del.

BF 150215
  • Kaede

22 gjorda veckor. Känner liten varje dag nu vilket är skönt. Dock har jag blivit hungrig på ett nytt plan. Kan lätt äta frukost och lunch två gånger per dag plus mellis däremellan. Det finns ingen hejd. Det finns tidpunkter på dagarna då jag tänker mer på hur, när och vad jag ska kunna äta än på mina elever. Intensivt är ordet. Sist kom den hungern med amningen men då kunde jag ju sitta i skafferiet och amma om det så behövdes :)

• Penguine

Jag är också hungrig men mest på natten, på dagen har jag börjat känna mig mer och mer lättmättad. För några veckor sedan kunde jag lätt trycka i mig en tallrik fil och två mackor + kaffe och juice till frukost, nu orkar jag bara filen och kaffe.

• Hjortron
    Karolina skrev 2014-08-23 17:19:21 följande:

Tack Tack!! Ja, allt detta känns verkligen jättespännande och pirrigt ???? Men nu när skolorna börjat så blir de mest fokus på jobbet ???? Hjortron, jobbar du oxå som lärare?

För någon vecka sedan började jag för första gången känna att det rörde sig där inne, och den här veckan har faktiskt min sambo kunna känt utanpå magen ???? Jag har hittills mått bra men tycker ibland att det är svårt att hitta träningsformer som passar. Jag jobbar oxå på Iksu och brukar träna Combat, Pump, spinning, Sh'bam, löpning. Men blir mest trött i ländryggen av detta nu. Försöker köra Indoor Walking och simma.

Cariol, va kul att höra att Ni var nöjda med Teg.

Nej, jag är specialinriktad pedagog på konst och hantverk och har mest jobbat inom socialpsykiatri och förskola hittills. Har varit skönt att jobba lite mellan semester och plugg, tiden går ju så mycket snabbare då. Men oj, vad trött man kan bli - nya dimensioner nådda. ;)
  • pyre88

Ja, skolan är igång och med mycket jobb blir man alldeles frånkopplad.

Jag har nu gått in i vecka 17 (16+1) och börjar känna mig tjock. Magen putar längst ner men jag börjar också känna mig lite tjock under brösten. Någon mer som känner så? Att när jag ligger lite som en ostkrok i soffan så känns det liksom lite som att allt trycker uppåt mot revbenen och brösten. Jag vet inte om det är normalt...

• Hjortron
    pyre88 skrev 2014-08-27 17:31:06 följande:

Ja, skolan är igång och med mycket jobb blir man alldeles frånkopplad.

Jag har nu gått in i vecka 17 (16+1) och börjar känna mig tjock. Magen putar längst ner men jag börjar också känna mig lite tjock under brösten. Någon mer som känner så? Att när jag ligger lite som en ostkrok i soffan så känns det liksom lite som att allt trycker uppåt mot revbenen och brösten. Jag vet inte om det är normalt...

Ja, allt trycks ju uppåt. :S Jag känner mig större i största allmänhet. Köpte första mammabyxorna idag, wow liberation! :D
  • pyre88
    Hjortron skrev 2014-08-27 20:57:11 följande:
    Ja, allt trycks ju uppåt. :S Jag känner mig större i största allmänhet. Köpte första mammabyxorna idag, wow liberation! :D
    Så du har också börjat känna så?

Jag har just haft en kompis här på garderobsrensning. Sorterat alla rena kläder och bytt till höstgarderoben. Blev sjukt tomt i hyllorna. Tror att det blir en shoppingtur till helgen.
  • Karolina

Hjortron; Aha, de låter intressant!

Samma här! Har inte köpt några riktiga Mamma-kläder än men kommer snart att behöva. Har inte så många byxor kvar som passar. Känner mig mest tjock :(

Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15