Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!
Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!
Som jag förstått det är föräldragrupper på dagtid. Jag kanske skulle gå om det var så att det var på kvällstid men så brukar det visst inte vara?
Jag drömmer också mycket, gjorde det med dottern också. Kan drömma rätt bisarra drömmar i vanliga fall också men detta är extremt. Har även lite problem med sömnen emellanåt, vaknar ofta och får svårt att somna om.
På min föräldrautbildning pratade vi rätt lite om bebisskötsel och tiden efter. Det var mest fokus på förlossningen, smärtlindring, och lite om amning. BVC var förbi en gång för att berätta om deras verksamhet.
Lite skönt att höra att det inte bara är jag som drömmer helt bisarrt. Imorse ringde jag specialmödravården och fick boka om rutinultraljudet lite tidigare så att jag skulle kunna släppa oron lite. Så imorgon smäller det! Jag är väldigt nervös och laddad.
Hej
Jag har också drömt mardrömmar, helt bisarra. Jag brukar inte minnas drömmar i vanliga fall.
Vi har två veckor kvar till RUL och jag har börjat bli sjukt nervös igen.. :S
En fundering vi har är om man brukar bli flyttad mycket fram eller bakåt när det gäller BF? Vi vet ju ganska exakt när babyn blev till tänker jag. Ni som har barn sedan innan hur har det stämt för er, vilket av datumen var närmast? Ni som har gjort RUL, har ni blivit mycket flyttade?
Jag vet ganska exakt när det bebisen blev till och hade ägglossning bara någon dag efter men är flyttad ca 5 dagar bakåt från det (2 dagar från uträkningen med senaste mens). Hittade att jag blev flyttad en vecka bakåt med min dotter också.
Sist var mitt beräknade BF 4 juni innan RUL. Blev flyttad till 2 juni där och dottern föddes 27 maj. Hade bra koll på ägglossningen då och likaså nu så jag förväntar mig att inte flyttas alltför mycket den här gången heller. Det var ganska skönt att "tjäna" två dagar sist :)