Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!
Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!
Min foglossning är lite bättre, men bara om jag sköter mig. Tycker bältet är lite svårt att använda eftersom jag sitter en hel del. Får ta av och på...., och då blir det att jag struntar i det.
Aj aj! Nu har foglossningen verkligen slagit till. :( Jag måste gå myrsteg för att inte bäckenet ska rasa ihop, trots att jag börjat använda foglossningsbältet. Bara 6 månader till så blir det nog bra igen..
Hur går det för er andra? Har illamåendet tagit slut?
Min mage är stor tycker jag. Jag är i v 22 men tycker att den ser som v30 om jag jämför med första graviditeten.
.
Min mage ser inte riktigt klok ut! Den har visserligen växt men allt har tryckts uppåt så den är större ovanför naveln än nedanför, men en fin "midja" emellan Jag går nog också omedvetet och håller in magen lite för att jag känner mig lite obekväm med den, så jag längtar tills magen växt till sig så den där midjan försvinner och den blir mer jämnrund så det verkligen syns.
All "upptryckning" gör dessutom att jag blir illamående och inte kan äta lika mycket längre.
Min mage är stor tycker jag. Jag är i v 22 men tycker att den ser som v30 om jag jämför med första graviditeten.
.
Även här känns magen stor. Den växer helt klart snabbare den här gången.
Jag har också problem med foglossning. Under förra graviditeten började jag gå hos sjukgymnast redan vecka 15 så bara jag tänker på vad jag lärde mig där (hur man ska gå i trappen, resa sig upp etc) mår jag OK! Lättare att sätta sig ner när jag behöver nu när jag är hemma med dottern än när jag jobbade som lärare. Hade så svårt med alla trappor och allt springande på jobbet. Å att pendla med bil till Vännäs var en mardröm. Det gjorde så ont att trycka ner kopplingen..
Ja aj aj aj. :( Jag jobbade på förskolan igår, sista dagen, men det borde jag inte ha gjort. Ville sjuka mig men skulle vara "snäll", tänkte att det är ju sista dagen och allt. Men blev helt förstörd i svanskotan p.g.a stress och tokiga lyft av barn säkert. Sen kunde jag inte röra mig på hela kvällen plus att jag spydde på vägen hem. Hoppas nu att jag hinner vila upp mig tills på måndag då universitet börjar. Helt ärligt skulle jag helst bara vilja vara sjukskriven fram tills att bebisen föds, är inte alls pluggpeppad.
Även här känns magen stor. Den växer helt klart snabbare den här gången.
Jag har också problem med foglossning. Under förra graviditeten började jag gå hos sjukgymnast redan vecka 15 så bara jag tänker på vad jag lärde mig där (hur man ska gå i trappen, resa sig upp etc) mår jag OK! Lättare att sätta sig ner när jag behöver nu när jag är hemma med dottern än när jag jobbade som lärare. Hade så svårt med alla trappor och allt springande på jobbet. Å att pendla med bil till Vännäs var en mardröm. Det gjorde så ont att trycka ner kopplingen..
åh, vad kul! Jag längtar verkligen efter att få känna den lilla <3
Jag har känt sparkar flera gånger varje dag i ungefär två veckor nu. I början var det så kul att jag låg och kände efter sparkar på kvällen istället för att sova men det är väl också en sådan sak man tröttnar på med tiden.
Jag har känt sparkar flera gånger varje dag i ungefär två veckor nu. I början var det så kul att jag låg och kände efter sparkar på kvällen istället för att sova men det är väl också en sådan sak man tröttnar på med tiden.