• LinneaE

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!

• Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
  • LinneaE
    pyre88 skrev 2014-09-05 18:44:39 följande:
    Jag har ett knep för att känna mer. Lägger mig på rygg med en värmekudde längs ryggraden hela vägen ner till rumpan som vilar på golvet. Sedan lyssnar jag/vi på musik och då brukar det hända grejer. Voltar och sparkar som en tok.
    Det lät spännande. Det ska jag prova. :) 

En vecka till ultraljud, vad jag längtar!
    BF 150215
  • Cariol

Varit med dottern på Tegs ÖF här på morgonen och snacka om att foglossningen gör sig påmind såhär efteråt. :/ men, kul hade vi! Någon annan som brukar gå på öppna förskolan och kanske har lust att mötas upp någonstans?

• Karolina

Jag och min sambo har känt bebisens rörelser i någon vecka nu. Jag försöker vänja mig vid att den rör sig som mest när jag ska sova. På torsdag ska vi till Tegs Familjecenter för första gången, hoppas det blir bra. Då skulle vi också få veta när vår föräldragrupp börjar.

Känns verkligen att terminen kommit igång med eleverna nu, med läxor, prov, inlämningar, redovisningar, omdömen, föräldramöten, elevsamtal etc etc. Puh!

Hoppas ni alla har det bra!

• Maya80

Hej igen! En fråga..hur ser det ut med föräldrargrupp på era vårdcentraler?

Blev förvånad när jag hörde att ålidhem som vi tillhör bara har en infoträff, ingen grupp som träffas flera gånger (som man hört talas om)

Hur är det på andra ställen?

• Cariol
    Maya80 skrev 2014-09-10 07:30:33 följande:

Blev förvånad när jag hörde att ålidhem som vi tillhör bara har en infoträff, ingen grupp som träffas flera gånger (som man hört talas om)

Eftersom jag väntar barn två erbjuds vi ingen föräldragrupp, men sist gick sågs vi 4 ggr tror jag och diskuterade allt möjligt. Inte särskilt lärorikt men ändå väldigt trevligt! Hade en mammagrupp även här på FL och det verkade som att alla som väntade första barnet erbjöds något liknande.
  • Penguine

Jag får inte heller en föräldragrupp nu eftersom det är barn nummer 2. Men när jag gick på ålidhem 2010 så hade vi en föräldrautbildning på några träffar + ett besäk på förlossningen. Det besöket på förlossningen tror jag däremot att de nu för tiden bara har en allmän infoträff om som man få gå på när man vill.

• Cariol
    Penguine skrev 2014-09-10 09:45:40 följande:

Jag får inte heller en föräldragrupp nu eftersom det är barn nummer 2. Men när jag gick på ålidhem 2010 så hade vi en föräldrautbildning på några träffar + ett besäk på förlossningen. Det besöket på förlossningen tror jag däremot att de nu för tiden bara har en allmän infoträff om som man få gå på när man vill.

Vår dotter föddes 2013 och då var det allmän infoträff på förlossningen. Man sitter i en föreläsningssal och får inte besöka själva förlossningen. Jag tyckte dock det var bra och att det räckte!
  • Hjortron
    Maya80 skrev 2014-09-10 07:30:33 följande:

Är ni förstagångsföräldrar? Det låter konstigt med bara en träff. Jag tillhör Ålidhem och vill jättegärna tillhöra en föräldragrupp! :)
  • Junikatten

När jag väntade första barnet, så träffades vi i föräldragruppen 2 ggr (tror det var det iaf) före förlossningen. Då pratade vi mest om smärtlindring, förlossningen och amning typ. Sedan träffades vi ju ett antal gånger efteråt också med bäbisarna. Tror dottern var 2-3 månader när vi började i föräldragruppen, och det fick vi veta ngn vecka före. Och jag gick på ålidhem, vet att de fortfarande har föräldragrupper efter barnen fötts.

• pyre88

Som jag förstått det är föräldragrupper på dagtid. Jag kanske skulle gå om det var så att det var på kvällstid men så brukar det visst inte vara?

Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15