Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!
Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!
Varit med dottern på Tegs ÖF här på morgonen och snacka om att foglossningen gör sig påmind såhär efteråt. :/ men, kul hade vi! Någon annan som brukar gå på öppna förskolan och kanske har lust att mötas upp någonstans?
Jag och min sambo har känt bebisens rörelser i någon vecka nu. Jag försöker vänja mig vid att den rör sig som mest när jag ska sova. På torsdag ska vi till Tegs Familjecenter för första gången, hoppas det blir bra. Då skulle vi också få veta när vår föräldragrupp börjar.
Känns verkligen att terminen kommit igång med eleverna nu, med läxor, prov, inlämningar, redovisningar, omdömen, föräldramöten, elevsamtal etc etc. Puh!
Hoppas ni alla har det bra!
Hej igen! En fråga..hur ser det ut med föräldrargrupp på era vårdcentraler?
Blev förvånad när jag hörde att ålidhem som vi tillhör bara har en infoträff, ingen grupp som träffas flera gånger (som man hört talas om)
Hur är det på andra ställen?
Blev förvånad när jag hörde att ålidhem som vi tillhör bara har en infoträff, ingen grupp som träffas flera gånger (som man hört talas om)
Jag får inte heller en föräldragrupp nu eftersom det är barn nummer 2. Men när jag gick på ålidhem 2010 så hade vi en föräldrautbildning på några träffar + ett besäk på förlossningen. Det besöket på förlossningen tror jag däremot att de nu för tiden bara har en allmän infoträff om som man få gå på när man vill.
Jag får inte heller en föräldragrupp nu eftersom det är barn nummer 2. Men när jag gick på ålidhem 2010 så hade vi en föräldrautbildning på några träffar + ett besäk på förlossningen. Det besöket på förlossningen tror jag däremot att de nu för tiden bara har en allmän infoträff om som man få gå på när man vill.
När jag väntade första barnet, så träffades vi i föräldragruppen 2 ggr (tror det var det iaf) före förlossningen. Då pratade vi mest om smärtlindring, förlossningen och amning typ. Sedan träffades vi ju ett antal gånger efteråt också med bäbisarna. Tror dottern var 2-3 månader när vi började i föräldragruppen, och det fick vi veta ngn vecka före. Och jag gick på ålidhem, vet att de fortfarande har föräldragrupper efter barnen fötts.
Som jag förstått det är föräldragrupper på dagtid. Jag kanske skulle gå om det var så att det var på kvällstid men så brukar det visst inte vara?