• LinneaE

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!

• Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
  • pyre88

Igår var vi på RUL och allt såg bra ut. Jag har inte drömt en mardröm och nu ligger jag och lilla tjejen därinne och lyssnar på musik på golvet. Så här såg hon ut igår iaf:

• Penguine

Skönt att allt såg bra ut med er lilla tjej!

Vi ska iväg på det andra ultraljudet på måndag, den här gången måste vi komma ihåg att be om bilder för det glömde vi helt bort sist.

• indi987

Hej på er!

Jag bor i Umeå och väntar mitt tredje barn i mars. Är i v 12+6 idag,, har alla i den här tråden kommit längre i graviditeten eller får jag hänga här med er?

• Junikatten

Efter RUL flyttades BF 2 dagar bara, så stämde ju rätt bra med våra beräkningar. Men förra graviditeten flyttades jag tillbaka 17 dagar, ( från 4 juni till 21 juni, föddes 11 juni) men i efterhand tror de att de gjorde fel. BF skulle inte flyttats så mkt, de tror hon bara var ovanligt liten pga hennes hjärtfel. Blir BF flyttad mer än 2 veckor så ska det utredas, det gjordes inte när jag väntade dottern.

• Kaede

Hej hej

Vi har blivit framflyttade vid varje förlossning trots att vi vetat exakt när barnen blivit till. Första föddes för tidigt enligt sjukvårdens beräkning men exakt enligt vår egen. Så jag räknar kallt med att denna också landar lite tidigare än deras beräkning. Dock kommer ju barn så olika ändå, och för förstföderskor är det ju inte alls ovanligt att gå över så oavsett vilket datum man har, säg +- 5 dagar från ens eget räknande kan den ju ändå komma 2 veckor innan eller efter.

Vi hade en föräldrautbildning innan förlossning på Ålidhem vårdcentral och den gruppen träffades två gånger tre eller fyra timmar. Det var en förberedande grupp som fokuserade på förlossningsgången, smärtlindring och amning typ (inte alls värt att ta ledigt från jobbet för tyckte jag). Däremot fick vi via bvc tillgång till en föräldragrupp efter det att barnet var fött. Den drog i gång när bebbarna var runt tre månader och pågick under några månader därefter med jämna mellanrum. Det var sex träffar om jag inte minns fel. Den var mycket bättre. 

• pyre88

Vi har på totalen flyttats en dag från våra uträkningar. Så det känns fint!

Idag köpte vi första bebiskläderna. Jag längtar så efter vår skrutt. Nu har vi gått ut med informationen mer offentligt så nu väntar jag in era glad besked efter ultraljudet så får vi väl börja avslöja identiteter sen kanske.

• Cariol

Vad kul att det gick bra på RUL pyre88! Grattis till flickan! <3

Vi har vårt RUL 25/9. Betydligt senare jämfört med sist, men det känns bra med vår bakgrund. Det blir senare för att vi ska göra ett riktat ultraljud med läkare istället för ett vanligt RUL där man kollar mer ytligt. Nu kan de se mer och alla organ ska gås igenom ordentligt på vår lilla. Är nervös, men försöker tänka positivt!

Har iaf börjat känna den lilla och idag åkte gravidjeansen fram igen. Ljuvligt!

Jag tycker vi skaffar en FB-grupp och så kan man väl söka sig till den när man vill. Någon som gjort RUL kanske kan göra en låst men sökbar grupp som vi andra kan gå med i när vi känner oss redo att "outa" vår identitet?

• pyre88
    Cariol skrev 2014-09-14 19:52:29 följande:

Vad kul att det gick bra på RUL pyre88! Grattis till flickan! <3

Vi har vårt RUL 25/9. Betydligt senare jämfört med sist, men det känns bra med vår bakgrund. Det blir senare för att vi ska göra ett riktat ultraljud med läkare istället för ett vanligt RUL där man kollar mer ytligt. Nu kan de se mer och alla organ ska gås igenom ordentligt på vår lilla. Är nervös, men försöker tänka positivt!

Har iaf börjat känna den lilla och idag åkte gravidjeansen fram igen. Ljuvligt!

Jag tycker vi skaffar en FB-grupp och så kan man väl söka sig till den när man vill. Någon som gjort RUL kanske kan göra en låst men sökbar grupp som vi andra kan gå med i när vi känner oss redo att "outa" vår identitet?

Tiden går ju som tur är ganska fort. Jag tidigarelade vårt pga all oro men de gjorde nog en fullständig genomgång av alla organ som jag upplevde det. Men hur är det, du ligger efter mig någon vecka va? Det är hopplöst att komma ihåg hur långt alla gått.

Jag vet inte hur man gör en sån grupp så jag väntar tills någon säger vad jag ska gå in på tror jag. :P
  • LinneaE

Grattis till flickan Pyre88!
    Vi ska på RUL imorgon. Jag längtar!

Jag vet inte heller hur man gör en facebookgrupp men det känns som om det börjar vara dags med en sån grupp. :)

Jag drömde också helt sjukt inatt. Det är jobbigt med drömmar som gör att man är helt slut när man vaknar på morgonen.

BF 150215
Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15