Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!
Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!
Min mage ser inte riktigt klok ut! Den har visserligen växt men allt har tryckts uppåt så den är större ovanför naveln än nedanför, men en fin "midja" emellan Jag går nog också omedvetet och håller in magen lite för att jag känner mig lite obekväm med den, så jag längtar tills magen växt till sig så den där midjan försvinner och den blir mer jämnrund så det verkligen syns.
All "upptryckning" gör dessutom att jag blir illamående och inte kan äta lika mycket längre.
Hjortron; Aha, de låter intressant!
Samma här! Har inte köpt några riktiga Mamma-kläder än men kommer snart att behöva. Har inte så många byxor kvar som passar. Känner mig mest tjock :(
Förra graviditeten hade jag mina vanliga jeans länge, men tillslut köpte jag ett par mammabyxor. Grymt skönt. Inget som trycker eller spänner över magen. Så ska nog investera i några till.
Aj aj! Nu har foglossningen verkligen slagit till. :( Jag måste gå myrsteg för att inte bäckenet ska rasa ihop, trots att jag börjat använda foglossningsbältet. Bara 6 månader till så blir det nog bra igen..
Hur går det för er andra? Har illamåendet tagit slut?
Nu är jag hemma igen efter en hel sommar på resande fot. Maken kommer inte hem igen förrän oktober, säsongsjobb. Dock kommer han hem till ultraljudet den 25, sista dagen i vecka 19. Jag är så sjukt nervös, men på ett bra sätt. Det är så härligt att ha så många punkter att längta till :)
Väldigt sällan illamående just nu, dock fortfarande lätt att kräkas. Annars mår jag jättebra nu. Känner ganska ofta av värk, stickande, kliande och ilade. Växtvärk är det tydligen :)
Ett tips är barnloppis imorgon!
Och förresten så börjar det bli dags för mammakläder här nu... Vart är bäst att leta? :)
Jag har RUL den 22/9. Längtar sjukt mycket!
Jag har fått massor med kläder av mina familjemedlemmar så jag har precis växlat över på gravidbyxor. Ska åka till Skellefteå i helgen och hoppas på att kunna shoppa lite där.
Tack för tipset! Då blir det H&M idag ????
Ja, barnloppisen på Nolia brukar många besöka.
Aj aj! Nu har foglossningen verkligen slagit till. :( Jag måste gå myrsteg för att inte bäckenet ska rasa ihop, trots att jag börjat använda foglossningsbältet. Bara 6 månader till så blir det nog bra igen..
Hur går det för er andra? Har illamåendet tagit slut?