• LinneaE

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!

• Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
  • pyre88
    Kaede skrev 2014-08-10 15:27:18 följande:
    Jag är 1-6 lärare. Specifik skola samt kommun sparar jag till ett slutet forum. Mina elever börjar vara stora men är fortfarande små i vissa behov. Mina är både proffs och riktigt dåliga på förändringar så jag tror det kommer bli en blandad kompott på reaktionerna och en hel del testning av gränser. För mig kommer det nog inte att bli ens terminen ut då jag tänker gå innan bebis kommer. Så arbetsterminen kommer att svischa iväg snabbare än kvickt. Känns både bra och lite stressigt.
    Jag tänkte att det kanske var bättre att svara på. En klass är ju ofta väldigt blandad i sina reaktioner men det blir ju ändå enklare ju äldre de blir.

Inte hela terminen låter skööönt. Jag måste säga att jag nästan aldrig känt mig så osugen på att arbeta som nu. Men det skulle nog gå om om jag bara slapp kräkas och må illa. Några dagar kvar i vecka 14. Vem vet, plötsligt händer det?
  • Kaede
    pyre88 skrev 2014-08-10 15:58:08 följande:
    Jag tänkte att det kanske var bättre att svara på. En klass är ju ofta väldigt blandad i sina reaktioner men det blir ju ändå enklare ju äldre de blir.

Inte hela terminen låter skööönt. Jag måste säga att jag nästan aldrig känt mig så osugen på att arbeta som nu. Men det skulle nog gå om om jag bara slapp kräkas och må illa. Några dagar kvar i vecka 14. Vem vet, plötsligt händer det?
    Ja att må illa hela tiden och kräkas gör ju att livet blir mindre rosenskimrande, helt klart :) 
  • Cariol

Kul att se att det är flera pedagoger här. Även jag är lärare, men är som sagt fortfarande föräldraledig med min dotter. Tyckte det var oerhört jobbigt sist att orka med jobbet pga foglossning i mitten av graviditeten så jag fick delvis förändrade arbetsuppgifter av dåvarande (superbra) rektorn. Han var oerhört tillmötesgående trots att jag blev sjukskriven i 5 veckor (pga kräkningar) efter att bara ha jobbat där i tre veckor! Vissa människor har verkligen rätt jobb.

Skönt att det har börjat bli svalare ute..

• LinneaE

Puh. Jag har knappt haft någon ork att göra någonting senaste veckan. Det har varit alldeles för varmt och barnen har varit extra gnälliga, så jag har i princip stupat i säng samtidigt som dom. Jag håller med Cariol, skönt att det börjar bli svalare!

Imorgon ska jag berätta för chefen på jobbet att vi ska ha barn. Jag är däremot inte pedagog som många andra här verkar vara. :)

När det gäller en facebook-grupp så vet jag inte hur man gör en så det kanske någon annan kan fixa sen när det är dags?

BF 150215
  • pyre88

Jag hade inte spytt på typ 4 dagar när jag imorse kaskadspydde innan jobbet. Väl på jobbet meddelade appen att jag idag går in i vecka 15 och sedan läste jag detta. Idag är jag sjukt bitter.

• Hjortron
    pyre88 skrev 2014-08-09 21:37:06 följande:
    Okej, det var alltså bredare än jag kunde tänka mig också ;). Jag är utbildad lärare så vi ligger inom samma fält iaf.

Huvva, nu drömmer jag mest om mer semester och att få sluta kräkas. Det blir visserligen en vana men allt tar sådan tid när man mår illa. Om jag börjar klockan 8 är jag vaken senast 6 för att äta, ta medicin mot illamåendet och vila lite innan duschen. Om man sedan inte lyckas kräkas är det oerhört obehagligt att jobba på förmiddagen eftersom det är svårt att veta om man slapp eller om det bara inte gick så tidigt.
    Ja det gör vi. Som sagt, kul med fler pedagoger här!

Huvva ja! Det är som en enda lång förberedelse - att saker tar tid, ständigt ätande, trötthet o.s.v - det är väl så det kommer att vara sen också... minus illamåendet förstås vilket ju är en bonus ;)

Jag blir "bitter" på alla som direkt måste deklarera att de själva inte mådde ett dugg illa under sin graviditet, efter att man själv berättat hur illa man mår/mått nu. Eh jaha, ring till nån som bryr sig?! ;)
  • Hjortron

* Ja, det ÄR vi menade jag. Inom samma fält alltså :)

• pyre88
    Hjortron skrev 2014-08-13 08:11:29 följande:

Huvva ja! Det är som en enda lång förberedelse - att saker tar tid, ständigt ätande, trötthet o.s.v - det är väl så det kommer att vara sen också... minus illamåendet förstås vilket ju är en bonus ;)

Jag blir "bitter" på alla som direkt måste deklarera att de själva inte mådde ett dugg illa under sin graviditet, efter att man själv berättat hur illa man mår/mått nu. Eh jaha, ring till nån som bryr sig?! ;)
    Jo, man behöver inga cheerleaders direkt. Jag har, med undantag för förmiddagen när jag bland annat gick åt sidan några minuter för att smygäta, mått helt OK idag. Har inte ens ont i huvudet. Hurra!
  • pyre88
    Hjortron skrev 2014-08-13 08:11:29 följande:

Jo, man behöver inga cheerleaders direkt. Jag har, med undantag för förmiddagen när jag bland annat gick åt sidan några minuter för att smygäta, mått helt OK idag. Har inte ens ont i huvudet. Hurra!
  • LinneaE

Jobbigt för er som mår illa än, hoppas det går över fort!

Jag berättade på jobbet idag så det är skönt att slippa ha det som hemlighet längre. :)

BF 150215
Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15