• LinneaE

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!

• Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
  • pyre88
    Kaede skrev 2014-08-10 15:27:18 följande:
    Jag är 1-6 lärare. Specifik skola samt kommun sparar jag till ett slutet forum. Mina elever börjar vara stora men är fortfarande små i vissa behov. Mina är både proffs och riktigt dåliga på förändringar så jag tror det kommer bli en blandad kompott på reaktionerna och en hel del testning av gränser. För mig kommer det nog inte att bli ens terminen ut då jag tänker gå innan bebis kommer. Så arbetsterminen kommer att svischa iväg snabbare än kvickt. Känns både bra och lite stressigt.
    Jag tänkte att det kanske var bättre att svara på. En klass är ju ofta väldigt blandad i sina reaktioner men det blir ju ändå enklare ju äldre de blir.

Inte hela terminen låter skööönt. Jag måste säga att jag nästan aldrig känt mig så osugen på att arbeta som nu. Men det skulle nog gå om om jag bara slapp kräkas och må illa. Några dagar kvar i vecka 14. Vem vet, plötsligt händer det?
  • Kaede
    pyre88 skrev 2014-08-10 15:58:08 följande:
    Jag tänkte att det kanske var bättre att svara på. En klass är ju ofta väldigt blandad i sina reaktioner men det blir ju ändå enklare ju äldre de blir.

Inte hela terminen låter skööönt. Jag måste säga att jag nästan aldrig känt mig så osugen på att arbeta som nu. Men det skulle nog gå om om jag bara slapp kräkas och må illa. Några dagar kvar i vecka 14. Vem vet, plötsligt händer det?
    Ja att må illa hela tiden och kräkas gör ju att livet blir mindre rosenskimrande, helt klart :) 
  • Cariol