• LinneaE

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!

• Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
  • Kaede
    pyre88 skrev 2014-08-02 18:57:50 följande:
    Japp! Gör nog extra könsultraljud där ifall de inte kan se det i september. Försökte prata allvar med pyret igår och säga som det är - man får sära på benen för doktorn. Men det var inget hon kunde se.

Jag är på 12+4 idag.
    Jag ville så gärna veta med första men det gick absolut inte då lillan vägrade visa. Med andra bad vi bm kolla extra mycket men det gick inte att se vad det var. Jag vill gärna ha koll på allt men just det här med kön verkar jag inte ska veta :) 
  • pyre88
    Kaede skrev 2014-08-02 21:23:49 följande:
    Jag ville så gärna veta med första men det gick absolut inte då lillan vägrade visa. Med andra bad vi bm kolla extra mycket men det gick inte att se vad det var. Jag vill gärna ha koll på allt men just det här med kön verkar jag inte ska veta :) 
    Jag är såå inställd på att det är en tjej så jag behöver nog vänja mig vid tanken på en pojke även om det ju såklart är lika bra.

Jag och min man (vi har gift oss i sommar) har 9 syskonbarn varav 8 är flickor. Så de kläder som jag drömt om att ärva är flickkläder och flicknamnet är vi redan ense om.

Får jag en pojke måste jag shoppa loss!
  • Zeldina

Bf-lista Umeåmammor vintern/våren 2014/2015

eevelina - 27år, 1:a barnet, BF 27/12 -14

Kaede - 31 år, 2:a barnet, BF 30/12 -14

Zeldina - 26 år, 1:a barnet, BF 3/2 -15

Penguine - 33 år 2:a barnet BF 7/2 -15

Pyre88 - 26 år, 1:a barnet, BF 10/2 -15

LinneaE - 31 år, 3:e barnet, BF 15/2 -15

Cariol - 27 år, 2:a barnet, BF 18/2 -15

Hjortron - 33 år, 1:a barnet, BF 18/2 -15

Bäbislängtan - 25 år, 1:a barnet, BF 19/2 -15

• Kaede
    Zeldina skrev 2014-08-03 15:09:32 följande:

Bf-lista Umeåmammor vintern/våren 2014/2015

eevelina - 27år, 1:a barnet, BF 27/12 -14

Kaede - 31 år, 2:a barnet, BF 30/12 -14

Zeldina - 26 år, 1:a barnet, BF 3/2 -15

Penguine - 33 år 2:a barnet BF 7/2 -15

Pyre88 - 26 år, 1:a barnet, BF 10/2 -15

LinneaE - 31 år, 3:e barnet, BF 15/2 -15

Cariol - 27 år, 2:a barnet, BF 18/2 -15

Hjortron - 33 år, 1:a barnet, BF 18/2 -15

Bäbislängtan - 25 år, 1:a barnet, BF 19/2 -15

Vilken mängd februaribarn! :) 
  • Penguine

Skumt, mitt familjeliv säger inte alltid till att det har skrivits i tråden så jag hade missat massor av inlägg.

Vi har nog inte bestämt oss för försäkring eller inte. Jag hade en med dottern men jag minns inte vilken det var, tror det var genom min livförsäkring.

Pyre88, skönt att det såg bra ut och grattis till giftermålet! Jag längtar efter vårat men är också rätt nervös.

Är det bara jag som tycker att tiden går otroligt långsamt. Det är skönt att ha semester men det gör också att jag bara tänker på graviditeten hela tiden och väntar på att magen ska synas, känna sparkar, ultraljud etc.

• pyre88
    Penguine skrev 2014-08-03 16:28:24 följande:

Skumt, mitt familjeliv säger inte alltid till att det har skrivits i tråden så jag hade missat massor av inlägg.

Vi har nog inte bestämt oss för försäkring eller inte. Jag hade en med dottern men jag minns inte vilken det var, tror det var genom min livförsäkring.

Pyre88, skönt att det såg bra ut och grattis till giftermålet! Jag längtar efter vårat men är också rätt nervös.

Är det bara jag som tycker att tiden går otroligt långsamt. Det är skönt att ha semester men det gör också att jag bara tänker på graviditeten hela tiden och väntar på att magen ska synas, känna sparkar, ultraljud etc.

Tack! Giftermålet blev ju mer en grej mellan kräkningarna för mig. Tiden går sakta för mig med. Antar att det blir annorlunda nu när jag börjar jobba. Känner mig ärligt talat mest trött just nu. Hade varit skönt att sluta kräkas och så och få en bättre rutin men nu är det som det är.
  • Bäbislängtan
    Penguine skrev 2014-08-03 16:28:24 följande:

Så fort jag har några dagar ledigt känner jag på samma sätt, långsamt och jag oroar mig mycket mer över allt som kan hända... Som du här med försäkring, det har vi inte ens hunnit tänka på. Det är dags nu kanske!

Vecka tolv här nu. Mer illamående och kräkningar än någonsin inget ihållande men det kommer nu och då, men när jag håller igång och jobbar känner jag inte av så mycket trötthet. Hur är det för er med symptom nu?

Vi vill gärna veta kön på babyn, vet ni om de brukar berätta på rul ifall de ser? Om man måste boka privat bokar vi Norrlandskliniken då och när i så fall är det lämpligt? :)
  • Cariol
    Bäbislängtan skrev 2014-08-03 20:27:12 följande:
    Så fort jag har några dagar ledigt känner jag på samma sätt, långsamt och jag oroar mig mycket mer över allt som kan hända... Som du här med försäkring, det har vi inte ens hunnit tänka på. Det är dags nu kanske!

Vecka tolv här nu. Mer illamående och kräkningar än någonsin inget ihållande men det kommer nu och då, men när jag håller igång och jobbar känner jag inte av så mycket trötthet. Hur är det för er med symptom nu?

Vi vill gärna veta kön på babyn, vet ni om de brukar berätta på rul ifall de ser? Om man måste boka privat bokar vi Norrlandskliniken då och när i så fall är det lämpligt? :)
    Jag mår fortfarande illa, men det har blivit mycket bättre. Fruktansvärt trött också.

Vi fick veta kön när vi gjorde RUL med dottern i januari 2013. :) jag tror det är billigare att boka privat hos Ultraljud Norr. Hon har en egen hemsida!
  • LinneaE

Jag mår som vanligt nu, tack och lov. Vi vill gärna också veta vad det är för kön, så jag hoppas att den visar det på RUL. :) Jag har vetat de andra två gångerna vad det skulle bli och det tyckte jag var skönt så man kunde föreställa sig lite lättare vem som låg i magen. :)

Förresten så har jag försökt lägga in listan i trådstarten fler ggr men det går inte. Jag provar igen någon annan dag..

Pyre - grattis till giftermålet!

BF 150215
  • Penguine

Jag mådde bra förra veckan och veckan innan det men nu har jag börjat må lite illa igen. Tror jag har ätit för lite till lunch och mellis så då blir jag för hungrig till middag och får svårt att äta.

Trött idag har jag också varit, dags för kvällsmackan och hopp i säng!

Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15