• LinneaE

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!

• Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
  • Bäbislängtan

Tack för tipsen :)

Här blev det middag alldeles nyss, orkade inte fixa eller äta tidigare i värmen.. Nu är det uthärdligt på balkongen i alla fall. Det är väl nu man borde ut på den dagliga motionen, men just den motivationen saknar jag idag ;)

Lycka till med rul! Verkligen skräckblandad förtjusning... Vi fick boka in idag på inskrivningen idag, känns väldigt spännande!

Vilken härlig liten!! <3

• Bäbislängtan

Alltså jag trodde att det var nu alla symptom skulle börja avta, vecka 11 idag. Istället har jag nog aldrig känt mig så gravid som idag. Jag som knappt aldrig brukar kräkas kräktes nyss i duschen och brösten är större och ömmare än någonsin. Kan ju vara värmen, men jag klagar absolut inte :D Känns superbra att verkligen få känna sig gravid!

• Penguine

Daglig motion, ja det borde jag verkligen göra. Jag är så matt hela tiden, vet inte om det är värmen som gör det eller graviditeten men igår orkade jag knappt gå upp för trappan. Den första graviditetströttheten har försvunnit men jag är så matt. Jag vill inte klaga på värmen för det motsatta hade varit ännu värre, men jag fungerar verkligen inte när det är varmt.

Innan jag blev gravid brukade jag springa några gånger i veckan men nu har all den energin tagit slut. Min BH har blivit för liten och jag har ganska stor storlek så jag vet inte hur rimligt det är att hitta en ny som passar. Det får nog bli lite mer simning och vattengympa när vi är tillbaka i Umeå igen. Tränar ni något?

• puckow

Är gravid i v16 med mitt andra barn och detta var helt oplanerat men välkommet ändå :)

Har en lite jobbigare graviditet nu än med dottern då jag är illamående från och till, foglossning sedan v12 och en relativt stor viktuppgång redan. Men snart dags för RUL så får se om det stämde på UL jag fick i V8 då vi inte visste vilken vecka vi var i alls, P-piller är inte så vidare bra skydd ändå ;)

• pyre88

Motion är jag dålig på. Hade tänkt att jag skulle börja gå på mjukyoga på IKSU och så. Tyvärr har jag dragit på mig någon slags vridning i bäckenet/höften som jag måste få hjälp med snart. Idag gick jag ett kvarter till kiosken och det gjorde så ont att jag ville grina.

Hittills kan man säga att det här med graviditet verkar inte vara min grej. Eller ja, inte min kropps iaf. Nån sa till mig för någon dag sedan att illamåendet är ju en ganska kass kroppsreaktion på något så naturligt.

• LinneaE

Nu är jag tillbaka i Sverige igen! Skönt att vara hemma igen efter att ha varit borta en månad ungefär.

Dagen innan semestern började var vi på inskrivning på Ålidhems HC. Allt såg bra ut så det var skönt. :) RUL börjar närma sig, veckorna går fort när man är ledig!

Ifall jag ska lägga in en BF-lista i rubriken så kanske vi kan göra den färdigt här i tråden före, så den blir komplett på en gång. Jag kan börja så får ni kopiera och fylla på:

BF-lista Umeåmammor vintern/våren 2014/2015

LinneaE 15/2 -15

BF 150215
  • pyre88
    LinneaE skrev 2014-07-31 10:51:01 följande:

Nu är jag tillbaka i Sverige igen! Skönt att vara hemma igen efter att ha varit borta en månad ungefär.

Dagen innan semestern började var vi på inskrivning på Ålidhems HC. Allt såg bra ut så det var skönt. :) RUL börjar närma sig, veckorna går fort när man är ledig!

Ifall jag ska lägga in en BF-lista i rubriken så kanske vi kan göra den färdigt här i tråden före, så den blir komplett på en gång. Jag kan börja så får ni kopiera och fylla på:

LinneaE 15/2 -15

BF 150215
    Välkommen hem!

I vilken vecka har du bokat RUL?

Pyre88 10/2 -15

LinneaE 15/2 -15
  • Penguine

Penguine 7/2-15

Pyre88 10/2 -15

LinneaE 15/2 -15

• LinneaE
    pyre88 skrev 2014-07-31 11:27:53 följande:

Välkommen hem!

I vilken vecka har du bokat RUL?

Pyre88 10/2 -15

LinneaE 15/2 -15

Tack! Vi har bokat tid för RUL den 14/9 tror jag att det var. Det ska bli spännande och se så att allt ser bra ut. :) Om det går att se, vill vi gärna veta om det är en tjej eller kille också.
    BF 150215
Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15