Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!
Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!
hej! jag hoppar in här om det går bra :)
efter att vi har försökt bli gravida i 4 år så lyckades vi äntligen på första ivf försöket. kan knappt tro att det är sant :D tydligen så är det ju sant för jag var på vul igår pga småblödningar och där fick vi se lilla ärtans hjärta slå :) jag är i v 10 nu och går in i v11 imorrn så snart kan man andas ut :)
Bf-lista Umeåmammor vintern/våren 2014/2015
eevelina - 27år, 1:a barnet, BF 27/12 -14
Kaede - 31 år, 2:a barnet, BF 30/12 -14
Zeldina - 26 år, 1:a barnet, BF 3/2 -15
Penguine - 33 år 2:a barnet BF 7/2 -15
Pyre88 - 26 år, 1:a barnet, BF 10/2 -15
LinneaE - 31 år, 3:e barnet, BF 15/2 -15
Cariol - 27 år, 2:a barnet, BF 18/2 -15
Hjortron - 33 år, 1:a barnet, BF 18/2 -15
Bäbislängtan - 25 år, 1:a barnet, BF 19/2 -15
hållertummarna - 29 år, 1a barnet BF 5/3 -15
hej! jag hoppar in här om det går bra :)
efter att vi har försökt bli gravida i 4 år så lyckades vi äntligen på första ivf försöket. kan knappt tro att det är sant :D tydligen så är det ju sant för jag var på vul igår pga småblödningar och där fick vi se lilla ärtans hjärta slå :) jag är i v 10 nu och går in i v11 imorrn så snart kan man andas ut :)
Stort grattis!! Välkommen hit :)
Huvva vad jag är trött. Första jobbveckan är över och jag är helt slut. Tyvärr kräks jag och mår illa fortfarande och har fått försöka göra det innan jobbet på mornarna för att inte avslöja mig.
En glad nyhet är att jag nu kan se att magen börjar växa. Lilla smulan blir uppenbarligen större och tar mer plats.
Hur går det för er andra?
Huvva vad jag är trött. Första jobbveckan är över och jag är helt slut. Tyvärr kräks jag och mår illa fortfarande och har fått försöka göra det innan jobbet på mornarna för att inte avslöja mig.
En glad nyhet är att jag nu kan se att magen börjar växa. Lilla smulan blir uppenbarligen större och tar mer plats.
Hur går det för er andra?
Grattis till giftermålet pyre88 :)
Blir riktigt imponerad av att du jobbat en hel vecka med illamående! Jag börjar jobba på måndag och ser inte alls fram emot det. Till saken hör också att jag sagt upp mig där och börjar plugga i september, men har en tids uppsägningstid. Känns därför konstigt att överhuvudtaget gå dit, i synnerhet med denna enorma trötthet plus illamående (som iofs lyckligtvis verkar börjar lätta nu). Men det är ett ansvarfyllt och stressigt jobb och det känns inte som en bra kombo med graviditet.
Men det känns förstås jättebra att börja må mindre illa, men tröttheten gör mig stundtals lite låg då jag inte kan vara lika aktiv som normalt. Jag tror att jag trots att jag inte är något sportfreak direkt behöver en viss nivå av fysisk aktivitet för att vara i balans. Värmen påverkar också. Sen åkte jag nyss på urinvägsinfektion så jag äter antibiotika, det kändes inte så farligt men läkaren tyckte det var dumt att chansa och det har han förstås rätt i.
I övrigt ser jag verkligen fram emot hösten, nya rutiner (gud vad skönt!) och att förhoppningsvis må bättre i största allmänhet. I höst blir det även RUL, gravidyogan, besök av vän från Stockholm och besök av svärmor från Usa. Så det ser jag fram emot :)
Jag är i vecka 14 nu (13+nåt). Segt som tusan det här illamåendet. Men jag jobbar på. Har varit väldigt upphängd i rygg och nacke men min man bokade massage åt mig igår och inatt har jag sovit som en prinsessa.
Kul att plugga. Lång eller kort utbildning?
Jag tyckte om att plugga men är glad att det är över samtidigt. Var väldigt less på slutet när min man jobbade och jag satt hemma och läste och skrev hela dagarna.
Hej!
Jag hoppar även in här om det går bra :)
Jag väntar andra barnet och är i v.19 (18+3).
Det är några år sen sedan jag var gravid sist och den här bebisen är efterlängtad.
Vi har precis gjort RUL och allt såg normalt ut.
stad, 34 år, 2:a barnet, BF 6/1-15
Välkommen stad och hållertummarna!
4 dagar kvar på semestern, känns skönt att få komma in i vardagen igen med lite mindre disk och städ. Jag har blivit rätt trött igen men det är nog för att både dottern och jag har varit dunderförkylda så jag har inte sovit så bra senaste veckan. Det har varit väldigt skönt att få göra bort några veckor under semestern. Det är som om graviditeten blir kortare, nu är det bara en höst, en julhelg och sedan är det ju nästan dags :) Tidigare har jag blivit gravid strax efter semestern och då har man BF i april/maj, det är hur långt tid som helst.
Magen växer antar jag, byxorna blir mindre men jag ser/känner ingen livmoder om jag inte är kissnödig och ligger på rygg.
Jag har lite ont i blygdbenet när jag sitter ner, känner det inte när jag står upp. Det är som att det ömmar lite på det men jag har svårt att känna om det är strax ovanför eller direkt i benet. Jag tror att det är växtvärk men hittar ingenting om att det kan kännas såhär. Man kan ju ha foglossningar där men då borde det kännas annorlunda. Har ni fortfarande växtvärk och hur känns den?
Jag är i vecka 14 nu (13+nåt). Segt som tusan det här illamåendet. Men jag jobbar på. Har varit väldigt upphängd i rygg och nacke men min man bokade massage åt mig igår och inatt har jag sovit som en prinsessa.
Kul att plugga. Lång eller kort utbildning?
Jag tyckte om att plugga men är glad att det är över samtidigt. Var väldigt less på slutet när min man jobbade och jag satt hemma och läste och skrev hela dagarna.