• LinneaE

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!

• Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
  • pyre88
    LinneaE skrev 2014-08-13 21:29:55 följande:

Jobbigt för er som mår illa än, hoppas det går över fort!

Jag berättade på jobbet idag så det är skönt att slippa ha det som hemlighet längre. :)

BF 150215
    Bra jobbat Linnea! Gick det bra? Trevliga reaktioner? Jag känner skräck i bröstet av att tänka på att berätta för nya chefen. Känns jättejobbigt.
  • LinneaE
    pyre88 skrev 2014-08-13 21:48:39 följande:
    Bra jobbat Linnea! Gick det bra? Trevliga reaktioner? Jag känner skräck i bröstet av att tänka på att berätta för nya chefen. Känns jättejobbigt.
    Tack! Det gick bra, jag var lite nervös då jag inte har varit anställd så länge och det redan är 5 st som är hemma och är föräldralediga (av typ 15). Chefen sa i våras på skämt att: jag hoppas ingen fler ska vara föräldraledig. :) Fast han sa iaf grattis igår. Arbetskompisarna blev också glada för min skull. Det är lite svårt att inte berätta när det ser ut som man är i v.25. (Det går mycket fortare med tredje barnet att få stor mage)
    När har du tänkt berätta på jobbet?
    BF 150215
  • puckow

RUL idag, hoppas allt ser bra ut! Känner bebis mest hela tiden så det känns iaf bra!

Blir bara jobbigt att berätta på jobbet sen för jag vet att reaktionerna inte kommer bli bra alls :/

• Hjortron

Nu mår jag bara konstigt om det går för länge mellan måltiderna. I skrivande stund känner jag mig nästan som innan graviditeten och det känner jag mig väldigt tacksam för. Trodde faktiskt inte att det skulle kunna gå över, med tanke på hur det har varit.

Är dock ändå inte jätteintresserad - just nu - av att höra om hur bra folk hade det den första tiden efter att man just själv berättat hur dåligt man mått. Är överhuvudtaget redan trött på alla jämförelser hit och dit som blir automatiskt, även fast det inte är någon som har den avsikten. Men det låts liksom inte riktigt bli att det skapas en sådan känsla när folk ska deklarera hur just de har eller har haft det, allra helst på något sätt som är lite bättre. ;) Samtidigt gillar jag att man delar med varandra och man kan ju såklart inte rå för att man haft det bra, men det är med en viss kluvenhet som jag är med i blivande mamma-grupper online t.ex (obs - syftar inte på just denna grupp).

Hoppas det går över förväntan bra för er som är på väg att berätta för chefen! Håller tummarna.

• Penguine

Jag har första dagen på jobbet idag, lite tungt att komma tillbaka igen men jag har massor att göra så jag kommer nog in i det rätt snabbt.

Jag har två arbetsplatser och på den ena vet både chefen och några av de andra redan om att jag är gravid men i den andra gruppen tänkte jag vänta tills efter ultraljudet för ryggmärgsbråck nästa vecka ifall de skulle hitta något. Kanske att jag berättar för den chefen innan dess, vi får se. Eftersom jag var gravid i höstas så lär det knappast komma som någon överraskning att jag är gravid igen.

• Penguine

Hehe...hade tänkt berätta för dottern att hon ska få ett syskon efter att vi varit på ultraljudet nästa vecka. Men jag antar att min mage vuxit rätt mycket senaste veckan för i kväll frågade hon om jag inte hade en bebis där för jag hade fått så stor mage. Tur det är lätt att ljuga för en 4-åring ;)

• LinneaE
    Penguine skrev 2014-08-14 20:11:02 följande:

Hehe...hade tänkt berätta för dottern att hon ska få ett syskon efter att vi varit på ultraljudet nästa vecka. Men jag antar att min mage vuxit rätt mycket senaste veckan för i kväll frågade hon om jag inte hade en bebis där för jag hade fått så stor mage. Tur det är lätt att ljuga för en 4-åring ;)

Min äldsta är några år äldre och han har också frågat om jag har en bebis i magen. Det är tur att det går lätt att prata bort dom. :) Vi tänkte också vänta till efter ultraljudet, fast det är drygt 3 veckor kvar för oss.
    BF 150215
  • LinneaE
    puckow skrev 2014-08-14 08:06:13 följande:

RUL idag, hoppas allt ser bra ut! Känner bebis mest hela tiden så det känns iaf bra!

Blir bara jobbigt att berätta på jobbet sen för jag vet att reaktionerna inte kommer bli bra alls :/

Hur gick det på ultraljudet? Såg allt bra ut? Ville ni veta vad det var för kön? :)
    Tråkigt om du vet att de kommer reagera negativt på jobbet. Hoppas det inte blir så jobbigt som du tror!
    BF 150215
  • Kaede

Första arbetsveckan är över. Phu! Vad skönt med helg. Lyckades ta mig iväg på yogan också i veckan och den var riktigt skön. Inte alls som vanlig yoga utan mer fokus på blodcirkulation, andning, avslappning och så. Vi får se vart det leder. Jag tyckte det var skönt att vara i ett rum med bara gravida och en instruktör som var helfokuserad på den gravida kroppens behov. Kände mig väldigt avslappnad när jag for hem, både mentalt men också i den stela nacken och ryggen. För mig blir det här toppen.

• puckow
    LinneaE skrev 2014-08-15 08:07:54 följande:
    Hur gick det på ultraljudet? Såg allt bra ut? Ville ni veta vad det var för kön? :)
    Tråkigt om du vet att de kommer reagera negativt på jobbet. Hoppas det inte blir så jobbigt som du tror!
    BF 150215
    Allt såg exemplariskt ut, vilket kändes väldigt bra :) vi ville veta och de försökte se i typ 5 minuter men det lilla pyret vägrade visa, antingen la hn sig mot urinblåsan eller med ryggen mot så envis litet barn ;) men känts som en kille men man vet aldrig :)

Hoppas jag med! Har iaf tänkt gå upp i tid tills jag få gå på Havandeskapspenning så hoppas de blir glad för det iallafall :)
Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15