Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
Hej hej! Här är en till på Tomtebo, med bf i februari :)
Hej hej! Här är en till på Tomtebo, med bf i februari :)
Min inskrivning är i v11 men kommer nog kontrolleras på sjukhuset imorgon och få dropp.
Fint att vi är många på Tomtebo. Har ni också drömt om ett café eller bageri bredvid kiosken?
Men vad roligt det låter pyre88. Längtar som tusan till UL.
Vad sägs om att vi startar en hemlig fb-grupp?
Visst, självklart! :)
Jag är nyinflyttad i Umeå och tänkte inte på att folk känner/känner igen varandra.
Jag har också bokat in resor, är såklart orolig över att må illa då. Resorna är också mer eller mindre förknippade med prestation; ska träffa min svärfar från Usa för första gången samt hålla i en grej inför publik på en festival. Är det någon som vet om det finns någon illamående-medicin som fungerar och som inte är skadlig?
Jag har haft aptitlöshet, illamående och trötthet i stort sett fram tills nu så nu kan jag börja äta lite mer varierat även fast jag fortfarande är galet trött. Så jag tänkte börja med lite smoothisar och annat som innehåller folsyra naturligt eftersom det högst troligtvis är de tabletterna som orsakade mitt kraftiga illamående. Men nej, ingen egenodlad grönkål här ;) Har också på något sätt bestämt mig för att oro för ditten och datten får gå bort. Jag tänker inte vara eller göra allt helt perfekt, i alla fall inte på ett sätt som inte känns roligt eller naturligt. Det är klart att jag tänker på vad jag äter och gör men skippar alltså redan nu "projekt perfekt".
Beklagar förresten verkligen för de som har haft ett väldigt tufft år! Håller tummarna för att allt går bra och framåt.
En fråga: Jag undrar om ni vet någon barnmorska på Ålidhem mvc som är att rekommendera? Har fått tid hos Elena, och vill absolut inte döma ut någon men jag har liksom fått en "fel" känsla innan jag ens gått dit.
Åh plättar med socker! :)
Tack för tipset, det är ju också rätt nära. Vet du om det är samma priser? Har du hört om någon som gått dit och varit nöjd?
Tack Kaede. Sökte här på fl också och hittade andra som gjort liknande erfarenheter. Ska kolla om någon annan är ledig förhållandevis snart istället :) Vet du (eller någon annan) om man även får göra UL på inskrivningsbesöket?