Inlägg från: Hjortron |Visa alla inlägg
  • Hjortron

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Pratade med dem nyss och kommer gå på min ursprungliga tid så jag får väl därefter bestämma om jag vill byta eller inte. Enklast så. Sen fick jag veta att UL inte är förrän i vecka 19! Hur kan man hålla sig tills dess..? Glad

• Hjortron

Vad konstigt att livsmedelsverket avreglerat sådant, det borde vara tvärtom tycker man!

• Hjortron

Men hörni idag är det väl härligt väder? Än så länge grått och mysigt FlörtCool Tycker helt ärligt att det är rätt skönt, ska passa på att försöka göra lite hemmafix o njuta av lugnet och mitt eget sällskap. Ha en fin dag!

• Hjortron

Ja, hoppas verkligen du får hjälp med bäckenet! Ska också på inskrivning på tisdag, på norrlandskliniken, känns skönt att äntligen få prata och ta prover.

Satte just på fotbollen :) Helgen har varit blandad, idag var en riktigt trött dag. Trist att behöva säga nej till mycket och dra in i princip alla planer man haft. Som tur är känns en hel del dagar bättre än denna dock :) Ska flyga till Stockholm om en vecka, vara borta åtta dagar och är lite nervös för hur det ska gå.

Har fått reda på att ett par vänner/bekanta också väntar barn i vinter, känns superkul.

• Hjortron

Jag har oftast bara kunnat få ner typisk sån mat som jag åt när jag var barn, typ fiskpinnar/fiskbullar o potatismos, stuvade makaroner med falukorv/köttbullar, pannkaka o.s.v. Innan graviditeten åt jag väldigt sällan sånt och är rätt brydd med vad jag äter, men har nu såklart passat på att äta det jag kan få ner, för många saker går inte alls. T.ex åt jag tidigare avokado med lite pressad citron och örtsalt med keso till frukost i princip varje dag, men i.o.m graviditeten kunde jag plötsligt inte tänka mig nåt värre Skrattande Har i övrigt kunnat äta körsbär, nektariner, yoghurt, fil, choklad, ja helt enkelt saker och smaker som är "enkla" alternativt sånt som blivit grundlagt i barndomen tydligen Flört  Sen har jag upptäckt kokosvatten, dyrt men magiskt. Får mig att må bra/bättre.

• Hjortron

Jag valde NK för att de hade en lite tidigare tid, men funderar på om Ålidhem hade varit bättre. På Ålidhem sa de att inskrivningen skulle ta ca 1,5 timme men på NK tog det bara en halvtimme. Jag hade gärna velat haft det hela lite mer djuplodande och längre. Men alla värden man fick veta på plats såg bra ut så det var ju skönt.

Har sen igår känt en molande känsla runt bäckenet och befarar att jag känner av foglossning fastän jag bara är i v 10. Håll tummarna för att det inte blir värre!

• Hjortron

BF-lista Umeåmammor vintern/våren 2014/2015

Penguine 7/2-15

Pyre88 10/2 -15

LinneaE 15/2 -15

Hjortron 18/2 - 15

• Hjortron

Angående träning: Hade också tänkt mjukyoga på IKSU, men inte kommit dit än. Är ofta så galet trött, en trötthet som inte försvinner även om jag vilar eller sover. Antar att det är mycket som pågår i kroppen just nu (gick just in i v.12). Är från och till också jääättetrött på att behöva äta minst varannan timme för att inte känna mig som ett totalvrak.

Alltihop blir verkligen en övning i acceptans och i att släppa taget, om man ska se det från den ljusa sidan (förutom det självklara med att det är ett mirakel i sig självt att vara gravid).

• Hjortron

Å låter jätteskönt, var har de gravidyoga?

• Hjortron

Bra tips angående yogan, tack!

Uppdaterar med lite mer detaljerad info:

Bf-lista Umeåmammor vintern/våren 2014/2015

Kaede 30/12-14

Penguine 7/2-15

Pyre88 - 26 år, 1:a barnet, BF 10/2 -15

LinneaE 15/2 -15

Cariol - 27 år, 2:a barnet, BF 18/2-15

Hjortron - 33 år, 1:a barnet, BF 18/2 -15

Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15