• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • misspethunia

Hur har ni det i värmen alla fina mammor? Här håller vi oss inne i vårt svala hus, vi är inte vana vid värmen än, haha! Men ikväll när det svalnat lite ska vi ta en promenad nere vid hamnen. Hoppas på behaglig sjöbris!

• Fidelisen
    misspethunia skrev 2014-05-24 16:54:20 följande:
    Hur har ni det i värmen alla fina mammor? Här håller vi oss inne i vårt svala hus, vi är inte vana vid värmen än, haha! Men ikväll när det svalnat lite ska vi ta en promenad nere vid hamnen. Hoppas på behaglig sjöbris!

Vi har tyvärr inget svalt hus men däremot en trött, varm liten tjej som har svårt för att somna och sova längre stunder och är ledsen pga värmen.

Vi undviker att vara i solen och försöker få ner värmen inomhus genom öppna fönster så att vinden kan blåsa genom huset.

Lilltjejen får ha tunna klänningar på sig eller bara blöja.
  • Edbertsson

Hoppas att jag får vara med här :) födde en dotter den 24/4 5 veckor för tidigt, hon vägde 2370g och var 47cm.

• kerstinsmide
    misspethunia skrev 2014-05-24 16:54:20 följande:

Idag har det åskat tack å lov!! Lillfisan står inte ut i värmen. Jättegnällig blir hon. Hur lite vi än har på henne. Känns så illa. De säger att man "ska" ha långärmat och långbyxor då de är så känsliga men min stackars tjej svettas ju nästan ihjäl. Trots att det är tunna kläder.
  • anglavakt

Fy för värmen, vår lilla tös verkar få värmeutslag jättelätt, helt rödflammig på hela kroppen. Vi bor i ett väldigt varmt hus dessutom! I förrgår fick vi åka till akuten på natten med lillan hon hade 39,5 i feber och var jätteslö... Dom tog massa prover och de enda dom hittade var att hon hade hög feber och var lite röd i halsen, förkylningsvirus trodde doktorn, stackars liten va så slö hon e 5 v nu och man vill ju verkligen inte att dom skall vara sjuka då, speciellt inte i värmen!!!

• Junie2013

Blir tokig! Min dotter på 5 veckor är sjukt beroende av närhet. Hon vill ligga i pappas eller (helst) min famn dygnet runt.

Jag vet att när de är så pass små att det fullt normalt och att man absolut inte ska avvänja dem vid att bli burna hela tiden.

Men jag tycker ändå att det är otroligt jobbigt. Kan inte komma ihåg sist jag åt frukost/lunch/middag utan dottern i famnen.

Hon somnar väldigt lätt i famnen eller vid amning, men så fort jag lägger ner henne så vaknat hon med en gång.

Någon som också har det så?

Måste bara säga att jag tycker det är hur mysigt som helst att ha min bebis så nära men tycker att det är jobbigt att bli så begränsad.

• LyCKa55
    Junie2013 skrev 2014-05-25 00:01:44 följande:
    Blir tokig! Min dotter på 5 veckor är sjukt beroende av närhet. Hon vill ligga i pappas eller (helst) min famn dygnet runt.

Jag vet att när de är så pass små att det fullt normalt och att man absolut inte ska avvänja dem vid att bli burna hela tiden.

Men jag tycker ändå att det är otroligt jobbigt. Kan inte komma ihåg sist jag åt frukost/lunch/middag utan dottern i famnen.

Hon somnar väldigt lätt i famnen eller vid amning, men så fort jag lägger ner henne så vaknat hon med en gång.

Någon som också har det så?

Måste bara säga att jag tycker det är hur mysigt som helst att ha min bebis så nära men tycker att det är jobbigt att bli så begränsad.

Har du testat eller funderat på bärsjal? Jag beställde en som jag fick hem igår. Testade den igårkväll och sonen somnade med en gång. Där har du ju bebisen nära men har händerna fria. Kan va ett tips
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet