Tussie skrev 2014-05-21 00:08:04 följande:
Ja jag tänkte på helgen. Be honom att verkligen anstränga sig för din skull, en enda natt i veckan med lillan så att du kan få sova ut. Förstår att du är nojjig när det inte gått så bra, det hade jag också varit. Säg till honom vad han får lov att tänka på och att du verkligen skulle uppskatta om han tog en natt i veckan, då får han också en fri helgnatt vilket han nog uppskattar. Han måste nog få en chans som du säger för att kunna förbättra sig över huvud taget. Vet inte om jag själv ens hade orkat försöka med min sambo hah.. han är nästan omöjlig att få upp ur sängen... :(
Dricker hon alltid upp dessa 135 ml? Isf måste hon äta en l om dagen eller något.. :D Vilket märke på ersättning kör ni? Hur ofta bajsar hon ungefär?
Ja får försöka det med han. Inatt vaknade han väl till när hon skrek lite, då erbjöd han sig faktiskt att gå upp och hämta och värma flaskan åt henne! GUD vad skönt det var! Man blir ju ändå lite pigg och mer vaken när man ska upp och värma osv. Så jag tog joline och bytte blöja bara, så kom han med maten. Sen sket hon. Haha. Frågade sambon om han ville vara snäll och byta då för att jag alldeles precis bytt, mutade med att jag kunde klia han lite sen. Men det behövdes inte tydligen, han bytte blöjan åt mig. Och den lilla hjälpen hjälpte mycket! Känner mig faktiskt lite utvilad.
Ja oftast dricker hon upp allt (förutom när sambon matar haha, så jag vet inte vad han gör, eller om hon bara äter lite mindre på kvällarna/eftermiddagarna?....men då brukar det kanske bara blir en liten liten skvätt kvar Max 10-20 ml). Har märkt då oxå att hon gärna äter med två-två och en halv timmes mellanrum. Medans när jag har henne på dagarna äter hon nästan exakt med tre timmar emellan. Igår åt hon vid 18, sen vid 20, 22.30. 02 sen 06 och nu vaknade hon kl 09, gav henne nappen och hämtade en flaska, kommer tillbaka och då har hon somnat om! Så får se när hon vaknar och vill äta. :)
Hon bajsar ca 1-2 gånger om dagen om jag ska snitta. Igår bajsade hon inte alls fören i natt. Vi kör med semp ersättning som man blandar själv. Funderar på om man ska köpa tetra och ha i skötväskan? Läste att det var någon här som sa att den kan drickas som den är? Verkar ju skit smidigt när man inte är hemma eller har möjlighet att blanda/värma vatten. :)
Hur kör ni?