Bumblebee92 skrev 2014-05-20 12:43:51 följande:
Tänkte du på helgen då? Ja så kan man ju göra, skulle gärna p ska att han tog båda nötterna på helgerna. Men jag nojjar som sagt bör han har henne på nätterna, så att jag ändå inte kan sova. Han somnar när han matar henne, och hör/ser då inte när hon gör tecken för ty vara mätt eller behöva rapa osv. Är rädd att han skiter i blöjbyte (så länge de inte är bajs då) för att han är för trött osv. Men jag får väl kanske ge han några chanser, ger jag upp nu och tar varje natt, inkl helger kommer han ju aldrig vänja sig med att kliva upp nattetid.
Ang din fråga om ersättning. Vet inte den totala mängden hon äter, men just nu ger vi henne 135ml varje måltid. Ca 2,5-4 timmar går det mellan målen. Har bara haft tvp besök på BVC, så har inte super koll hur mycket hon gått upp. Första besöket var hon 1,5 vecka då hade hon gått upp ca 2-300g på en vecka ca. Andra besöket var hon 2,5 vecka, och hade då ökat närmare 400g på den veckan.
Hon har ätit lite bröst oxå, men inte nämnvärt mycket, tror min mjölk sinat. Så hon har väl mest bara snuttat på bröstet dem få gånger jag ammat.
Ja jag tänkte på helgen. Be honom att verkligen anstränga sig för din skull, en enda natt i veckan med lillan så att du kan få sova ut. Förstår att du är nojjig när det inte gått så bra, det hade jag också varit. Säg till honom vad han får lov att tänka på och att du verkligen skulle uppskatta om han tog en natt i veckan, då får han också en fri helgnatt vilket han nog uppskattar. Han måste nog få en chans som du säger för att kunna förbättra sig över huvud taget. Vet inte om jag själv ens hade orkat försöka med min sambo hah.. han är nästan omöjlig att få upp ur sängen... :(
Dricker hon alltid upp dessa 135 ml? Isf måste hon äta en l om dagen eller något.. :D Vilket märke på ersättning kör ni? Hur ofta bajsar hon ungefär?