• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • Eveluskan
    Mary 562 skrev 2014-05-22 09:59:32 följande:

Är det ingen annan av er som provat bärsjal? 

En Guldklimp! flicka på 5070gr, 56 cm! <3
    Jo jag använder bärsjal, jätte bra när liten bara vill vara super nära och att vi ska vara uppe och gå. Han brukar somna på stört i den, efter lite obligatoriska gaser förstås
  • Ladygum
    Mary 562 skrev 2014-05-22 09:59:32 följande:
    Är det ingen annan av er som provat bärsjal? 

Jag har en easyhug bärsjal. Provat lite, men känns lite lurigt än så länge innan lillen har blivit stadig i nacken. Fick honom inte att ligga i den. Han vill vara upprätt.
  • Enlängtan

BVC-besök med lillan som numer väger 5140 gram och är 57,5 cm lång

Jag har också prövat bärsjal och lillan gillade det mycket men tyckte det var så tjorvigt att knyta på sig så köpte en ergonomisk bärsele istället

• garin
    M4nda skrev 2014-05-22 05:59:37 följande:

Tror nästan inre det är sant. Charlie har ätit 1 gång i natt :O Han som annars äter varannan timme. Ville med det bara säga att ni som har bebisar som äter hela tiden, det finns hopp :D

Grattis! Charlie och Noah är födda samma dag va, 3/4? Då fick jag lite hopp, lillen äter med allt mellan 1-3h mellanrum men på nätterna efter ha vaknat första gången brukar han ha så svårt att somna om och när han väl gör det efter kanske 1-1,5h då sover han bara i någon timme till och sen inte alls på typ 2h, vid 04.30-05-tiden vaknar han och känns pigg verkligen! Ett stort problem är inte att han äter ofta, går gärna upp flera ggr om han kunde vara klar och nöjd och sövd på en kvart... (Känns det som nu iaf...)
  • Eveluskan

Milda Matilda vad jag tycker det är svårt med bebis i denna värme, idag var det 25-30 grader varmt och vi var ute hela dagen. Har nästan inga kläder på honom och sen en bomullsfilt och jag tycker att han känns så jätte varm ändå. Hur klär ni er era små ute nu? Några tips?

• misspethunia

Tycker också det är jättesvårt, särskilt om det även blåser lite mitt i värmen. Olivia har haft en soldräkt från pop på sig idag, med korta ärmar och ben, samt solhatt. Tunn filt som åker på och av eftersom mamman inte kan bestämma sig...

• M4nda
    garin skrev 2014-05-22 13:13:13 följande:
    Grattis! Charlie och Noah är födda samma dag va, 3/4? Då fick jag lite hopp, lillen äter med allt mellan 1-3h mellanrum men på nätterna efter ha vaknat första gången brukar han ha så svårt att somna om och när han väl gör det efter kanske 1-1,5h då sover han bara i någon timme till och sen inte alls på typ 2h, vid 04.30-05-tiden vaknar han och känns pigg verkligen! Ett stort problem är inte att han äter ofta, går gärna upp flera ggr om han kunde vara klar och nöjd och sövd på en kvart... (Känns det som nu iaf...)
    Ja det stämmer, 3/4 :) Charlie brukade ha jättesvårt att somna om med men efter att jag börjat dricka en kopp kamomill-te efter kvällsamningen så somnar han om mycket fortare. Vet inte om det är därför men värt ett försök kanske :D

Tycker också det är svårt med kläder nu. Står ju på 1177 att de ska ha långärmat och långbyxor men då gallskriker Charlie (och jag förstår honom), blev t-shirt och shorts idag och imorgon ska jag gå och köpa giftfri solskyddsfaktor på hälsokost affären, solen tar ju lite i skuggan med...
  • Bumblebee92

När har ni fått tillbaka eran mens? Om någon ens har det?

Mitt avslag avtog för va en vecka sedan, men har haft binda då det fortfarande kommit lite brunt slem typ. Men idag märkte jag att jag blöder lite igen. Har även haft mensvärk i magen tidigare i veckan. Kan det vara mensen redan? Efter 3,5 veckor? Eller är det avslaget som "tagit fart" igen? "/

• Gullvivan
    Bumblebee92 skrev 2014-05-22 21:22:48 följande:

När har ni fått tillbaka eran mens? Om någon ens har det?

Mitt avslag avtog för va en vecka sedan, men har haft binda då det fortfarande kommit lite brunt slem typ. Men idag märkte jag att jag blöder lite igen. Har även haft mensvärk i magen tidigare i veckan. Kan det vara mensen redan? Efter 3,5 veckor? Eller är det avslaget som "tagit fart" igen? "/

Det är nog avslaget som tagit fart igen, så hade jag med plus lite mensvärk, har även läst att det tydligen är vanligt att det inte kommer något under några dagar för att sen ta fart igen:)
  • Mary 562
    Gullvivan skrev 2014-05-22 21:41:59 följande:
    Det är nog avslaget som tagit fart igen, så hade jag med plus lite mensvärk, har även läst att det tydligen är vanligt att det inte kommer något under några dagar för att sen ta fart igen:)

okej, för mig hade det också nästan helt slutat , och sen blev det bli mer igen, fast utan menssmärtor.
    Nu börjar det avta igen. När kan man börja bada då?  i badkar såväl som ute , eller badhus....
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet