• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • Evelina04

Jag måste bara säga att min karl gör ett himla bra jobb med Sebastian (bulan ;) )! Jag är aldrig orolig eller känner att jag behöver dubbelkolla det han gör, det är otroligt skönt! Och han kommer alltid upp på nätterna utan gnäll om jag behöver hjälp med något. Sen har jag även lyxen att det alltid är han som lagar mat! Så har det varit sen vi träffades! Ska jag gnälla på något så är det att han är förbannat dålig på att hjälpa till att plocka undan och såna saker. Och eftersom lillen helst sitter klistrad eller i alla fall kräver min uppmärksamhet heeela tiden så hinner jag nästan aldrig plocka och greja vilket gör att det är sååå rörigt i lägenheten! Man får sicksacka sig fram här hemma och det gör mig galen :( men nu har karln bara 1 1/2 arbetspass kvar sen är han ledig till sista juli!!! Det känns sååååååå skönt!!!!! Min lillskrutt vill fortfarande äta varannan timme dygnet runt :( dvs typ 01, 03, 05, 07 osv. Han somnar tack och lov oftast om mycket snabbare än förr så jag får betydligt mer sömn nu än förr men det tar ändå på att måsta vakna och göra hela proceduren så ofta :/ JA! Tänk så länge vi har hängt med varandra nu!! :D Hoppas ni alla hade en fantastisk mors dag! Kram på er!

Bf 19:e april 2014
  • ninawest

Någon mer som har en bebis som inte vill sova i sin säng? Våran dotter sover i nästet mellan oss i sängen men gråter även där väldigt mycket. Tips mottages gärna! :)

13/4-14
  • ninawest

Någon mer som har en bebis som inte vill sova i sin säng? Våran dotter sover i nästet mellan oss i sängen men gråter även där väldigt mycket. Tips mottages gärna! :)

13/4-14
  • Evelina04
    ninawest skrev 2014-05-26 20:41:40 följande:
    13/4-14 <3

Ja!! :( han kan sova i sin säng första sovpasset mellan 23-01 ungefär sen ligger han bara och gnyr och gormar resten av natten men om han får sova på mig så sover han jättegott. Så jag har tyvärr inga tips :( vänja dom att sova där även under dagtid kanske...så att dom vänjer sig vid miljön i sängen, kanske?
  • ninawest
    Evelina04 skrev 2014-05-26 20:58:51 följande:

Ja!! :( han kan sova i sin säng första sovpasset mellan 23-01 ungefär sen ligger han bara och gnyr och gormar resten av natten men om han får sova på mig så sover han jättegott. Så jag har tyvärr inga tips :( vänja dom att sova där även under dagtid kanske...så att dom vänjer sig vid miljön i sängen, kanske?
    Hon har sovit i spjälsängen någon eftermiddag och sov gott men nätterna är hemska ibland :( man vill ju att dom ska kunna sova själva. Men det kanske bara är en period nu och att det växer bort och dom små blir tryggare när dom blir lite äldre?? Vad vet jag ;) när är din son född? :) Jag ska fråga om tips på BVC på onsdag!
  • Dixiechick

Har köpt en bärsjal (tricot slen) och har provat den en gång. Tyckte det blev jättetjafsigt att få ihop det. När jag väl fått i skrutten så var den inte tajt på rätt ställe. Hur går det för er som har sjalar? Funkar de bra? Knöligt i början? Funderar nästan på om jag kanske trivs bättre med en bärsele istället.

Några tankar kring bärselar?

Kram på er!!

• ninawest
    Dixiechick skrev 2014-05-26 23:27:31 följande:

Har köpt en bärsjal (tricot slen) och har provat den en gång. Tyckte det blev jättetjafsigt att få ihop det. När jag väl fått i skrutten så var den inte tajt på rätt ställe. Hur går det för er som har sjalar? Funkar de bra? Knöligt i början? Funderar nästan på om jag kanske trivs bättre med en bärsele istället.

Kram på er!!

Vi har en babybjörn bärsele och den är jätte bra och våran lilla snäcka trivs i den, smidigt att ha om man glömt handla någon och sambon inte är hemma tex :)
  • Dixiechick

Vilken modell är det på selen Nina? Verkar finnas ett antal olika. Har tiitat på miracle för den verkar skön för bäraren

• LyCKa55
    Dixiechick skrev 2014-05-26 23:27:31 följande:

Kram på er!!

Det verkar ju finnas jättemycket olika bärsjalar. Vi köpte en som är väldigt basic med bara två slingor av tyg som man korsar och den är väldigt enkel att få in honom i. Så jag tror det beror på vad du har för någon. Min lilla kille trivs superbra i vår. Har man en bebis med magknip/kolik är det en bra grej. Han kan va jättledsen innan men när han är i sjalen så somnar han snabbt
  • Dixiechick
    LyCKa55 skrev 2014-05-27 07:25:37 följande:

Det verkar ju finnas jättemycket olika bärsjalar. Vi köpte en som är väldigt basic med bara två slingor av tyg som man korsar och den är väldigt enkel att få in honom i. Så jag tror det beror på vad du har för någon. Min lilla kille trivs superbra i vår. Har man en bebis med magknip/kolik är det en bra grej. Han kan va jättledsen innan men när han är i sjalen så somnar han snabbt
    Ok har ni easyhug kanske? Verkar smidigt med så lite tyg.

Ska väl mecka lite med sjalen idag igen. Den är alldeles för varm för väder som vi hade i helgen. Men kan va skönt att ha när man vill ta en kvällspromenad med vovven tex.

Ni andra vad har ni? Sjal, sele? Berätta! ;)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet