• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • Bumblebee92
    kerstinsmide skrev 2014-05-26 09:20:43 följande:

Haha. Överlevde du? ;) igår så fick jag mat hos gammelmormor! Skönt att slippa tänka på det när sambon jobbade kväll. :)
    anglavakt skrev 2014-05-25 19:04:42 följande:Hjälp mig med tips! Vad har man på sin lilla i värmen? Och hur mkt vågar man vara ute med dom i värmen? Skall man smörja dom små ngt och hur mkt ska dom ha på sig? Måste man ha mössa/hatt på dom hela tiden ute även i skuggan? Många frågor från oroliga mig med 6v varm wilma

Jag käste på 1177 att de allrid ska ha mössa / hatt på sig. när vi går ut med Liv så har hon bara en body och en bomullsfilt på sig i vagnen. Och en tunn solhatt. :) vi har även en tunn sjal över vagnen som solskydd. Jag vet "de varnar för att det blir lika varmt som i en bil" men jag kollar ju henne typ varannan sekund och det är alltid öppet någonstans. Vi stänger ju inte in henne under sjalen. ^^
    Jag lever! Och hör o häpna, det var GOTT! Han lyckades haha!! Fast som jag sa, han följde inte receptet exakt, han höstade lite på grejerna sa han. Och hade i "lite andra grejer". Hur vida det sista var sant eller ej vet jag inte, men gott blev det faktiskt! ;) haha!
  • LyCKa55

Måste bara kolla med dig "Enlängtan"; har du godkänt mig som medlem i den här låsta delen av tråden för bilder från oss i den här tråden? Jag kan inte komma in där men har ansökt för flera veckor sen. Verkar bara strula för mig..:( Är väl för man är så oteknisk kanske;)

• LyCKa55

Gud va jag gillar vår bärsjal! Fick hem den i lördags och har testat den 3ggr. Han somnar på under 5min och sover superbra efteråt. Som nu, jag la honom i den, han var klarvaken men efter lite gungande så somnade han på ca 3min. Efter att han sovit i den i 10min la jag ner honom i liggdelen till vagnen på balkongen och där sover han nu sött. Och jag kan göra en massa annat som behöver fixas:)

• Enlängtan
    LyCKa55 skrev 2014-05-26 11:23:38 följande:

Måste bara kolla med dig "Enlängtan"; har du godkänt mig som medlem i den här låsta delen av tråden för bilder från oss i den här tråden? Jag kan inte komma in där men har ansökt för flera veckor sen. Verkar bara strula för mig..:( Är väl för man är så oteknisk kanske;)

Nej hade missat då jag aldrig går in via datorn (kan inte godkänna via mobilen) men nu är du och övriga som ansökt godkända
  • Ladygum

Mjölkstockning! Hua.... Tillbaka till sjukhuset imorgon. Någon annan som haft?

• anglavakt

Ladygum, stackare krya på dig... Hade det i båda brösten när jag ammade och slutade amma efter det, hög feber å frossa hade jag!

• Enlängtan

Usch för mjölkstockning, jag fick litegrann i ena bröstet i början när jag överproducerade mjölk så det stod härliga till (jag och bebis var dränkta hela tiden) och då lyckades pigan aldrig tömma brösten ordentligt.

Mitt gick dock över efter intensivamning på det ömma bröstet, varm dusch+massage samt blåsa varmluft med hårtork + massage.

Ett tips till alla ammande tjejer är att bli inte lurade av värmen utan se till att ni har ordentligt med kläder på överkroppen (brösten) och undvik att få drag på dem. Jag tror jag är den som bor längst norrut men jag har gått med vinterjackan (täckjacka) fram tills förra veckan (så har haft den på i typ 18 plus, haha) men är jag nu ute och det är hyfsat varmt har jag inlägg, bh och två lager tyg (linne/T-shirt/tröja) på brösten och är det blåsigt eller kyligare har jag även en sommarjacka på. Jobbigt och tråkigt att vara så påpälsad men samtidigt vill jag verkligen inte åka på mjölkstockning

• Edbertsson
    Enlängtan skrev 2014-05-26 13:51:31 följande:
    Nej hade missat då jag aldrig går in via datorn (kan inte godkänna via mobilen) men nu är du och övriga som ansökt godkända smile1.gif
    Jag har också ansökt om medlem i den låsta delen men kommer inte in, står bara du har ansökt väntar på svar :(
  • Evelina04
    Ladygum skrev 2014-05-26 14:36:24 följande:
    Mjölkstockning! Hua.... Tillbaka till sjukhuset imorgon. Någon annan som haft?

Ja fy tusan!! Det önskar jag inte min värsta fiende!! Jag hade mjukisbyxor, morgonrock, vintertäcke och en tjock filt på mig och jag frös så jag skakade! Kunde inte lyfta armen för det gjorde så ont i bröstet :( jag typ tvångsmatade stackars bebisen från det bröstet haha och körde med hårtorken samtidigt som jag försökte massera bort där det stockat sig! Fick en tid på vc väldigt fort och jag hade förhöjd sänka så jag äter en penicillinkur. Att mjölka ur samtidigt med hårtorken är effektivt för man värmer bara där det behöver värmas, tyvärr sållar man ju mjölk överallt! Att göra det i duschen gör ju att man inte sållar överallt men då skållar man ju typ hela kroppen istället eftersom man ska ha så varmt :/ jag hoppas att det går över fort för dig! Stor krama!!
    Bf 19:e april 2014
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet