• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • CNorberg
    Dixiechick skrev 2014-05-26 23:27:31 följande:
    Har köpt en bärsjal (tricot slen) och har provat den en gång. Tyckte det blev jättetjafsigt att få ihop det. När jag väl fått i skrutten så var den inte tajt på rätt ställe. Hur går det för er som har sjalar? Funkar de bra? Knöligt i början? Funderar nästan på om jag kanske trivs bättre med en bärsele istället.

Några tankar kring bärselar?

Kram på er!!
    Vi köpte den ergonomiska selen Manduca och både jag och mannen älskar den, lätt att sätta på och ta av och lillen somnar gott! :)
  • CNorberg
    ninawest skrev 2014-05-26 20:41:40 följande:
    Någon mer som har en bebis som inte vill sova i sin säng? Våran dotter sover i nästet mellan oss i sängen men gråter även där väldigt mycket. Tips mottages gärna! :)
    Våran kille sover första passet på natten i egen säng men sen är det kört!  Har försökt lagt honom där under dagarna någon gång också men han gillar verkligen inte att behöva sova själv, vaknar på någon minut...  de flesta i min omgivning säger att de går över efter någon månad då de landat lite mer i livet så får väl hoppas på det... även om det är mysigt å! :)
  • Bumblebee92

Vi har ett bärsele från babybjörn. Ärvt från min syster, så vet inte vad de är för modell. Har själv inte testat den, men sambon har. Och både han och joline verkade gilla den, hon somnade. Jag tycker dock den verkar svår att fibbla med själv? Hur tusan får man i barnet när man är själv? Finns säkert att googla den dag jag behöver, men just nu verkar det bara vara krångligt och bökigt? Och hur vet man om den sitter rätt Lixom? Fanns ju spännen lite här och var! "/

• ninawest
    Dixiechick skrev 2014-05-27 03:41:39 följande:
    Vilken modell är det på selen Nina? Verkar finnas ett antal olika. Har tiitat på miracle för den verkar skön för bäraren
    Oj det vet jag faktiskt inte, vi fick den av min kusin så jag har inget svar på det tyvärr "/
  • ninawest
    Bumblebee92 skrev 2014-05-27 09:51:10 följande:
    Vi har ett bärsele från babybjörn. Ärvt från min syster, så vet inte vad de är för modell. Har själv inte testat den, men sambon har. Och både han och joline verkade gilla den, hon somnade. Jag tycker dock den verkar svår att fibbla med själv? Hur tusan får man i barnet när man är själv? Finns säkert att googla den dag jag behöver, men just nu verkar det bara vara krångligt och bökigt? Och hur vet man om den sitter rätt Lixom? Fanns ju spännen lite här och var! "/
    Våran dotter tycker med att den är skön att sitta i, hon somnar med en gång :)
    Jag håller med dig om att det var jätte krångligt att sätta i barnet själv då sambon börjat jobba, men jag provade mig fram och till slut kom jag på det men det tog lite tid haha. Du får öva på något stort gosedjur om ni har eller något ;)

• misspethunia

Vi har också en babybjörn-bärsele. Jag har inte provat den själv än men Olivia verkar gilla att sitta i den och sambon tycker den är behaglig att ha på sig. Syrran hade den före oss och hon var ensamstående när hennes son föddes, hon har använt den jättemycket och tyckte efter lite övning att det var lätt att sätta honom i selen utan hjälp.
    Tyvärrr vet jag inte vad modellen heter.

• elyse
    ninawest skrev 2014-05-26 20:41:40 följande:
    Någon mer som har en bebis som inte vill sova i sin säng? Våran dotter sover i nästet mellan oss i sängen men gråter även där väldigt mycket. Tips mottages gärna! :)
    Vår lilla sover i sitt nest mellan oss. Hon har en egen säng, men har sovit där kanske 3-4 ggr på dagen bara. Jag vill gärna ha henne nära för att kunna natta/söva om henne samt ha henne nära när hon vaknar och vill äta (av egna bekvämlighetsskäl). Efter första matningen, runt 00-04 brukar hon snabbt somna om i nestet, men andra gången, 05-07 brukar det dröja och då får hon ligga och böka/gosa bredvid mig och somna där. Jag ser det inte som ett problem. I alla fall inte ännu.  
  • ninawest
    elyse skrev 2014-05-27 20:21:28 följande:
    Vår lilla sover i sitt nest mellan oss. Hon har en egen säng, men har sovit där kanske 3-4 ggr på dagen bara. Jag vill gärna ha henne nära för att kunna natta/söva om henne samt ha henne nära när hon vaknar och vill äta (av egna bekvämlighetsskäl). Efter första matningen, runt 00-04 brukar hon snabbt somna om i nestet, men andra gången, 05-07 brukar det dröja och då får hon ligga och böka/gosa bredvid mig och somna där. Jag ser det inte som ett problem. I alla fall inte ännu.  
    Våran tjej har med svårt att komma till ro framåt morgonen och då brukar någon av oss ta upp henne så hon får somna om på vårt bröst och det funkar bra och är även mysigt :)

Nu är det nog bara att vänta och se om hon accepterar sin säng när hon blir lite äldre.
  • ninawest
    Dixiechick skrev 2014-05-27 03:41:39 följande:

Vilken modell är det på selen Nina? Verkar finnas ett antal olika. Har tiitat på miracle för den verkar skön för bäraren

Jag kollade upp modellen på våran bärsele och den heter babybjörn bärsele original :)
  • Dixiechick

Tack för att ni svarar så bra i den här tråden! <3

Blev nu väldigt intresserad av en manduca :)

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet