Inlägg från: ninawest |Visa alla inlägg
  • ninawest

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Någon mer som har en bebis som inte vill sova i sin säng? Våran dotter sover i nästet mellan oss i sängen men gråter även där väldigt mycket. Tips mottages gärna! :)

13/4-14
  • ninawest

Någon mer som har en bebis som inte vill sova i sin säng? Våran dotter sover i nästet mellan oss i sängen men gråter även där väldigt mycket. Tips mottages gärna! :)

13/4-14
  • ninawest
    Evelina04 skrev 2014-05-26 20:58:51 följande:

Ja!! :( han kan sova i sin säng första sovpasset mellan 23-01 ungefär sen ligger han bara och gnyr och gormar resten av natten men om han får sova på mig så sover han jättegott. Så jag har tyvärr inga tips :( vänja dom att sova där även under dagtid kanske...så att dom vänjer sig vid miljön i sängen, kanske?
    Bf 19:e april 2014
    Hon har sovit i spjälsängen någon eftermiddag och sov gott men nätterna är hemska ibland :( man vill ju att dom ska kunna sova själva. Men det kanske bara är en period nu och att det växer bort och dom små blir tryggare när dom blir lite äldre?? Vad vet jag ;) när är din son född? :) Jag ska fråga om tips på BVC på onsdag!
  • ninawest
    Dixiechick skrev 2014-05-26 23:27:31 följande:

Har köpt en bärsjal (tricot slen) och har provat den en gång. Tyckte det blev jättetjafsigt att få ihop det. När jag väl fått i skrutten så var den inte tajt på rätt ställe. Hur går det för er som har sjalar? Funkar de bra? Knöligt i början? Funderar nästan på om jag kanske trivs bättre med en bärsele istället.

Några tankar kring bärselar?

Kram på er!!

Vi har en babybjörn bärsele och den är jätte bra och våran lilla snäcka trivs i den, smidigt att ha om man glömt handla någon och sambon inte är hemma tex :)
  • ninawest
    Dixiechick skrev 2014-05-27 03:41:39 följande:
    Vilken modell är det på selen Nina? Verkar finnas ett antal olika. Har tiitat på miracle för den verkar skön för bäraren
    Oj det vet jag faktiskt inte, vi fick den av min kusin så jag har inget svar på det tyvärr "/
  • ninawest
    Bumblebee92 skrev 2014-05-27 09:51:10 följande:
    Vi har ett bärsele från babybjörn. Ärvt från min syster, så vet inte vad de är för modell. Har själv inte testat den, men sambon har. Och både han och joline verkade gilla den, hon somnade. Jag tycker dock den verkar svår att fibbla med själv? Hur tusan får man i barnet när man är själv? Finns säkert att googla den dag jag behöver, men just nu verkar det bara vara krångligt och bökigt? Och hur vet man om den sitter rätt Lixom? Fanns ju spännen lite här och var! "/
    Våran dotter tycker med att den är skön att sitta i, hon somnar med en gång :)
    Jag håller med dig om att det var jätte krångligt att sätta i barnet själv då sambon börjat jobba, men jag provade mig fram och till slut kom jag på det men det tog lite tid haha. Du får öva på något stort gosedjur om ni har eller något ;)

• ninawest
    elyse skrev 2014-05-27 20:21:28 följande:
    Vår lilla sover i sitt nest mellan oss. Hon har en egen säng, men har sovit där kanske 3-4 ggr på dagen bara. Jag vill gärna ha henne nära för att kunna natta/söva om henne samt ha henne nära när hon vaknar och vill äta (av egna bekvämlighetsskäl). Efter första matningen, runt 00-04 brukar hon snabbt somna om i nestet, men andra gången, 05-07 brukar det dröja och då får hon ligga och böka/gosa bredvid mig och somna där. Jag ser det inte som ett problem. I alla fall inte ännu.  
    Våran tjej har med svårt att komma till ro framåt morgonen och då brukar någon av oss ta upp henne så hon får somna om på vårt bröst och det funkar bra och är även mysigt :)

Nu är det nog bara att vänta och se om hon accepterar sin säng när hon blir lite äldre.
  • ninawest
    Dixiechick skrev 2014-05-27 03:41:39 följande:

Vilken modell är det på selen Nina? Verkar finnas ett antal olika. Har tiitat på miracle för den verkar skön för bäraren

Jag kollade upp modellen på våran bärsele och den heter babybjörn bärsele original :)
  • ninawest
    Bumblebee92 skrev 2014-05-28 22:42:19 följande:

Ang kläder tänker jag sällan på att ha heltäckande, tycker hon blir alldeles för varm, om det är varmt ute dvs. Idag hade vi väl en 15-17° Kanske, blåste lite, hade på henne en kortärmad klänning och kort byxor, sen filt i vagnen. Sen en solhatt. Locket på vagnen låg öppet, sätter på det helt om det börjar blåsa in i vagnen. Filten åkte lite på som sav hela turen vi var ute. Men hon är så varm av sig, kändes aldrig kall.

Men som någon sa, mätte 17° ute och 28° i vagnen, tror klänning och filt var ganska lagom för våran tjej. Har ju alltid med mig extra kläder i skötväskan oxå. Och oftast brukar jag slänga med en långärmad tröja i vagnen oxå ifall att de skulle bli lite blåsigt.

Våran tjej blir med väldigt varm så idag har hon haft en sparkdräkt med långa ben och armar när hon åkt i vagnen och hemma har hon bara blöja så jag klär min dotter typ som du klär din!

Angående kräkningar så har vi med en kräkbebis och det känns som hela måltiden kommer upp. Hon kräker både före och efter hon äter och vi får ofta byta kläder på henne och oss "/
  • ninawest
    anglavakt skrev 2014-06-01 13:25:31 följande:

Hej finaste ni! Hoppas ni haft en mysig helg trots vakna nätter, fulla blöjor och kräkande barn ;) Hur kommer ni göra med dop av era små? Vi planerar ett liret enkelt dop i slutet av sommaren typ augusti... Kram på er och tack för alla kloka tankar ni delar

Våran flicka döps i kyrkan i början av september sen efteråt blir det tårta i församlingshemmet.
  • ninawest

Jag har inte varit inne här och läst på ett tag så jag vet inte om min fråga har diskuterats ;)

När var ni beräknade och när kom er bebis??

Vi hade bf 28/4 och vår flicka kom 13/4

• ninawest

Till er som läst mitt inlägg tidigare och kanske har funderingar angående vår dotters sjukdom!

Vår flicka har hypotyreos och det var det som larmades från pku-testet. Hon äter medicin varje dag och det funkar jätte bra, nu är hormonet i kroppen på normal nivå och hon växer och följer kurvan från BVC jätte bra så alla som tar hand om oss och henne är nöjda! :)

Hoppas alla har det bra!

Kram på er alla! <3

• ninawest
    hannamottosson skrev 2014-07-28 14:21:21 följande:
    Vi har redan pratat om när det är dags för en lillebror/lillasyster till Vilgot och har kommit fram till att vi kommer börja försöka nästa sommar :) Han kommer då att hinna bli 2 år när bebisen kommer och det känns ganska lagom för just oss. Vi har haft det så himla enkelt från dag ett så det tror jag också bidrar till att vi känner att vi vill ha ett syskon tätt. Förstår er som haft en tuff start att man då vill vänta lite extra.
    Jag är ensambarn och har massa kompisar som har syskon tätt och dom har haft så mycket gemensamt och roligt ihop så det vill jag gärna att mina barn ska ha :)
    Jag är med ensambarn och vill ge min prinsessa syskon så hon har någon att leka med tex på kvällarna när kompisarna gått in. Det saknade jag väldigt mycket, jag ville inte att kompisarna skulle gå in för då var jag ensam. Vi har pratat om att börja nästa höst. Känns tätt lagom gör oss.
  • ninawest
    Eveluskan skrev 2014-09-26 19:38:02 följande:

Ni som har kräkbebisar ;) har ni börjat med typ gröt? Bastian kräktes som en fontän nästan dygnet runt och sen började vi med gröt till kvällen och kräkorna har minskat med så gott som 80%. Helt magiskt, vet inte om det har med gröten att göra men man kan ju alltid prova om man inte redan gör det :)

Min lilla kräktes hela tiden innan men när hon börjat med gröt och smakisar så är det mycket bättre. Dom kanske kan ta till sig mer av den "riktiga" maten även om dom inte äter stora mängder?? :)
  • ninawest

Jag kikade in och läste i den gamla tråden ifrån när alla bebisarna började komma, vilka minnen som kommer tillbaka <3

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet