• Mimmi O

Vad är det med föräldrar på barnkalas?!

Min son har varit på 5års-kalas i helgen.

Jag reagerade redan förra året (4års-kalasen) att det var så många som stannade hela kalaset. Om man är fyra år och ses på förskolan fem dagar i veckan så ska man klara att vara ifrån mamma och pappa 2h på barnkalaset!
    När vår son hade kalas förra året så stannade 6/10 föräldrar kvar hela kalaset. Jag vill inte ha dom här?!

Min son var som sagt på 5års-kalas i helgen... 4/13 föräldrar stannade. "Du vill nog att jag stannar Love".

Vad är problemet?! Det är inte föräldrarna jag bjudit.

Snart ska sonen ha 5års-kalas.
    Jag vill inte ha föräldrarna här.
    Jag vill kunna lägga all energi på barnen och kalaset men förra gången skulle de passas upp med mat och kaffe dom också.

Jag vill inte ha dom här!

Varför väljer ni föräldrar att stanna kvar? I undantagsfall där det verkligen inte går att lämna, kan man faktiskt fråga lite fint om man får vara kvar.... Men ni andra får gå!

• Svar på tråden Vad är det med föräldrar på barnkalas?!
  • Ernst Hugo

Jag stannar på kalaset till hon är 18 så de så

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • hallontroll
    gammelget skrev 2014-04-14 22:50:21 följande:
    haha, instämmer!. Just de föräldrar som stannar kvar är ju de som egentligen inte behöver vara kvar, och de som dumpar ungarna är precis de som hade behövt stanna. 

• konkelbär

Skriv föräldrafritt på inbjudan! Det har jag sett på många inbjudningskort som min flicka fått :)

• Litet My

Lite udda för i andra trådar klagas det över föräldrar som inte tar ansvar och stannar kvar, i synnerhet om barnet är lite stökigt.

• Mimmi O

Såhär är min uppfattning.

Men om nu föräldrarna vill/måste stanna... Då förutsätter jag att man som förälder frågar om det är okej samt erbjuder sig att hjälpa till med diverse saker vilket jag aldrig varit med om men som borde göras i rent hyfs!

• Inseminera2014

Antingen får du va tydlig vid inbjudan eller så får du se det från ljusa sidan att träffa andra vuxna att umgås med. Ser inte problemet... Fast det brukar va tacksamt för föräldrarna att kunna handla mat medan barnen är på kalas på Leos lekland t ex så det brukar bli bra ändå. Sen ansluter föräldrarna när de har handlat klart.

• LHUF

Jag tycker folk börjar med kalas så himla tidigt nuförtiden så jag förstår att föräldrar stannar kvar. Första kalaset dottern var på var vid 4 år och då var det bara tjejerna i gruppen, men då stannade alls föräldrar, supermysigt.,

Sedan vid 5 år så stannade jag bara om dottern kände att hon ville ha mig kvar.

Vi hade första stora kalaset för henne nu 6 år och vi var på lekland. Skrev att dom

Var välkomna att stanna om dom ville. Men det var 1 som stannade av 14. Men jag hade nog stannat som förälder vid ett sådant kalas.

På dotterns kompis kalas veckan innan berättade pappan att det var fullständigt kaos, det slängdes mat i taket och dom var helt galna. Så det är Kanske bra om det stannar någon skulle jag säga.

• Ernst Hugo

Lite seriöst svar.....klart man stannar som förälder när barnen är så små. Även senare faktiskt, i synnerhet på sk lekland som brukar ha dålig koll på barnen och bristande eller obefintliga utrymningsrutiner.

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Lyckliga jag2

Oj, jag har nog tänkt att jag stannar på kalaset för föräldrarnas skull. Mitt barn oroar jag mig inte för i de lägena utan mer att jag hjälper till och styr upp om det spårar ur. Nu är min äldsta endast 4 år så nästa år frågar jag nog föräldrarna. Men skulle aldrig stanna utan att fråga först.

• Lilla Morran

Har inga som helat problem med att föräldrarna stannar. Alla barn känner sig inte så hemma hos oss som på ex förskolan. Nån eller några brukar hjälpa till lite, det är ju suveränt. Detta rör barn 4-5 år. Jag har fått stanna kvar med min äldsta på varenda kalas i drygt två år, för att han ska våga gå över huvud taget. Jag brukade fråga om det var okej att jag/min man kom med - det var aldrig nån som sa nej...

Svar på tråden Vad är det med föräldrar på barnkalas?!