• LHUF

Vad är det med föräldrar på barnkalas?!

Jag tycker folk börjar med kalas så himla tidigt nuförtiden så jag förstår att föräldrar stannar kvar. Första kalaset dottern var på var vid 4 år och då var det bara tjejerna i gruppen, men då stannade alls föräldrar, supermysigt.,

Sedan vid 5 år så stannade jag bara om dottern kände att hon ville ha mig kvar.

Vi hade första stora kalaset för henne nu 6 år och vi var på lekland. Skrev att dom

Var välkomna att stanna om dom ville. Men det var 1 som stannade av 14. Men jag hade nog stannat som förälder vid ett sådant kalas.

På dotterns kompis kalas veckan innan berättade pappan att det var fullständigt kaos, det slängdes mat i taket och dom var helt galna. Så det är Kanske bra om det stannar någon skulle jag säga.

• LHUF
    Torken skrev 2014-04-15 14:06:54 följande:

Jag har själv funderat lite på det där + tusen andra grejer som rör kalas men just det har jag förstått att det är ganska vanligt att föräldrarna stannar och jag kan absolut förstå det upp till en viss ålder så jag ser inga konstigheter utan snarare fördelar.

Min son ska ha sitt första barnkalas nu när han fyller år 5år & jag är själv Supernervös! Han har bjudit 9 vänner & vi ska ha det på ett lekland. Hur funkar det?! Vad anser man gälla då tänker jag? Jag förutsätter & hoppas att föräldrarna stannar men jag tänker rent säkerhetsmässigt, bör jag & mina kompanjoner springa efter ungarna för att se till att de inte gör sig illa? Jag låter ju inte min egen son springa vind för våg medan jag sitter med en kaffe liksom, dessutom brukar jag ju vara med & leka Med honom på ställen som de här men hur bär man sig åt med 9 st till? Hur gör man lämpligast för att få in alla?

Ååh, så många frågor! Men jag är säker på att det går bra jag måste bara få nerverna i schack :D

Vi hade på lekland för dottern nu och dom var 14 stycken 6 åringar. Dom lekte väldigt fint och vi var 4 som delade upp oss och höll koll på olika delar. Vi behövde aldrig gå in och leka med dom utan dom kom om det var något. När föräldrarna kom så letade vi tillsammans upp barnen. Dom kommer ingenstans och det mesta är ju säkert.. Men visst lite svettig var man ibland
Svar på tråden Vad är det med föräldrar på barnkalas?!