• Mimmi O

Vad är det med föräldrar på barnkalas?!

Min son har varit på 5års-kalas i helgen.

Jag reagerade redan förra året (4års-kalasen) att det var så många som stannade hela kalaset. Om man är fyra år och ses på förskolan fem dagar i veckan så ska man klara att vara ifrån mamma och pappa 2h på barnkalaset!
    När vår son hade kalas förra året så stannade 6/10 föräldrar kvar hela kalaset. Jag vill inte ha dom här?!

Min son var som sagt på 5års-kalas i helgen... 4/13 föräldrar stannade. "Du vill nog att jag stannar Love".

Vad är problemet?! Det är inte föräldrarna jag bjudit.

Snart ska sonen ha 5års-kalas.
    Jag vill inte ha föräldrarna här.
    Jag vill kunna lägga all energi på barnen och kalaset men förra gången skulle de passas upp med mat och kaffe dom också.

Jag vill inte ha dom här!

Varför väljer ni föräldrar att stanna kvar? I undantagsfall där det verkligen inte går att lämna, kan man faktiskt fråga lite fint om man får vara kvar.... Men ni andra får gå!

• Svar på tråden Vad är det med föräldrar på barnkalas?!
  • banki

Men jösses vad är det för trams! Jag är 57 år och har varit på otaliga barnkalas och inte 17 fanns där andra föräldrar som stannade kvar! Är era barn helt mähäiga och gjorda av glas? Kanske bäst stanna hemma från läskiga kalas.......

• Luella
    banki skrev 2014-04-15 21:33:22 följande:
    Men jösses vad är det för trams! Jag är 57 år och har varit på otaliga barnkalas och inte 17 fanns där andra föräldrar som stannade kvar! Är era barn helt mähäiga och gjorda av glas? Kanske bäst stanna hemma från läskiga kalas.......
    Jag tycker att det är trevligt att träffa andra föräldrar. Det är väl inget tramsigt i det?
  • banki

Absolut inget fel Luella om du gillar det men jag tycker i likhet med TS att barnkalas är just barnkalas

• fluu
    banki skrev 2014-04-15 21:33:22 följande:
    Kanske ska man då skriva på "Blyga barn ej välkomna" på inbjudan....
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • slangbella
    mar0der skrev 2014-04-15 14:38:02 följande:
    Vad är det för självupptagna människor med bristande förmåga till självreflektion som utgår från att ens föreställning om något helt trivialt som om föräldrar stannar eller ej på ett kalas, är den korrekta? Och sedan anklagar andra för att fatta dåligt när det är personen själv som inte förstår. Vem fan har bestämt att det är allmänkännedom att föräldrar inte skall vara med på barnens kalas? Pinsamt TS.
    ? Det är inte förvånande att människor med lägre begåvning lockas till förenklande ideologier.

Tummen upp!
  • Luella
    banki skrev 2014-04-15 21:38:03 följande:
    Absolut inget fel Luella om du gillar det men jag tycker i likhet med TS att barnkalas är just barnkalas
    The more the merrier är min inställning till livet. Jag skulle aldrig drömma om att reta upp mig över något så tramsigt som engagerade föräldrar som stannar kvar på kalas.
  • megsi
    Margaux skrev 2014-04-15 21:15:47 följande:
    Vi hade 4års kalas i helgen. 12 barn och 20 vuxna..... Vi hade ingen tanke på att föräldrarna skulle gå. Nästa år ska vi nog ha fest på lekland eller så så då blir det annorlunda. Men varför ska inte vuxna kunna vara med? Inte så lätt att veta tycker jag. Skriv i inbjudan vad som gäller så slipper man irritation......

Då kanske man inte direkt ska kalla det för barnkalas. Barnkalas är till för barn man bjuder lagom antal barn fikar eller äter lite leker lekar tillsammans med barnen, skattjakt eller fiskdamm är ett vanligt inslag också. Barn vuxenkalas också jättetrevligt men de vanliga inslagen av aktiviteter inriktat på barnen förekommer inte lika tydligt. Barn vuxenkalas kan vara en bra aktivitet att ha om man vill lära känna nya dagisföräldrar, men också mycket trevligt om man till största delen bara bjuder in sina kompisar med barn. Kalas med dagis föräldrar kan rekommenderas att ha på dagis eftersom det inte blir något problem med utrymmet.
  • Labolina
    Luella skrev 2014-04-15 21:50:03 följande:
    The more the merrier är min inställning till livet. Jag skulle aldrig drömma om att reta upp mig över något så tramsigt som engagerade föräldrar som stannar kvar på kalas.
  • Furtuna

Jag hade inte velat va själv med tio barn,ang förskolan får man inte ens va själv med de antalet (visst, du kanske har din man med) nu e min tjej så liten så svårt att veta men när hon är självständig (äter själv, kissar själv,torkar sig själv,kan ringa om något händer) då kan jag lita på att lämna henne hos någon jag inte känner.. Gissar på att det stora problemet är att du inte känner de andra föräldrarna men de kan jag rekommendera dig att ta tiden till.. Känner man sitt barns vänners föräldrar kan man förstå sig på vännerna bättre och även ha en bättre kommunikation när de blir äldre o går o festar på egen hand så att säg, de e bara bra att komma överens med de andra föräldrarna, telefonträd o liknande är något som lätt glöms bort men de e bra att ha den kontakten om något händer.. Som nämt e väl fem åringar för små men du vet inte om ditt barn har samma vänner om sex-sju år när de närmar sig tonåren o då e föräldrakontakt himla bra.. Det är lite rörigt känner jag (blev väckt 2 på natten så hur pigg e man egentligen?) men jag hade inte velat att min dotter hade massa vänner vars föräldrar jag inte kan kommunicera med..

Svar på tråden Vad är det med föräldrar på barnkalas?!