• Liv82

Första barnet, november 2014

Hej alla! 
    Har funnit ett par trådar för oss som väntar barn i november men kände lite spontant att en egen tråd för oss förstföderskor också vore fint. Är ni fler som vill följas åt?

Gick precis in i vecka 5 (4+0) och plussade i torsdags. MAGISKT. Hade då haft en mängd olika symptom i 10 dagar men då är jag också en person som känner min kropp rätt väl och rätt så känslig med. 

Jag har har haft ilningar i tänder, haft orolig mage, har gulaktiga flytningar, är och har varit extremt trött hela tiden, känt mig yr och lätt illamående, som åksjuka (inte lika illamående längre) har väldigt svullen mage, kissar oftare än vanligt, har huvudvärk då och då, känner mig tung i huvudet, hård i magen, har metallsmak i munnen, haft ont i svanken, har större bröstvårtor som också är lite mörkare och känner mig hungrig ofta och sugen på saker jag annars inte känner sug efter. Det var nog det. Ser fram emot att höra hur ni andra mår, känner och drömmer. :)

BF - November:
    Liv13, 32 år, Hägersten (Stockholm), 22 november. 

• Svar på tråden Första barnet, november 2014
  • lindalindo

Lite rosa på pappret är inget att oroa sig för! Jag fick en färsk blödning för två veckor sedan och tänkte att det var kört men på ultraljudet kunde vi klart och tydligt se hjärtat slå så ingen ide att bli orolig för en blödning!

• lindalindo

Själv har jag enorm växtvärk, som riktigt kraftig mensvärk. Fler som känner så?

• EnPetra
    lindalindo skrev 2014-03-23 20:10:11 följande:
    Lite rosa på pappret är inget att oroa sig för! Jag fick en färsk blödning för två veckor sedan och tänkte att det var kört men på ultraljudet kunde vi klart och tydligt se hjärtat slå så ingen ide att bli orolig för en blödning!
    Tack! Jag har ju läst att det är normalt, men jag blir ändå nojjig. 
  • Anna84

Molande växtvärken kommer och går tycker jag! Ibland är det extremt och då blir man ju så nojig så man nästan springer direkt in på toa för att kolla läget så det inte va mensen som kom.

• Sockerpillret

Hej allesammans! Jag vågade knappt göra ett konto här på familjeliv, än mindre skriva i den här tråden... Men nu kan jag inte hålla mig längre :) I fredags plussade jag och i dag är jag i vecka5 (4+5). Enligt beräkningar gjorda på nätet är bf 24/25 november. Det enda jag känner av är mensvärk/"växtvärk" och lite illamående på kvällen om jag inte ätit på länge! Hur gamla är ni som är med i tråden? Var graviditeten planerad/oplanerad? Jag blir 27 i maj. Jag och min sambo beslöt oss i september förra året för att inte använda preventivmedel...

• Kaye
    Sockerpillret skrev 2014-03-23 21:48:04 följande:
    Hej allesammans! Jag vågade knappt göra ett konto här på familjeliv, än mindre skriva i den här tråden... Men nu kan jag inte hålla mig längre :) I fredags plussade jag och i dag är jag i vecka5 (4+5). Enligt beräkningar gjorda på nätet är bf 24/25 november. Det enda jag känner av är mensvärk/"växtvärk" och lite illamående på kvällen om jag inte ätit på länge! Hur gamla är ni som är med i tråden? Var graviditeten planerad/oplanerad? Jag blir 27 i maj. Jag och min sambo beslöt oss i september förra året för att inte använda preventivmedel...

Välkommen:)

För oss var det typ planerat. Slutade med piller i november, men hade inte räknat med att det skulle ta sig så fort. Jag är 25 och han 26.:)
  • EnPetra
    Sockerpillret skrev 2014-03-23 21:48:04 följande:

välkommen! Vad kul ! :) 

För oss var det planerat, jag är 24 och han är 25 :) 

• Mon bébé 81
    Jag och maken är 33 år båda två. Graviditeten var planerad, slutade med preventivmedel i slutet av december. Blev Plus tidigare än väntat även för oss. 
  • Stenungsundsbo

Jag är 35 år och sambon 32 år. Slutade skydda oss inför ägglossning i januari. Förvånad att det tog sig så snabbt. Inskrivning på onsdag.

Svar på tråden Första barnet, november 2014