• Liv82

Första barnet, november 2014

Hej alla! 
    Har funnit ett par trådar för oss som väntar barn i november men kände lite spontant att en egen tråd för oss förstföderskor också vore fint. Är ni fler som vill följas åt?

Gick precis in i vecka 5 (4+0) och plussade i torsdags. MAGISKT. Hade då haft en mängd olika symptom i 10 dagar men då är jag också en person som känner min kropp rätt väl och rätt så känslig med. 

Jag har har haft ilningar i tänder, haft orolig mage, har gulaktiga flytningar, är och har varit extremt trött hela tiden, känt mig yr och lätt illamående, som åksjuka (inte lika illamående längre) har väldigt svullen mage, kissar oftare än vanligt, har huvudvärk då och då, känner mig tung i huvudet, hård i magen, har metallsmak i munnen, haft ont i svanken, har större bröstvårtor som också är lite mörkare och känner mig hungrig ofta och sugen på saker jag annars inte känner sug efter. Det var nog det. Ser fram emot att höra hur ni andra mår, känner och drömmer. :)

BF - November:
    Liv13, 32 år, Hägersten (Stockholm), 22 november. 

• Svar på tråden Första barnet, november 2014
  • 1a skatten

Hej allihopa!

Jag vet inte om jag har tur eller nåt, men mitt illamående och även trötthet har dämpats jätte mkt! Har inte mått illa på en vecka nu ungefär! Även om det är skönt så blir man ändå orolig och tänker "amen hallå jag kan må illa, skitsamma" haha.

Men det kommer säkerligen tillbaka! Har mycket molvärk idag, och har gått in i vecka 10 idag!

Inskrivning måndag och tidigt ultraljud på tisdag! Spännande men nervöst!

• Misa

Hej allihopa! Hoppas att det går bra att jag hoppar in här :) Jag är snart 23 år och väntar mitt första barn som är beräknat 16/11. Jag plussade förra veckan på fredagen och nu är jag i vecka 9 (8+2). Har min inskrivning först den 28/3.

• EnPetra
    Misa skrev 2014-04-09 14:06:24 följande:
    Hej allihopa! Hoppas att det går bra att jag hoppar in här :) Jag är snart 23 år och väntar mitt första barn som är beräknat 16/11. Jag plussade förra veckan på fredagen och nu är jag i vecka 9 (8+2). Har min inskrivning först den 28/3.
    Vad kul! välkommen :) Jag är 24 år och är också i vecka 9 (8+3), så det var ju jättenära :) 
  • Misa
    EnPetra skrev 2014-04-09 14:18:05 följande:
    Vad kul! välkommen :) Jag är 24 år och är också i vecka 9 (8+3), så det var ju jättenära :) 

Tackar! Ja, det var det :)
  • Kittten
    1a skatten skrev 2014-04-05 17:15:58 följande:
    Hej allihopa!
    Jag vet inte om jag har tur eller nåt, men mitt illamående och även trötthet har dämpats jätte mkt! Har inte mått illa på en vecka nu ungefär! Även om det är skönt så blir man ändå orolig och tänker "amen hallå jag kan må illa, skitsamma" haha.
    Men det kommer säkerligen tillbaka! Har mycket molvärk idag, och har gått in i vecka 10 idag!
    Inskrivning måndag och tidigt ultraljud på tisdag! Spännande men nervöst!
    Hur har det gått för dig? :) 
  • 1a skatten

Var som sagt på inskrivning i

Måndags som gick super bra och ultraljud igår, är i vecka 9+6 nu då! Och man fick se den lilla plutten, hjärtat slog och man kunde till och med se den röra sig, armar och ben och sånt, helt sjukt att det går så fort!

Lyckorus igår efter, känns mer verkligt men ändå overkligt på nåt sätt :)

Och för dig? :)

• Anna84

Åhh håll tummarna för mig nu att Lergigan Comp funkar, ringde Kvinnohälsan igår då kombinationen postafen och åksjukebanden inte hjälper på jobbet (jobbar som tågvärd). Så fick detta utskrivet och hjälpte inte det så blir d troligtvis sjukskrivning sa hon och det har jag ingen lust med alls
    Fast jag Ka väl se det positivt med illamåendet samtidigt, tecken på att det fortgår därinne....

• Girly86

Är i v.9+0.BF 19/11-14. Tagit många år ,hösten-09 gick vi på fertilitetsutredning efter att ha försökt i ca 2år. Men båda va friska & fanns inget fel på oss. Så vi bestämde oss för att försöka själva ett tag till. Men har alltså hänt nada,fram tills nu! Senaste månaderna har jag s*tit i allt,struntat i att räkna ut ägglossning osv. Fokuserat på helt andra saker i livet. Då hände det:D Mått illa,svimfärdig & supersvullna bröst i över en månad,men tänkt att jag bara är stressad & att mensen kommer snart. Så fick jag ett infall efter jobbet en dag & åkte till apoteket & köpte test som visade positivt. Glädje,oro & tusen andra känslor har jag just nu! Känns som jag kan må hur illa som helst,bara bebis mår bra! Vill spola fram tiden några veckor så den värsta oron för att nåt ska gå fel släpper. Så jag kan längta & njuta fram till november när bebis ska komma:)

• Kittten
    1a skatten skrev 2014-04-09 22:01:14 följande:
    Var som sagt på inskrivning i
    Måndags som gick super bra och ultraljud igår, är i vecka 9+6 nu då! Och man fick se den lilla plutten, hjärtat slog och man kunde till och med se den röra sig, armar och ben och sånt, helt sjukt att det går så fort!
    Lyckorus igår efter, känns mer verkligt men ändå overkligt på nåt sätt :)

Och för dig? :)
    Vad roligt och spännande!! Längtar tills det är dags för mig. Jag har inte inskrivning på MVC förrän den 22 april. Har en så länge endast varit på hälsoinformation där, i grupp. Längtar tills det börjar hända lite =) 
  • Kaye

Jag var på inskrivning igår:) Ska tillbaka om tre veckor igen för provtagning och så.

Trodde det skulle kännas mer verkligt efter inskrivningen men det gör det inte. :P Har liksom inte vant mig vid tanken än att jag faktiskt är gravid.

Svar på tråden Första barnet, november 2014