• Liv82

Första barnet, november 2014

Hej alla! 
    Har funnit ett par trådar för oss som väntar barn i november men kände lite spontant att en egen tråd för oss förstföderskor också vore fint. Är ni fler som vill följas åt?

Gick precis in i vecka 5 (4+0) och plussade i torsdags. MAGISKT. Hade då haft en mängd olika symptom i 10 dagar men då är jag också en person som känner min kropp rätt väl och rätt så känslig med. 

Jag har har haft ilningar i tänder, haft orolig mage, har gulaktiga flytningar, är och har varit extremt trött hela tiden, känt mig yr och lätt illamående, som åksjuka (inte lika illamående längre) har väldigt svullen mage, kissar oftare än vanligt, har huvudvärk då och då, känner mig tung i huvudet, hård i magen, har metallsmak i munnen, haft ont i svanken, har större bröstvårtor som också är lite mörkare och känner mig hungrig ofta och sugen på saker jag annars inte känner sug efter. Det var nog det. Ser fram emot att höra hur ni andra mår, känner och drömmer. :)

BF - November:
    Liv13, 32 år, Hägersten (Stockholm), 22 november. 

• Svar på tråden Första barnet, november 2014
  • lindalindo

Första barnet, bf 7 nov 2014. Har haft och har sjukt ont i magen som strålar ut i rygg och ben. Behöver vara mest sittande med värme för att inte känna av det. Har inte riktigt kunna njuta av det efterlängtade plusset pga dessa smärtor. Men det kommer när smärtan avtar och det känns mer verkligt. Har varit på ul och sett hjärtat slå, allt ser jättefint ut vilket känns skönt. 

• Anna84

Hej, jag hänger gärna på er här...dock är jag beräknad till 30 november så skulle väl lika gärna kunna vara december! Men det kanske inte gör nåt?

Första barnet, bor med sambo i Linköping...

• Mon bébé 81
    Anna84: Jag tänker också så där att det lika gärna kan bli början av december (har BF 26 nov) Glad

Jag tycker fortfarande att allt känns så overkligt, och har svårt att ta in det. Är fem dagar sedan jag gjorde testet, men det känns helt knäppt att tänka att det finns någon där inne i magen. Då har jag ändå ont i magen, så det är ju påtagligt att något händer, men ändå.... Tycker det är svårt att känna någon sådan där enorm glädje, trots att det är en planerad och önskad graviditet Obestämd. Just nu känns det som sagt inte riktigt greppbart, och jag får smärre panik över att tanka på vilket ansvar detta innebär. Frågade maken hur han känner och han tycker också att det är läskigt. Men det är väl för att vi är trygghetsnarkomaner och vill ha kontroll på allt Flört. Förhoppningsvis känns det lite bättre redan om några dagar när man vant sig lite bättre vid tanken.
  • Anna84

Mon bébe 81: skönt att höra att det är fler som tänker så. Satt och nästan fick lite småpanik igår när jag tänkte på vad som komma skall. Fick dåligt samvete, då vi velat bli gravida länge nu och den här är väldigt välkommen.
    Men som sagt det är nog bara hormoner som spökar och så just att än sålänge är det overkligt.

• EnPetra

Jag tycker det känns superpirrigt! Och så otroligt overkligt alltihop.

Det enda negativa jag känner av är illamående. Morgonillamående kan tydligen ta sig i brasan, här är det hela-dagenillamående. Plus att man blivit ett hormonmonster, det krävs inte mycket för att tårarna ska börja trilla. 

Går in i vecka sju idag, och jag längtar såå efter att få tala om nyheten för nära och kära. (vi väntar med det till v.10-12)

Har ni mycket illamående och "växtvärk" i magen?

• Kaye

Hoppar in här jag med :) BF runt 8 november, plussade för cirka 10dagar sen.

Växtvärk och fruktansvärt ont i brösten, men har sluppit illamående än så länge. :P

Har inskrivning först i mitten av april, lite pirrigt att behöva vänta. :P

Är 25 år och bor ute på västkusten. Sambon har ett barn sedan innan, men för mig blir det första.

• Mon bébé 81

Skönt att det finns fler som känner som jag! Vågade knappt skriva först, det känns som att allt ska vara så himlastormande och rosenrött. Men när man får sitt efterlängtade plus är det så många känslor som kommer på en gång. Och väldigt overklighet är det, glömmer hela tiden bort att jag är gravid Förvånad. Tror också att det är hormoner som spökar, samt att man har höga krav på sig själv. 

• EnPetra

fick idag lite ljusljusrosa på pappret när jag var på toaletten. Inte blod, och endast på pappret.. Ingen värk i magen heller.. Vad tror ni det kan vara..? Är det normalt? (är i v.7)

• Mon bébé 81
    EnPetra skrev 2014-03-23 11:07:08 följande:

Jag tycker det känns superpirrigt! Och så otroligt overkligt alltihop.

Det enda negativa jag känner av är illamående. Morgonillamående kan tydligen ta sig i brasan, här är det hela-dagenillamående. Plus att man blivit ett hormonmonster, det krävs inte mycket för att tårarna ska börja trilla. 

Går in i vecka sju idag, och jag längtar såå efter att få tala om nyheten för nära och kära. (vi väntar med det till v.10-12)

Har ni mycket illamående och "växtvärk" i magen?

Jag har mycket växtvärk i magen, trots att jag bara är i vecka 4+3. Inget illamående ännu, men det är nog lite tidigt för det. Håller tummarna för att det håller sig borta dock!
Svar på tråden Första barnet, november 2014