• Liv82

Första barnet, november 2014

Hej alla! 
    Har funnit ett par trådar för oss som väntar barn i november men kände lite spontant att en egen tråd för oss förstföderskor också vore fint. Är ni fler som vill följas åt?

Gick precis in i vecka 5 (4+0) och plussade i torsdags. MAGISKT. Hade då haft en mängd olika symptom i 10 dagar men då är jag också en person som känner min kropp rätt väl och rätt så känslig med. 

Jag har har haft ilningar i tänder, haft orolig mage, har gulaktiga flytningar, är och har varit extremt trött hela tiden, känt mig yr och lätt illamående, som åksjuka (inte lika illamående längre) har väldigt svullen mage, kissar oftare än vanligt, har huvudvärk då och då, känner mig tung i huvudet, hård i magen, har metallsmak i munnen, haft ont i svanken, har större bröstvårtor som också är lite mörkare och känner mig hungrig ofta och sugen på saker jag annars inte känner sug efter. Det var nog det. Ser fram emot att höra hur ni andra mår, känner och drömmer. :)

BF - November:
    Liv13, 32 år, Hägersten (Stockholm), 22 november. 

• Svar på tråden Första barnet, november 2014
  • EnPetra
    1a skatten skrev 2014-06-01 09:46:32 följande:
    Är det någon som börjat känna sin lilla bebis ännu? :)
    Jag! Kände för några dagar sen. Kändes lite som... en puls och fladdrande på samma gång. Är i v.17 idag. Inte känt något sen dess, men det var en häftig känsla :) 
  • 1a skatten
    EnPetra skrev 2014-06-01 10:34:40 följande:
    Jag! Kände för några dagar sen. Kändes lite som... en puls och fladdrande på samma gång. Är i v.17 idag. Inte känt något sen dess, men det var en häftig känsla :) 
    Så roligt :)

Jag tror jag har känt lite innan, men igår när jag körde bil så var det full rulle där nere innanför byxlinjen, kände precis som du att det fladdrar/bubblar lite!

Är i vecka 17+3 idag! Ultraljud om 8 dagar, kan knappt bärga mig nu haha!
  • EnPetra
    1a skatten skrev 2014-06-01 11:55:20 följande:
    Jag tror jag har känt lite innan, men igår när jag körde bil så var det full rulle där nere innanför byxlinjen, kände precis som du att det fladdrar/bubblar lite!

Ååh, vad spännande med UL! 

Har tid först den 24:e, känns som en hel evighet kvar. 

• 1a skatten
    EnPetra skrev 2014-06-01 10:34:40 följande:

• EnPetra
    1a skatten skrev 2014-06-01 18:02:25 följande:

Ååh, vad spännande med UL! 

Har tid först den 24:e, känns som en hel evighet kvar. 

• Petite87

Hej tjejer

Jag hänger gärna på här om det går bra!

Jag(26) och min sambo(28) bor i norrland och har bf den 15/11 med första barnet. Jag mår rätt bra, bortsett från tröttheten :)

Tror jag har känt de första rörelserna i veckan(16+3), får lite puffar/fladdrande mellan varven.

• EnPetra

Vad säger ni om att starta en BF lista här? Så man har lite koll på varandra? :) Kan börja skriva på en så är det bara kopiera och skriva på!

15/11 EnPetra, 24 år, Luleå 

• Petite87

Kul med en lista :)

15/11 EnPetra, 24år, Luleå

15/11 Petite87, 26år, Luleå

19/11 Stenungsundsbo, 35år, Stenungsund

• Petite87

Äsch, mobilen la till massa mellanrum :/

Kul EnPetra, två lulebor med samma bf ;)

Svar på tråden Första barnet, november 2014