• Liv82

Första barnet, november 2014

Hej alla! 
    Har funnit ett par trådar för oss som väntar barn i november men kände lite spontant att en egen tråd för oss förstföderskor också vore fint. Är ni fler som vill följas åt?

Gick precis in i vecka 5 (4+0) och plussade i torsdags. MAGISKT. Hade då haft en mängd olika symptom i 10 dagar men då är jag också en person som känner min kropp rätt väl och rätt så känslig med. 

Jag har har haft ilningar i tänder, haft orolig mage, har gulaktiga flytningar, är och har varit extremt trött hela tiden, känt mig yr och lätt illamående, som åksjuka (inte lika illamående längre) har väldigt svullen mage, kissar oftare än vanligt, har huvudvärk då och då, känner mig tung i huvudet, hård i magen, har metallsmak i munnen, haft ont i svanken, har större bröstvårtor som också är lite mörkare och känner mig hungrig ofta och sugen på saker jag annars inte känner sug efter. Det var nog det. Ser fram emot att höra hur ni andra mår, känner och drömmer. :)

BF - November:
    Liv13, 32 år, Hägersten (Stockholm), 22 november. 

• Svar på tråden Första barnet, november 2014
  • KrusaLisa

Hej
    Jag hoppar in här med :)
    Väntar mitt sjunde barn som vi fick reda på här i veckan blir en liten prins! <3 
    Helt underbart skall detta bli. Yngsta storebrodern kommer att vara lite över 2 år så nu funderar vi lite på¨hur vi skall göra med vagn. Ägnar mina kvällar åt att kolla blocket .
    Syskonvagn eller enkelvagn med ståbräda eller både och. 
    Ståbräda kan ju vara lite bökigt i snö och när man skall iväg på morgonen är det ju så gott att bara kunna peta ner barnen med jacka i vinteråkpåsen i en syskonvagn.
    Men enkelvagn e ju väldigt smidigt när man skall iväg med bara en  liten.

• EnPetra

Flyttad från den 15e till den 20:e efter ul :) 

Allt såg fint ut, kunde dock inte se vilket kön det var. Men det är ju mindre viktigt, sålänge lillpyret mår bra :) 

1/11   Mrs_Galotti, 29 år, Stockholm
    13/11 Kaye, 25år, Bohuslän
    15/11 Petite87, 26år, Luleå 
    19/11 Stenungsundsbo, 35år, Stenungsund
    20/11 EnPetra, 24 år, Luleå

• hanosa

Hej hej. Gjorde ul idag. Vilken känsla! Blev flyttad från den 16/11 till den 13/11.

Bara en sak när vi kom hem och skulle visa bilderna så ser vi att dom skrivit en siffra fel

i mitt personnr. Står att jag är född i månad 4 isf 3. Måste försöka få tag i dom imorgon :/

Hur som helst lill pyret verkar må toppen. Hon kunde dock inte se könet eftersom den låg med ryggraden uppåt och när den vänt sig lite var ena benet i vägen.

Vi är nöjda och glada iaf. Nu kan jag även känna av att den rör sig.

1/11 Mrs_Galotti, 29 år, Stockholm

13/11 Kaye, 25år, Bohuslän

13/11 Hanosa, 24år, Luleå

15/11 Petite87, 26år, Luleå

19/11 Stenungsundsbo, 35år, Stenungsund

20/11 EnPetra, 24 år, Luleå

• sessan885

vecka 22 idag här och magen syns och den växer. Pojken rör sig och man känner sparkar och alla rörelser mycket väl vissa gånger.

Har redan nu börjat kikat igenom alla babykläder och allt tvättas upp och saker är beställda och en del beställda saker är redan hemma och undanstoppade tills vår pojke är född , i morgon kommer sängen och en del andra saker.. Känns bra att börja i tid än sista tiden av graviditeten , då kanske man inte orkar . Foglossning säger ifrån en hel del redan nu men risken att det blir värre finns ju under tiden magen och barnet växer.

• EnPetra

Nästa vecka ska vi ta oss iväg till IKEA. Säng, skötbord, tillbehör, och massa andra grejer till lillknodden ska inhandlas. Sen är det dags att möblera om kontoret till ett barnrum, och tvätta upp lite kläder. 

Har ni börjat fundera på hur länge ni ska jobba? 

• 1a skatten
    EnPetra skrev 2014-06-26 11:35:21 följande:

Nästa vecka ska vi ta oss iväg till IKEA. Säng, skötbord, tillbehör, och massa andra grejer till lillknodden ska inhandlas. Sen är det dags att möblera om kontoret till ett barnrum, och tvätta upp lite kläder. 

Har ni börjat fundera på hur länge ni ska jobba? 

Har själv inte handlat en pinal ännu! Tänkte vänta lite till!

Ska försöka jobba in i det sista, tills det är 3 veckor kvar till BF hade jag tänkt! Men efter semestern ska jag bli omplacerad då mitt jobb är rätt tungt!

Hoppas allting går bra för er alla!

Jag har börjat känna sparkarna även på utsidan av magen nu, känns konstigt haha!
  • hanosa

Oj så mysigt att köpa grejer. Vi väntar nog ett tag till iaf. Jag jobbar inom vården så jag kommer att få havandeskapspenning 60 dagar innan bf. Så jag har nog tid på mig då att boa här hemma ????längtar

• Anna84

Jag jobbar på järnvägen så går också hem 60 dgr innan, så blir inte många veckor att jobba nu efter semestern!
    Längtar som bara den!

Svar på tråden Första barnet, november 2014