• Liv82

Första barnet, november 2014

Hej alla! 
    Har funnit ett par trådar för oss som väntar barn i november men kände lite spontant att en egen tråd för oss förstföderskor också vore fint. Är ni fler som vill följas åt?

Gick precis in i vecka 5 (4+0) och plussade i torsdags. MAGISKT. Hade då haft en mängd olika symptom i 10 dagar men då är jag också en person som känner min kropp rätt väl och rätt så känslig med. 

Jag har har haft ilningar i tänder, haft orolig mage, har gulaktiga flytningar, är och har varit extremt trött hela tiden, känt mig yr och lätt illamående, som åksjuka (inte lika illamående längre) har väldigt svullen mage, kissar oftare än vanligt, har huvudvärk då och då, känner mig tung i huvudet, hård i magen, har metallsmak i munnen, haft ont i svanken, har större bröstvårtor som också är lite mörkare och känner mig hungrig ofta och sugen på saker jag annars inte känner sug efter. Det var nog det. Ser fram emot att höra hur ni andra mår, känner och drömmer. :)

BF - November:
    Liv13, 32 år, Hägersten (Stockholm), 22 november. 

• Svar på tråden Första barnet, november 2014
  • 1a skatten
    EnPetra skrev 2014-06-10 11:14:37 följande:

Har någon av er börjat fundera på om ni ska gå några kurser under graviditeten? Har så dålig koll på vad som finns, vad som är bra, intressant, roligt. Osv.

Jag fick tips om profylaxkurs men inte funderat jätte mycket i banorna!

Igår var vi var på ultraljud och allting såg bra ut, och vi fick även reda på att vi ska få en liten dotter :)
  • EnPetra
    1a skatten skrev 2014-06-10 19:35:03 följande:
    Jag fick tips om profylaxkurs men inte funderat jätte mycket i banorna!

Igår var vi var på ultraljud och allting såg bra ut, och vi fick även reda på att vi ska få en liten dotter :)

Åååh, grattis! :)

Kan knappt vänta tills vi har tid för ul, längtar så efter att få se det lilla livet.  

• 1a skatten
    EnPetra skrev 2014-06-10 20:24:02 följande:

Har ni funderat något på namn ? :) 

Ja det var verkligen skoj att få se! Man fattar ju inte det riktigt!

Vi har pratat lite men är inte riktigt överrens :) haha har ni?
  • EnPetra
    1a skatten skrev 2014-06-10 20:33:17 följande:
    Ja det var verkligen skoj att få se! Man fattar ju inte det riktigt!

Vi har pratat lite men är inte riktigt överrens :) haha har ni?

Haha, okej :) 

Jo, vi har bestämt namn, men velar lite mellan två stycken om det är en flicka. 
    Om det blir en pojke ska han få heta Hugo, en tjej så står det mellan Olivia och Klara :) 

• 1a skatten
    EnPetra skrev 2014-06-11 08:11:55 följande:

Haha, okej :) 

Jo, vi har bestämt namn, men velar lite mellan två stycken om det är en flicka. 
    Om det blir en pojke ska han få heta Hugo, en tjej så står det mellan Olivia och Klara :) 

Fina och gulliga namn :)

Jag har fastnat helt för Bianca, men har nog inte riktigt sambon med mig! Får jobba på det haha!
  • Kaye
    Anna84 skrev 2014-06-15 12:31:58 följande:
    Nån som vet hur d är med att sola magen?

Inget farligt alls, sola på:)
  • hanosa

Någon av er som gjort ul, funderar lite på om ni blev flyttad mycket?

• flambards
    hanosa skrev 2014-06-16 08:10:55 följande:
    Någon av er som gjort ul, funderar lite på om ni blev flyttad mycket?
    Jag gjorde det i onsdags, blev framflyttad två dagar så det var inte så farligt!
Svar på tråden Första barnet, november 2014