• Liv82

Första barnet, november 2014

Hej alla! 
    Har funnit ett par trådar för oss som väntar barn i november men kände lite spontant att en egen tråd för oss förstföderskor också vore fint. Är ni fler som vill följas åt?

Gick precis in i vecka 5 (4+0) och plussade i torsdags. MAGISKT. Hade då haft en mängd olika symptom i 10 dagar men då är jag också en person som känner min kropp rätt väl och rätt så känslig med. 

Jag har har haft ilningar i tänder, haft orolig mage, har gulaktiga flytningar, är och har varit extremt trött hela tiden, känt mig yr och lätt illamående, som åksjuka (inte lika illamående längre) har väldigt svullen mage, kissar oftare än vanligt, har huvudvärk då och då, känner mig tung i huvudet, hård i magen, har metallsmak i munnen, haft ont i svanken, har större bröstvårtor som också är lite mörkare och känner mig hungrig ofta och sugen på saker jag annars inte känner sug efter. Det var nog det. Ser fram emot att höra hur ni andra mår, känner och drömmer. :)

BF - November:
    Liv13, 32 år, Hägersten (Stockholm), 22 november. 

• Svar på tråden Första barnet, november 2014
  • EnPetra

Jag jobbar också inom vården, så ska söka från 60 dagar innan bf :)

Känns som att tiden kommer gå så fruktansvärt långsamt, jag tycker INTE om att gå hemma om dagarna, speciellt inte när sambon jobbar. Men hellre det än att skada sig eller liknande i jobbet :) 

• MrsGalotti

Ingen möjlighet till omplacering här, driver eget och är ensam om alla mina arbetsuppgifter, ingen semester heller då det skulle innebära 0 i inkomsten så jag jobbar på till slutet på augusti, sen får vi se vad som händer (förhoppningsvis graviditetspenning godkänd). Men jag ser fram emot att sluta jobba faktiskt, tycker om att vara hemma, har ändå en vovve att ta hand om här så det finns saker att göra - och hemmet måste förberedas inför bebisens ankomst också

• Stenungsundsbo

Hej!

Tar och uppdaterar listan efter RUL, är nu 22 november som är BF. Så är väl möjligt att det till slut blir ett decemberbarn, men det får vi se då.

RUL visade att vi ska få en grabb:)

Jag har stillasittande jobb (kontor) så jag hoppas att jag fixar att jobba oktober ut. Funderar dock på att nöja mig med 75-80 % efter semestern. Har dels lite semester jag kan ta en dag i veckan ett tag och sen gå ner i tid lite sista veckorna. Vill inte börja ta av föräldradagarna förrän i november... vill ha så mycket kvar som möjligt till att vara med barnet.

1/11 Mrs_Galotti, 29 år, Stockholm

13/11 Kaye, 25år, Bohuslän

13/11 Hanosa, 24år, Luleå

15/11 Petite87, 26år, Luleå 

20/11 EnPetra, 24 år, Luleå

22/11 Stenungsundsbo, 35år, Stenungsund

• Kaye

Köpte barnvagn igår. Begagnad Brio från förra året i toppskick, och kanonpris. Helnöjd :D

Vi är på gång och ska köpa hus. Längtar tills flytt och sånt är gjort så vi får börja inreda bebisrum. :)

• Petite87
    Kaye skrev 2014-07-05 15:56:01 följande:

Köpte barnvagn igår. Begagnad Brio från förra året i toppskick, och kanonpris. Helnöjd :D

Vi är på gång och ska köpa hus. Längtar tills flytt och sånt är gjort så vi får börja inreda bebisrum. :)

Skönt att ni hittade en fin vagn :)

Spännande med husköp!!! Så mysigt att boa in sig och fixa barnrum.
  • 1a skatten

Halloj!

Varit lite tyst här nu ett tag!

Hur mår ni alla i sommarvärmen och hur går det med era små guldklimpar i magen? :)

• Anna84

Hej, här går d jättebra! Semestertider och sol/bad står högt på listan.
    Det enda som gäller är en blöt handduk på magen för OJ vilket liv d blir annars
    Nu både syns och känns sparkarna utanpå magen....så otroligt mysigt och häftigt!

• 1a skatten
    Anna84 skrev 2014-07-25 17:15:15 följande:

Hej, här går d jättebra! Semestertider och sol/bad står högt på listan.
    Det enda som gäller är en blöt handduk på magen för OJ vilket liv d blir annars smile5.gif
    Nu både syns och känns sparkarna utanpå magen....så otroligt mysigt och häftigt!

Haha vad menar du med liv? Från bebben? :)
  • Petite87

Här är det skuggjakt och innemys som gäller, samma här, vilket liv de blir i magen så fort jag är i solen!! Kul att bebben känns och syns tydligt! De är samma här, jag blir så lycklig av att bara titta och mysa :) Jag är i världens toklängtan, ojoj vad jag vill ha november nu!

Hur går det själv 1a skatten? :)

Svar på tråden Första barnet, november 2014