• Liv82

Första barnet, november 2014

Hej alla! 
    Har funnit ett par trådar för oss som väntar barn i november men kände lite spontant att en egen tråd för oss förstföderskor också vore fint. Är ni fler som vill följas åt?

Gick precis in i vecka 5 (4+0) och plussade i torsdags. MAGISKT. Hade då haft en mängd olika symptom i 10 dagar men då är jag också en person som känner min kropp rätt väl och rätt så känslig med. 

Jag har har haft ilningar i tänder, haft orolig mage, har gulaktiga flytningar, är och har varit extremt trött hela tiden, känt mig yr och lätt illamående, som åksjuka (inte lika illamående längre) har väldigt svullen mage, kissar oftare än vanligt, har huvudvärk då och då, känner mig tung i huvudet, hård i magen, har metallsmak i munnen, haft ont i svanken, har större bröstvårtor som också är lite mörkare och känner mig hungrig ofta och sugen på saker jag annars inte känner sug efter. Det var nog det. Ser fram emot att höra hur ni andra mår, känner och drömmer. :)

BF - November:
    Liv13, 32 år, Hägersten (Stockholm), 22 november. 

• Svar på tråden Första barnet, november 2014
  • 1a skatten
    hanosa skrev 2014-06-16 08:10:55 följande:

Någon av er som gjort ul, funderar lite på om ni blev flyttad mycket?

Jag blev flyttat till 7 november från 5e! Men 7e var vad jag redan räknat ut från början så det var inger så värsta :)
  • Kaye

Var på UL idag, blev flyttad från 12 november till 11e. Fick se en väldigt livlig liten tjej som inte låg still en sekund under hela ultraljudet. :D

• Norrflicka
    Anna84 skrev 2014-06-15 12:31:58 följande:
    Nån som vet hur d är med att sola magen?

Min BM säger att man ändå ska vara försiktig i solen. Kanske en vit tischa eller starkare solskyddsfaktor. Man kan också få pigmentfläckar då man är gravid och solar. Men med förnuft kommer man långt!
  • Kaye
    Kaye skrev 2014-06-16 19:51:37 följande:
    Var på UL idag, blev flyttad från 12 november till 11e. Fick se en väldigt livlig liten tjej som inte låg still en sekund under hela ultraljudet. :D

Från 13e till 12 menade jag såklart:)
  • Petite87
    sessan885 skrev 2014-06-19 09:13:23 följande:
    väntar mitt första barn den 5/11 och et blir en pojke

Grattis!! :D

Vi har rul idag...sega timmar nu innan :)
  • sessan885

Jag hade mitt andra ultraljud i tisdags och det visade sig vara en lite fotbollspelare. En liten Vidar ...

Vilken datum ska du ha och vilken vecka är du i ?

• Petite87

Rul visade en livlig liten Loke :D

Allt såg bra ut med bäbisen och vi står kvar på BF den 15/11.

Däremot ligger moderkakan för långt ner, så vi får fara och kika på lilla killen igen i v.32, så ska moderkakan mest troligt ha hamnat högre upp.

Känner mig magiskt glad och tårarna tränger fram mellan varven. Vilken häftig känsla att få se den lilla.

• Rosarosen

Va kul grattis. Var också på rul i dag väntar också en liten pojke. Allt såg bra utGlad

• EnPetra

Åh, vad roligt för er alla som fått se det det lilla pyret! :) Har rul på Tisdag nästa vecka, längtar som en tok!

Svar på tråden Första barnet, november 2014