• Liv82

Första barnet, november 2014

Hej alla! 
    Har funnit ett par trådar för oss som väntar barn i november men kände lite spontant att en egen tråd för oss förstföderskor också vore fint. Är ni fler som vill följas åt?

Gick precis in i vecka 5 (4+0) och plussade i torsdags. MAGISKT. Hade då haft en mängd olika symptom i 10 dagar men då är jag också en person som känner min kropp rätt väl och rätt så känslig med. 

Jag har har haft ilningar i tänder, haft orolig mage, har gulaktiga flytningar, är och har varit extremt trött hela tiden, känt mig yr och lätt illamående, som åksjuka (inte lika illamående längre) har väldigt svullen mage, kissar oftare än vanligt, har huvudvärk då och då, känner mig tung i huvudet, hård i magen, har metallsmak i munnen, haft ont i svanken, har större bröstvårtor som också är lite mörkare och känner mig hungrig ofta och sugen på saker jag annars inte känner sug efter. Det var nog det. Ser fram emot att höra hur ni andra mår, känner och drömmer. :)

BF - November:
    Liv13, 32 år, Hägersten (Stockholm), 22 november. 

• Svar på tråden Första barnet, november 2014
  • EnPetra
    Petite87 skrev 2014-06-05 11:07:41 följande:
    Äsch, mobilen la till massa mellanrum :/
    Kul EnPetra, två lulebor med samma bf ;)

Det blev inga mellanrum när man ser på datorn :) 

Ja! Får se om datumet ändras efter ultraljudet. Har fått tid den 24:e, känns som femton evigheter tills dess. 

• Kaye

13/11 Kaye, 25år, Bohuslän

15/11 EnPetra, 24år, Luleå

15/11 Petite87, 26år, Luleå

19/11 Stenungsundsbo, 35år, Stenungsund

Ska på UL om knappt två veckor, får se om datumet stämmer då :)

• MrsGalotti
    Kaye skrev 2014-06-05 11:39:33 följande:

Ska på UL om knappt två veckor, får se om datumet stämmer då :)
    1/11   Mrs_Galotti, 29 år, Stockholm
  • Petite87
    EnPetra skrev 2014-06-05 11:19:11 följande:
    Det blev inga mellanrum när man ser på datorn :) Ja! Får se om datumet ändras efter ultraljudet. Har fått tid den 24:e, känns som femton evigheter tills dess. 

Ja de blir säkert en uppdatering efter rul :)

Jag fick tid den 19:e. Hittills har tiden gått superfort, vi har knappt hunnit längta, men sedan fosterrörelserna började så håller vi på att längta ihjäl oss. Men bara två veckor kvar nu :)

Har någon vågat sig på nå inköp ännu? Vi tänkte börja kika barnvagn efter rul, men inget köpt än så länge.
  • MrsGalotti

Började provköra barnvagnar förra helgen och imorgon är det dags för fortsättning. Kanske köper begagnat sen men vill testa mig fram "live" först innan jag bestämmer mig. Och så har bebisen fått sitt första klädplagg från en av mina kunder igår Men annars köper jag inget än, det känns väldigt tidigt trots att jag är efter RUL, känner rörelser varje dag osv...

• hanosa

Hej alla. Fortsätter på eran lista. 1/11 Mrs_Galotti, 29 år, Stockholm 13/11 Kaye, 25år, Bohuslän 15/11 EnPetra, 24år, Luleå 15/11 Petite87, 26år, Luleå 16/11 Hanosa, 24år, Luleå 19/11 Stenungsundsbo, 35år, Stenungsund Tre från samma stad, så trevligt. 😊

• hanosa

Oj så konstigt inlägget blev. Går det att redigera på något vis?

• EnPetra

Har någon av er börjat fundera på om ni ska gå några kurser under graviditeten? Har så dålig koll på vad som finns, vad som är bra, intressant, roligt. Osv.

• Petite87
    EnPetra skrev 2014-06-10 11:14:37 följande:
    Har någon av er börjat fundera på om ni ska gå några kurser under graviditeten? Har så dålig koll på vad som finns, vad som är bra, intressant, roligt. Osv.

Jag och min sambo tänkte gå på par-vattengympa. Man får lära sig avslappningsövningar och småtrix inför förlossningen. Känns roligt när sambon får vara med också :)
Svar på tråden Första barnet, november 2014