Inlägg från: EnPetra |Visa alla inlägg
  • EnPetra

Första barnet, november 2014

Vad kul! Jag följer gärna med här :) 

Jag är 24 år, gick in i v.6 i söndags (5+4), och plussade den 13 Mars, dagen innan min födelsedag! Snacka om superfin present. :) 

• EnPetra
    38044 skrev 2014-03-20 15:14:17 följande:
    Har ni skrivit in er redan eller hur har ni gjort med det?

Jag ska på inskrivning den 28 Mars, pirrigt! Ringde helt enkelt till barnmorskan på min vårdcentral och berättade att jag plussat. Vi räknade ut i vilken vecka jag var i, och sen gjorde vi upp om en tid framöver :) 

Har du tid bokad för inskrivning?

• EnPetra
    Liv13 skrev 2014-03-21 09:10:45 följande:
    Jag har tyvärr fått ett tidigt missfall så jag avviker och önskar er lycka till och hoppas på bebis snart ändå. 

Tråkigt! Stort lycka till
  • EnPetra

Jag tycker det känns superpirrigt! Och så otroligt overkligt alltihop.

Det enda negativa jag känner av är illamående. Morgonillamående kan tydligen ta sig i brasan, här är det hela-dagenillamående. Plus att man blivit ett hormonmonster, det krävs inte mycket för att tårarna ska börja trilla. 

Går in i vecka sju idag, och jag längtar såå efter att få tala om nyheten för nära och kära. (vi väntar med det till v.10-12)

Har ni mycket illamående och "växtvärk" i magen?

• EnPetra

fick idag lite ljusljusrosa på pappret när jag var på toaletten. Inte blod, och endast på pappret.. Ingen värk i magen heller.. Vad tror ni det kan vara..? Är det normalt? (är i v.7)

• EnPetra
    lindalindo skrev 2014-03-23 20:10:11 följande:
    Lite rosa på pappret är inget att oroa sig för! Jag fick en färsk blödning för två veckor sedan och tänkte att det var kört men på ultraljudet kunde vi klart och tydligt se hjärtat slå så ingen ide att bli orolig för en blödning!
    Tack! Jag har ju läst att det är normalt, men jag blir ändå nojjig. 
  • EnPetra
    Sockerpillret skrev 2014-03-23 21:48:04 följande:
    Hej allesammans! Jag vågade knappt göra ett konto här på familjeliv, än mindre skriva i den här tråden... Men nu kan jag inte hålla mig längre :) I fredags plussade jag och i dag är jag i vecka5 (4+5). Enligt beräkningar gjorda på nätet är bf 24/25 november. Det enda jag känner av är mensvärk/"växtvärk" och lite illamående på kvällen om jag inte ätit på länge! Hur gamla är ni som är med i tråden? Var graviditeten planerad/oplanerad? Jag blir 27 i maj. Jag och min sambo beslöt oss i september förra året för att inte använda preventivmedel...

välkommen! Vad kul ! :) 

För oss var det planerat, jag är 24 och han är 25 :) 

• EnPetra

Har varit på tidigt vul idag, då jag varit orolig pga blödningar/flytningar. Fick se vår lilla ärta där inne, och hjärtat pickade på bra :) Så lättande.

• EnPetra

Jag var på hälsosamtal i fredags, men hon avrådde mig från kubtest, då jag var såpass ung (jag är 24), och risken för att få ett barn med t.ex. downs är minimal, men dock att risken för missfall ökar om jag skulle göra det. Så vi bestämde oss för att jag ska skippa det. :)

Jag ska tillbaka igen den 23 April, för blodprover och annats smått och gott. Sen är det bara vänta en stund innan vi ska ringa till gynmottagningen och boka en tid för ultraljud. Tydligen skulle vi ringa redan i v.14, för att få en tid till v.18. 

• EnPetra
    Anna84 skrev 2014-03-31 16:56:59 följande:
    EnPetra: varför skulle risken för missfallöka om du gör KUB-test?
    Det frågade jag faktiskt inte, det var vad hon sa. 
Svar på tråden Första barnet, november 2014