Första barnet, november 2014
Vad kul! Jag följer gärna med här :)
Jag är 24 år, gick in i v.6 i söndags (5+4), och plussade den 13 Mars, dagen innan min födelsedag! Snacka om superfin present. :)
Vad kul! Jag följer gärna med här :)
Jag är 24 år, gick in i v.6 i söndags (5+4), och plussade den 13 Mars, dagen innan min födelsedag! Snacka om superfin present. :)
Jag ska på inskrivning den 28 Mars, pirrigt! Ringde helt enkelt till barnmorskan på min vårdcentral och berättade att jag plussat. Vi räknade ut i vilken vecka jag var i, och sen gjorde vi upp om en tid framöver :)
Har du tid bokad för inskrivning?
Jag tycker det känns superpirrigt! Och så otroligt overkligt alltihop.
Det enda negativa jag känner av är illamående. Morgonillamående kan tydligen ta sig i brasan, här är det hela-dagenillamående. Plus att man blivit ett hormonmonster, det krävs inte mycket för att tårarna ska börja trilla.
Går in i vecka sju idag, och jag längtar såå efter att få tala om nyheten för nära och kära. (vi väntar med det till v.10-12)
Har ni mycket illamående och "växtvärk" i magen?
fick idag lite ljusljusrosa på pappret när jag var på toaletten. Inte blod, och endast på pappret.. Ingen värk i magen heller.. Vad tror ni det kan vara..? Är det normalt? (är i v.7)
välkommen! Vad kul ! :)
För oss var det planerat, jag är 24 och han är 25 :)
Har varit på tidigt vul idag, då jag varit orolig pga blödningar/flytningar. Fick se vår lilla ärta där inne, och hjärtat pickade på bra :) Så lättande.
Jag var på hälsosamtal i fredags, men hon avrådde mig från kubtest, då jag var såpass ung (jag är 24), och risken för att få ett barn med t.ex. downs är minimal, men dock att risken för missfall ökar om jag skulle göra det. Så vi bestämde oss för att jag ska skippa det. :)
Jag ska tillbaka igen den 23 April, för blodprover och annats smått och gott. Sen är det bara vänta en stund innan vi ska ringa till gynmottagningen och boka en tid för ultraljud. Tydligen skulle vi ringa redan i v.14, för att få en tid till v.18.