Inlägg från: 1a skatten |Visa alla inlägg
  • 1a skatten

Första barnet, november 2014

Hänger på här då jag enligt mina beräkningar har BF i början av November.
    Har försökt i 14 månader drygt, så när man fick sitt plus så var man så inställd på negativt igen, att man knappt
    vågade bli glad. Men jo visst, efter flertalet positiva resultat så får man övertyga sig själv :)

Jag i vecka 8 (7+3). 
    Började redan tidigt med att jag var extremt hungrig, finns liksom ingen botten på mig. Från vecka 7 har jag mått jätte illa hela dagarna, blir värre när jag är hungrig, som jag är hela tiden, hinner inte mer än äta sen kurrar det igen haha.
    Extrem trötthet har jag också, och jätte ömma bröst. Kissar väl lite då och då, men inget märkvärdigt.

Har haft rätt mkt bruna flytningar och mycket flytningar överlag. Känner igen i det vissa skriver, att man springer in på toan för det känns precis som det ska forsa blod vilken sekund som helst pga molvärken.

Har inskrivning den 7 april och tidigt ultraljud den 8 april, så innan dess känns det väl ganska overkligt.

Ska bli spännande att följa er alla, och måste säga att det känns helt sjukt att skriva i en "BF tråd". Känns som man bara snokat runt i "symptom" trådar i år och dar :)

Önskar er alla lycka till och hoppas att allting går vägen.

Kram på er alla :)

• 1a skatten
    mumsis skrev 2014-03-31 18:16:34 följande:

Jag har varit på första samtalet nu hos min BM, kändes väldigt positivt och hon verkar toppen! Ang va ni skriver om missfall och KUB-test, så ökar det inte risken för missfall! Fostervattenprov har 1 procents risk för missfall, men det väljer man ju om man vill gå vidare med efter KUB-test! KUB-test räknar ju bara ut sannolikhet för Downs syndrom mm med blodprov, mätning av fostrets nacke samt kvinnans ålder och så! Så ingen risk för missfall efter vad jag har förstått iaf! Kul att höra era åldrar och så. Jag är 25, min sambo 32. Slutade med piller i november. Berättade för min bästa kompis idag, hon är den enda jag berättat för förutom min sambo och de i sjukvården!! Kändes skönt att få berätta för ngn annan, oavsett hur det går. Är ju fortfarande väldigt tidigt och så. Vi är rädda för missfall både jag och killen. Just nu känns det som att min graviditet är det enda jag kan tänka på! Och det känns som att det är det enda jag och min kille pratar om också! Är det likadant för er?? Jag är trött hela tiden och illamåendet har kommit nu så har blivit att jag mest hållit mig hemma det senaste... Och funderat... Och ältat med min sambo... Och varit hormonstinn... Hur gör ni, är ni lika fast i dessa tankar som jag? Jag tror jag mår bättre av att vara aktiv och göra saker som jag brukar, för annars blir jag knäpp med alla mina funderingar!! Men jag är så trött... Idag var jag helt slut efter att ha lagat mat och plockat i köket, kändes som jag skulle somna... Fyra stressiga arbetsdagar framför mig nu, känns skittungt om jag ska va såhär trött men antar att det är samma för alla? Jag vill ju bara va pigg!!! Känner ni likadant??

Jag är också extremt trött! Alltså det är helt galet! Lägger jag mig ner efter jobb så känns det som att jag är sjuk för jag somnar och blir jätte seg!

I början tänkte jag heller inte på något annat, nu har det blivit bättre, ibland slår det en att man är gravid haha!

Dock tampas jag med hemskt illamående, vet knappt vart jag ska ta vägen, det är tufft! Är i vecka 9+2! :)
  • 1a skatten

Hej allihopa!

Jag vet inte om jag har tur eller nåt, men mitt illamående och även trötthet har dämpats jätte mkt! Har inte mått illa på en vecka nu ungefär! Även om det är skönt så blir man ändå orolig och tänker "amen hallå jag kan må illa, skitsamma" haha.

Men det kommer säkerligen tillbaka! Har mycket molvärk idag, och har gått in i vecka 10 idag!

Inskrivning måndag och tidigt ultraljud på tisdag! Spännande men nervöst!

• 1a skatten

Var som sagt på inskrivning i

Måndags som gick super bra och ultraljud igår, är i vecka 9+6 nu då! Och man fick se den lilla plutten, hjärtat slog och man kunde till och med se den röra sig, armar och ben och sånt, helt sjukt att det går så fort!

Lyckorus igår efter, känns mer verkligt men ändå overkligt på nåt sätt :)

Och för dig? :)

• 1a skatten
    Kaye skrev 2014-04-12 14:42:32 följande:

Jag var på inskrivning igår:) Ska tillbaka om tre veckor igen för provtagning och så.

Trodde det skulle kännas mer verkligt efter inskrivningen men det gör det inte. :P Har liksom inte vant mig vid tanken än att jag faktiskt är gravid.

Jag tycker heller inte det känns verkligt. Och ändå har jag fått se på ultraljud och fått bilder och allt! Tror inte det är riktigt verkligt förrän ens skatt ligger i famnen :)

För min del ska det ska snart avslöjas för familjen :) det är lite nervöst haha!
  • 1a skatten

Jag har berättat för några vänner, mest för de frågat och vet att man försökt!

Familjen ska det bli överraskning för därför vi håller på det.

Jag är i vecka 11, 10+3 :)

Så det blir på lördag vi berättar för dem :)

• 1a skatten
    mumsis skrev 2014-04-14 18:10:08 följande:

Så roligt att läsa allas historier!! Hoppas det går bra för alla :) Spännande att snart få berätta för familj och vänner, det är knappt så jag kan hålla mig men vi har kommit överens om att vänta liiiite till! Ska på tidigt ul i nästa vecka och efter det kanske det är dags. Även om det säkert kommer kännas lika overkligt då med!! Har det börjat synas ngt på er? Jag har blivit såå svullen om magen, speciellt framåt eftermiddagen och kvällen! Ser ut som man typ är i vecka 20! Måste va min livmoder som växer utåt? Jag är väldigt smal i vanliga fall med platt mage och nu går det typ inte att ha tighta tröjor... Tyckte min mamma kollade lite konstigt på min mage idag... Och mima bröst som typ blivit gigantiska. Haha.. Är det likadant för ngn mer? :D Stort lycka till alla :)

Hej!

På mig syns det inte ännu, mina bröst har växt men inte så det syns märkvärdigt!

Men Gud vad jobbigt att din mamma reagerade så, jag är livrädd för att de ska komma på mig för jag vill så gärna överraska dem :)

Det är roligt efter ultraljudet fortfarande overkligt men samtidigt lite mer verkligt :)
  • 1a skatten

Hur går det för er alla!?

Veckorna springer iväg tycker jag! Man kommer ju ha en bebbe i famnen på nolltid!

Vi har nu avslöjat för familjen, Gud vad nervöst det var men skönt att äntligen fått släppt bomben liksom :)

Har gått in i vecka 13 idag och har bokat första rutin ultraljudet som blir i juni!

Spännande, då ska vi även ta reda på kön!

Så kul :)

Hoppas ni alla haft en skön påsk och att ni mår bra,

Själv kom första spyan i veckan, hoppas illamåendet försvinner helt snart :)

• 1a skatten
    Anna84 skrev 2014-04-29 09:07:00 följande:

Fler än jag som börjat drömma så sjukt mkt och konstigt?
    Inatt födde jag en otroligt vacker liten flicka...det som va så mysko va väl att det inte va på ett sjukhus och det va bara min man som va med under förlossningen. Vi klarade det helt själva! Hahaha...

Hahaha jag har också drömt en sjuk dröm!

Drömde att på vecka 18 ultraljudet så plockades bebisen ut så man fick se den, sen stoppades den in igen!

Alltså konstiga hjärnor hahaha!
Svar på tråden Första barnet, november 2014