Första barnet, november 2014
Halloj!
Varit lite tyst här nu ett tag!
Hur mår ni alla i sommarvärmen och hur går det med era små guldklimpar i magen? :)
Halloj!
Varit lite tyst här nu ett tag!
Hur mår ni alla i sommarvärmen och hur går det med era små guldklimpar i magen? :)
Hej, här går d jättebra! Semestertider och sol/bad står högt på listan.
Det enda som gäller är en blöt handduk på magen för OJ vilket liv d blir annars
Nu både syns och känns sparkarna utanpå magen....så otroligt mysigt och häftigt!
Allting flyter på här väldigt bra, ska inte klaga! Är nog väldigt liten om magen tror jag, verkar så på folk reaktioner! Är i vecka 26!
Har två veckor kvar att jobba sen går jag på semester och efter det har jag ansökt om havandeskap som jag hoppas blir beviljat!
Jobbar i livsmedel med frukt och grönt så det är ett väldigt tungt jobb, på gränsen nu att det inte går mer!
Hela ens hållning har förändrats så lite värk i ryggen har jag!
Livmodern har nog börjat "öva" nu också för jag kan få sammandragningar ibland, Stenhård blir magen haha.
Och visst är det mysigt att känns den lillas sparkar, helt underbar känsla :)
Hoppas ni alla mår toppen!
Jag hade kunnat träna om tiden fanns, men som tur är har jag hund som måste ut, så det blir en hel del promenader i alla fall :)
Jag har gått upp 6 kg hittills, och tycker helt tvärtom att tiden går så himla fort, helt plötsligt har man tid till sockerbelastningen!
Kanske för att vi inte har handlat ett smack ännu som man tycker tiden går undan, stress haha, men tänkte börja med allt sånt under semestern nu i augusti!
Nån mer än jag som börjat tröttna riktigt ordentligt på att höra att man har sån liten mage?
Har fått höra d från första dagen som vi släppte nyheten om att d va en bebis påväg...d är såååå irriterande börjar bli!
Vad spelar d för roll hur stor min mage är, jag är lika gravid för d och min bebis växer, sparkar som attan och mår bra för d!
Säger jag nåt om att ja, men då har jag inte så mkt mage att gå ner sen vettu. Så får jag bara till svars (som ALLTID oavsett vecka) höra att jaaaa, d kommer nog ska du se....
Får man fråga vilken vagn ni slog till på? Som sagt känns som en djungel bland vagnarna...
Hur är eran sömn på nätterna nu? Själv sover jag knappt alls.. Upp och kissa, bökigt att vända sig, svårt att hitta en skön sovställning. Nu inatt vaknade jag även av att det stack i fingrarna, som hade svullnat upp som falukorvar.
Vaknade även av att halva sängen skakade då någon gjorde frivolter inne i magen, men det ser jag inte som jobbigt, snarare mysigt ^^
Hur går det för er? Det börjar närma sig nu!
Går in i v.34 idag, nervös, rädd, förväntansfull, pirrrig och supertaggad på en och samma gång. GAAH
Allting tickar på här med!
Går in i vecka 38 imorgon och ser gärna att hon snart kommer! Jag har haft en väldigt lätt graviditet utan bekymmer men mycket besvär kommer för mig nu, var hos BM idag och vart tvungen att göra en gymundersökning eftersom jag har fått sjuk klåda där nere, visade sig att jag har både åderbråck, spricka i slidan till följd av svullnaden samt förmodligen också hemorrojder på insidan, mysigt!
Så nu vill jag bara att hon ska UT haha! Annars är allting lugnt!
Rummet klart bara lite så pynt för det ska vara fint som är kvar, väskan håller jag på att packa så smått.
Jag hoppas att allting kommer gå bra på era förlossningar :) spännande :)
Ingen som fått sin lilla bebbe ännu, kanske nån vecka tidig?
En vecka kvar här och vill bara hon ska komma NU ????
Ingen bebis här heller. Går och väntar på tid för snitt så snart är lilltjejen här.
Känns på grund av komplikationer som om vi inte hunnit ställa i ordning så mycket, Men det löser sig säkert. Vagga och vagn är fixart i allafall.
Lycka till alla!
Haha sorry för alla frågetecken som uppstår efter mina texter! Har förstått nu att det är mina smilegubbar som visar sig så! :p
vår lilla prinsessa har också kommit till världen nu, snabbt som bara den!
En dag efter beräknad!
Önskar att ni alla får en lätt och felfri förlossning, det var en häftig känsla!
Nu är man lite mörbultad här på BB bara!
Kram på er alla!