Inlägg från: Sockerpillret |Visa alla inlägg
  • Sockerpillret

Första barnet, november 2014

Hej allesammans! Jag vågade knappt göra ett konto här på familjeliv, än mindre skriva i den här tråden... Men nu kan jag inte hålla mig längre :) I fredags plussade jag och i dag är jag i vecka5 (4+5). Enligt beräkningar gjorda på nätet är bf 24/25 november. Det enda jag känner av är mensvärk/"växtvärk" och lite illamående på kvällen om jag inte ätit på länge! Hur gamla är ni som är med i tråden? Var graviditeten planerad/oplanerad? Jag blir 27 i maj. Jag och min sambo beslöt oss i september förra året för att inte använda preventivmedel...

• Sockerpillret

Hej!
    Hur går det för er? Hur mår ni?
    I fredags var vi till mödra, lite tidigt, men barnmorskan sa att det egentligen inte spelar någon roll när inskrivningen är... Säkert olika från ort till ort! Hon verkade i alla fall relativt tillfredsställd med "mig och mina svar" :) så när som på HB... Hon sa att det redan var aningen lågt och att jag troligtvis behöver äta järntabletter så småningom.
    Vi fick tid till läkaren i slutet på april och då kommer vi för första gången få höra hjärtljudenHjärta 
    Hur är det med er andra, blir ni erbjudna KUBtest? Och hur går era tankar kring det?

Svar på tråden Första barnet, november 2014