• Anna84

Första barnet, november 2014

Hej, jag hänger gärna på er här...dock är jag beräknad till 30 november så skulle väl lika gärna kunna vara december! Men det kanske inte gör nåt?

Första barnet, bor med sambo i Linköping...

• Anna84

Mon bébe 81: skönt att höra att det är fler som tänker så. Satt och nästan fick lite småpanik igår när jag tänkte på vad som komma skall. Fick dåligt samvete, då vi velat bli gravida länge nu och den här är väldigt välkommen.
    Men som sagt det är nog bara hormoner som spökar och så just att än sålänge är det overkligt.

• Anna84

Molande växtvärken kommer och går tycker jag! Ibland är det extremt och då blir man ju så nojig så man nästan springer direkt in på toa för att kolla läget så det inte va mensen som kom.

• Anna84

EnPetra: varför skulle risken för missfallöka om du gör KUB-test?

• Anna84

Illamåendet har verkligen slagit till nu, vaknade både igår och idag vid ca kl05 och mådde så illa att jag va tvungen att gå upp, kunde inte ligga kvar...la mig på soffan nere i vardagsrummet somnade om och vaknar illamående igen.
    Det värsta är att jag kan inte kräkas längre, fysiskt. Då jag gjort en Gastric Bypass för 2 år sen....så fruktansvärt frustrerande!

• Anna84

Åhh håll tummarna för mig nu att Lergigan Comp funkar, ringde Kvinnohälsan igår då kombinationen postafen och åksjukebanden inte hjälper på jobbet (jobbar som tågvärd). Så fick detta utskrivet och hjälpte inte det så blir d troligtvis sjukskrivning sa hon och det har jag ingen lust med alls
    Fast jag Ka väl se det positivt med illamåendet samtidigt, tecken på att det fortgår därinne....

• Anna84

Blev så ledsen häromdagen över en kompis som också är gravid dock i typ v 20.
    Jag tyckte det va lite kul eftersom våra barn då kommer att va ca 3 månader emellan. Då jag berättade för henne att vi också ska ha barn och får till svars ja men du har ju inte gått 12 veckor än så tänk på att mkt kan hända innan dess. Jag fick missfall i vecka 10...så d så!

Jag blev så besviken på henne att hon inte kunde glädjas istället och så bara säga att hon hoppades att allt ska gå bra, så nu när hon frågar hur jag mår så vågar jag knappt säga nåt för då är det väl risk för missfall eller nåt! Känns så tråkigt bara

• Anna84

Ja, d känns lite som att jag kom och klampade in i hennes egen lycka lite!
    Vilket absolut inte var meningen, mest bara att det faktiskt är kul att vi kommer kunna ha sällskap av varandra under mammaledigheten....
    Jag går i i vecka 9 imorn och jag känner samma som dig! Jag väntar barn och inget missfall...
    Jag hoppas hon inser det också snart!

Men grattis till oss iallafall och glad påsk!
    Tack för stödet...ibland känner man sig bra ynklig

• Anna84

Man räknar ner som bara den,även fast veckorna går fort så vill man att det ska gå liiiite fortare

Vi har bestämt att vi ska berätta för alla när jag fyller år (blir 30 om 2 veckor) då ska vi dra ihop alla våra nära vänner och familj för en födelsedagsmiddag och då kan det väl passa perfekt.
    Familjen vet redan, vi sa det väldigt omgående när vi fick ett plus, då vi haft lite mf sen innan....

Bara 2,5 vecka kvar till UL längtar som bara den!

Hoppas alla mår bra och kan njuta av det fina vårvädret â??️ð??

Svar på tråden Första barnet, november 2014