• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • corran
    Sofie92 skrev 2014-04-13 20:52:08 följande:
    Man kan ju hoppas att man är känslig för hormoner nu. Känns lite tidigt att känna symtom som mensvärk och illamående. Men man kan ju alltid hoppas Jag har känt mensvärk i ca 2 dagar nu och jag har mått illa i ca 1 dag

När har du bim? :)
  • Sofie92

Jag har egentligen ingen aning då jag har oregelbunden mens. Men det är nog ca 1 vecka dit om inte lite mer.

• corran
    Sofie92 skrev 2014-04-13 21:22:53 följande:
    Jag har egentligen ingen aning då jag har oregelbunden mens. Men det är nog ca 1 vecka dit om inte lite mer.

Okej :) hoppas det ett plus denna månad! :D
  • Cm

Jag skulle behöva lite hjälp :) tid ut min p-ring i somras och sen dess haft regelbunden menscykel på 31 dagar förutom januari då den va på 41 dagar! Hade äl 19 mars enligt cb digitala test men har inte fått någon mens än och jag har gjort 3 graviditetstest sen 2 april men alla negativa..är det vanligt att inte fått sin mens än efter så lång tid efter äl eller är något fel?

• corran
    Cm skrev 2014-04-13 21:32:11 följande:
    Jag skulle behöva lite hjälp :) tid ut min p-ring i somras och sen dess haft regelbunden menscykel på 31 dagar förutom januari då den va på 41 dagar! Hade äl 19 mars enligt cb digitala test men har inte fått någon mens än och jag har gjort 3 graviditetstest sen 2 april men alla negativa..är det vanligt att inte fått sin mens än efter så lång tid efter äl eller är något fel?

Bara för att, an fått positivt äl test så är det tyvärr ingen garanti för att ögget släpper :/ oftast gör det det man ibland händer det att det inte gör det :(
  • Cm
    corran skrev 2014-04-13 21:39:06 följande:
    Bara för att, an fått positivt äl test så är det tyvärr ingen garanti för att ögget släpper :/ oftast gör det det man ibland händer det att det inte gör det :(

Okej hmm förstår jag rätt att det kanske e så att äl egentligen är senare än vad testet visade? Eller e jag helt snurrig :p
  • corran
    Cm skrev 2014-04-13 22:14:39 följande:
    Okej hmm förstår jag rätt att det kanske e så att äl egentligen är senare än vad testet visade? Eller e jag helt snurrig :p

Jag menade att ibland kan kroppen hoppa över e äl och där med utebliven mens när du eg skulle ha haft mens. Även om du får positivt äl test så betyder det inte att ägget släpper, knasigt jag vet :/ men oftast släpper det såklart. Är du helt säker på att äl testet var positivt då? Har hört om många som missförstått de där med äl test och tror att det är samma som gravtest.
  • Cm
    corran skrev 2014-04-13 22:41:30 följande:
    Jag menade att ibland kan kroppen hoppa över e äl och där med utebliven mens när du eg skulle ha haft mens. Även om du får positivt äl test så betyder det inte att ägget släpper, knasigt jag vet :/ men oftast släpper det såklart. Är du helt säker på att äl testet var positivt då? Har hört om många som missförstått de där med äl test och tror att det är samma som gravtest.

Aha okej nu förstår jag :) det är första gången jag provade och jag har förstått att de är lite svåra att läsa av så därför tänkte jag att istället för å tyda linjer så valde jag det digitala testet som visar en smiley..första dagen jag testade så blev det fel så testet funkade inte, andra dagen fick jag smileyn å tredje dagen var det ingenting

Men jag får vänta väl vänta å se :p
  • sjl89
    corran skrev 2014-04-13 11:55:09 följande:
    Minimal är den nog inte, att ha sex 2-3 innan äl ger ändå stora chanser då spermierna lever upp till 5 dagar. Men jag förstår de där med decemberbarn, bara för att du inte vill vara gravidnu så är du säkert det :P brukar vara så hehe

Haha ja det vore väl typiskt om vi prickat in just den månaden på hela året jag hellst undviker bli gravid på :p Men jag har inga symtom eller nått så jag räknar med att hänga kvar här, har andra äl 29 april. 2 på en månad, händer inte ofta :D
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)