• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • corran
    Kawinna skrev 2014-04-12 22:28:02 följande:
    Ja, det är en seg vecka! Ingen aning om hur det går :p har inte fått min typiska "slemklump" som jag tror betyder äl, enligt appen var äl iaf den 9:e. Sexandet går det väl så där med, måste vara gift med den enda mannen som inte vill ha sex när tillfälle ges! Känns inte som om det kommer bli plus denna månaden hellre men men

Om du har regelbunden mens så borde äl ha varit runt den 9:e :) Va tråkigt att det är så, hoppas ni fick till dt nån dag runt den 9e iaf!
  • sjl89
    Kawinna skrev 2014-04-12 22:28:02 följande:
    Ja, det är en seg vecka! Ingen aning om hur det går :p har inte fått min typiska "slemklump" som jag tror betyder äl, enligt appen var äl iaf den 9:e. Sexandet går det väl så där med, måste vara gift med den enda mannen som inte vill ha sex när tillfälle ges! Känns inte som om det kommer bli plus denna månaden hellre men men

Du är inte ensam. Min sambo är likadan! :p förövrigt gör det mig ingenting men ska vi kunna få barn skulle jag behöva att han hade en "på knapp " :p
  • sjl89

2 dagar kvar till mens, tiden går såååå sakta!! Vill att den ska komma så vi kan börja :D

• Kawinna
    corran skrev 2014-04-13 09:50:08 följande:
    Om du har regelbunden mens så borde äl ha varit runt den 9:e :) Va tråkigt att det är så, hoppas ni fick till dt nån dag runt den 9e iaf!

Ka, fast det är ju det jag inte har :p allt från 46 till 29 dagars cykel senaste månaderna! Jo, några gånger fick vi in iaf
  • corran
    Kawinna skrev 2014-04-13 10:51:26 följande:
    Ka, fast det är ju det jag inte har :p allt från 46 till 29 dagars cykel senaste månaderna! Jo, några gånger fick vi in iaf

Jaha :/ d blir det ju knepigare.. Håller tmmarna iaf!
  • corran
    sjl89 skrev 2014-04-13 10:40:56 följande:
    2 dagar kvar till mens, tiden går såååå sakta!! Vill att den ska komma så vi kan börja :D

Du kanske är gravid så då kommer den inte ;) hoppas
  • sjl89
    corran skrev 2014-04-13 10:54:11 följande:
    Du kanske är gravid så då kommer den inte ;) hoppas

Ne den här månaden är den enda månaden på hela året jag faktiskt önskar att mensen kommer så bebisen slipper bli född i december :p Vi hade sex lördag och söndag, kände äl på tisdagen och då låg vi inte just för att jag inte skulle bli gravid så jag tror chansen är minimal :)
  • corran
    sjl89 skrev 2014-04-13 11:01:28 följande:
    Ne den här månaden är den enda månaden på hela året jag faktiskt önskar att mensen kommer så bebisen slipper bli född i december :p Vi hade sex lördag och söndag, kände äl på tisdagen och då låg vi inte just för att jag inte skulle bli gravid så jag tror chansen är minimal :)

Minimal är den nog inte, att ha sex 2-3 innan äl ger ändå stora chanser då spermierna lever upp till 5 dagar. Men jag förstår de där med decemberbarn, bara för att du inte vill vara gravidnu så är du säkert det :P brukar vara så hehe
  • Kawinna
    sjl89 skrev 2014-04-13 10:39:23 följande:
    Du är inte ensam. Min sambo är likadan! :p förövrigt gör det mig ingenting men ska vi kunna få barn skulle jag behöva att han hade en "på knapp " :p

Skönt med flera som har samma problem

Spännande att se om din mens kommer eller inte!
  • Sofie92

Man kan ju hoppas att man är känslig för hormoner nu. Känns lite tidigt att känna symtom som mensvärk och illamående. Men man kan ju alltid hoppas Jag har känt mensvärk i ca 2 dagar nu och jag har mått illa i ca 1 dag

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)