• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Maalon
    corran skrev 2014-04-27 17:51:15 följande:

Hej! Välkommen hit :) håller tummarn även för er att ni inte behöver vänta allt för länge på ett plus! Har du koll på din äl/bim är?
    Tack :D
    Äter faktiskt p-piller fortfarande, kommer göra det hela maj.. Sen startar vi försöken i juni :) 
  • corran

Vad säger ni, nu börjar vi bli ett gäng här. Ska vi göra en liten bim lista? :) Om ni skriver så lägger jag tilö er eftrsom :) typ så här; 8-9/5, corr,an 20 år, 2a försöket, 2a barnet

• corran
    Maalon skrev 2014-04-27 17:54:16 följande:
    Tack :D Äter faktiskt p-piller fortfarande, kommer göra det hela maj.. Sen startar vi försöken i juni :) 

Spännnde! Int så länge kvar till juni ändå :) men imponerande att i kan vänta nu när ni bestämt er för att försöka ;)
  • Maalon
    corran skrev 2014-04-27 17:55:53 följande:

Spännnde! Int så länge kvar till juni ändå :) men imponerande att i kan vänta nu när ni bestämt er för att försöka ;)
    Känns som det är en eeeeevighet kvar :P Jag har velat ha barn ganska länge, men sambon har precis kommit fram till att han är redo, tror det är en trygghet för honom att jag äter piller en månad till, så han kan smälta allt liksom :) 
  • corran
    Maalon skrev 2014-04-27 18:01:23 följande:
    Känns som det är en eeeeevighet kvar :P Jag har velat ha barn ganska länge, men sambon har precis kommit fram till att han är redo, tror det är en trygghet för honom att jag äter piller en månad till, så han kan smälta allt liksom :) 

Hehe ja jag förstår det ;P skönt att han äntligen känner sig redo :)
  • Maalon
    corran skrev 2014-04-27 18:07:53 följande:

Hehe ja jag förstår det ;P skönt att han äntligen känner sig redo :)
    Ja, det är så underbart! 
    Vi hade ett litet skämt om att vi skulle skaffa barn om Liverpool vinner Premier League, men efter ett tag kom han på att han faktiskt inte skämtade, och att han vill ha barn även om det inte blir vinst :) Ganska söt historia för att vara oss, haha! :P
  • corran
    Maalon skrev 2014-04-27 18:11:16 följande:
    Ja, det är så underbart!  Vi hade ett litet skämt om att vi skulle skaffa barn om Liverpool vinner Premier League, men efter ett tag kom han på att han faktiskt inte skämtade, och att han vill ha barn även om det inte blir vinst :) Ganska söt historia för att vara oss, haha! :P

Haha ja det blir ju något att berätta för barnen sen när den blir äldre :D Kommer du anbända äl tester sen när det blir dags att försöka? :)
  • Milleman

Får man hänga på? Här längtar vi efter andra barnet (första född i maj 2011).

Jag är dock livrädd :P haha

• Maalon
    corran skrev 2014-04-27 18:21:16 följande:

Haha ja det blir ju något att berätta för barnen sen när den blir äldre :D Kommer du anbända äl tester sen när det blir dags att försöka? :)
    Jag har funderat på det.. Har ätit piller i 9 år och aldrig känt av ägglossning, så det är säkert värt för mig då.. Men tror att jag kommer bli superstressad av det och mer besviken om det inte tar när jag vet att vi haft sex på exakt rätt dagar.. Hur gör du, rekommenderar du att köra med äl-stickor? Om d nu gör det alltså :)
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)