• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • lindgrenmaria91
    lindgrenmaria91 skrev 2014-04-27 20:16:38 följande:
    Hon kom BF + 2. Första dagen över tiden var världens längsta dag haha
    Din då? :D
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-27 20:13:17 följande:
    Men jissus! Det var en stadig bit minst sagt! Födde du vaginalt? Troligtvis kommer du få tul och ev igångsättning tidigare nästa gång! 
    Jag skulle in på överburenhetskontroll samma dag som han föddes. Jag är glad att vi aldrig kom dit och fick veta hur stor han var haha!! Då skulle jag gett upp.

Jag födde vaginalt. Men det tog tid för han fastnade.

Jag kommer kräva bättre koll på barnet nästa gång.
  • Milleman
    lindgrenmaria91 skrev 2014-04-27 20:14:48 följande:
    oj, måste ha varit tungt på slutet? Var du/pappan så stora när ni föddes? :)
    I v 16 var jag tjockare än många är i v 30 så många trodde det var tvillingar. Jag blev riktigt tjock. Vill inte det igen!

Jag var nog normal på 3500 typ men mannen min är tvilling och båda tvillingarna var normalstora så för att vara tvilling var han ju stor.
  • corran
    lindgrenmaria91 skrev 2014-04-27 20:17:00 följande:
    Din då? :D
    På bf datumet :)
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-04-27 20:26:17 följande:
    I v 16 var jag tjockare än många är i v 30 så många trodde det var tvillingar. Jag blev riktigt tjock. Vill inte det igen!
    Jag var nog normal på 3500 typ men mannen min är tvilling och båda tvillingarna var normalstora så för att vara tvilling var han ju stor.
    men oj, jaha! Men märkte dom inget på RUL då? Att den kunde tänkas bli större än normalt? Det borde man väl kunna se redan då? :)
  • lindgrenmaria91
    corran skrev 2014-04-27 20:27:12 följande:
    På bf datumet :)
    åh, va häftigt ändå :D haha! Skönt att du slapp gå över :)
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-27 20:24:32 följande:
    Jag skulle in på överburenhetskontroll samma dag som han föddes. Jag är glad att vi aldrig kom dit och fick veta hur stor han var haha!! Då skulle jag gett upp.
    Jag födde vaginalt. Men det tog tid för han fastnade.
    Jag kommer kräva bättre koll på barnet nästa gång.
    Bra jobbat ändå att föda vaginalt! Sprack du? tror nog att du kommer få göra flera tul för att vara säker! Om inte annat så kräv att få göra det.
    hur låg du till på sf kurvan? misstänkte de inte att barnet var stort? 
  • corran
    lindgrenmaria91 skrev 2014-04-27 20:28:31 följande:
    åh, va häftigt ändå :D haha! Skönt att du slapp gå över :)
    Jag fick hinnsvepningen hos bm dagen innan bf, och dagen innan hinnsvepningen blödde jag lite i samband med att slemproppen börja lossna. Det var nog på gång av sig själv men fick lite hjälp på traven med hinnsvepningen :) 
  • lindgrenmaria91
    corran skrev 2014-04-27 20:30:44 följande:
    Jag fick hinnsvepningen hos bm dagen innan bf, och dagen innan hinnsvepningen blödde jag lite i samband med att slemproppen börja lossna. Det var nog på gång av sig själv men fick lite hjälp på traven med hinnsvepningen :) 
    Jaa det var det säkert :) hade du haft förvärkar och sånt något under graviditeten? Hur lång tid tog det från första känning tills att han var ute? :)
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-27 20:29:08 följande:
    Bra jobbat ändå att föda vaginalt! Sprack du? tror nog att du kommer få göra flera tul för att vara säker! Om inte annat så kräv att få göra det.
    hur låg du till på sf kurvan? misstänkte de inte att barnet var stort? 
    Nepp! :)

Jag kommer inte ihåg sf-kurvan men jo hon sa att han skulle vara större än genomsnittet men i efterhand sa hon att hon inte i sin vildaste fantasi tro att han vägde över 5 kg. Hon trodde typ 4500 g.

Jag ska faktiskt försöka få åtminstone en telefontid nu nån dag och prata med dem om att jag är lite rädd för ett stort barn till och att jag vill att de har lite bättre koll.
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)